StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Edytor map - [Stronghold] Gorączka Żelaza

Al Ganonim - 14 Czerwiec 15, 15:16
Temat postu: [Stronghold] Gorączka Żelaza
Cześć,

Przygotowałem mapę do Twierdzy I, w wersji 1.2.

Nazwa mapy: Gorączka Żelaza
Typ rozgrywki: Inwazja
Rozmiar mapy: 400x400
Trudność: 4/5

Miniatura



Opis misji
(kliknij by powiększyć obraz)





- - - Mapa do pobrania TUTAJ - - -



Zaznaczam, że mapa jest na etapie betatestów. W obecnej postaci rozgrywka może być jeszcze niezbyt dobrze zbalansowana, tj. może być zbyt łatwa lub zbyt trudna. Niedawno zmieniłem ustawienia handlarza, gdzie dodałem możliwość zakupu broni dla pałkarzy. Do tej pory można było operować wyłącznie włócznikami, przez co rozgrywka była bardzo długa (przy czym też bardziej wymagająca!). Dodałem też więcej drzew, bowiem w ostatniej wersji mapy wszystkie drzewa pousychały na początku rozgrywki, a drewno trzeba było kupować (co też było ciekawym utrudnieniem). No i co najważniejsze, w obecnej wersji mapy inwazje są mniej liczebne oraz o wiele rzadsze.

Jeśli ktoś chciałby wypróbować poprzednią, trudniejszą wersję mapy, mogę ją później dołączyć.

Wszelkie komentarze mile widziane.

Miłej zabawy!


-edit-

Dodałem ankietę, w której można ocenić mapę. Bardzo proszę by mapę oceniać dopiero po włączeniu gry. Ocena samej minimapki będzie niemiarodajna.

Kupiec Hrupkuw - 1 Lipiec 15, 17:46

Ocenię mapę tylko wizualnie. Mapa jako całość jest dosyć ciekawa i nie jest całkowicie pusta. Jest w niej kilka ładnych elementów np. rzeczka. Zamek choć kwadratowy i mało estetyczny nie prezentuje się tak źle. Był na niego jakiś pomysł. Krajobraz jest dosyć pusty i niepoprawny, ale przynajmniej nie kwadratowy. Moja historia na tym forum nie sięga tak daleko, żebym mógł powiedzieć jakie mapy tworzyłeś wcześniej, a wiem, że tworzyłeś, ale jeśli zakładać poziom początkującego to jest po prostu "ok". Oceniłem dzisiaj mapę kolegi Barnaka i nie będę się dłużej rozpisywać o skali w jakiej oceniłem mapy, ale w skrócie. Jeśli brać pod uwagę wszystko co jest wrzucane na forum, to dałbym 5/10, a jeśli miałbym oceniać w konkursie z najlepszymi mapami to 2/10.
Ogólnie bardzo miło, że po takim czasie postanowiłeś coś wstawić na forum, dlatego czułem się zobowiązany, żeby coś napisać, bo mały tutaj ruch. Ocena choć dość surowa to w pełni szczera :D

Al Ganonim - 2 Lipiec 15, 09:46

Ciekawi mnie, co stanowi o "niepoprawności" krajobrazu. Musisz mi wytłumaczyć swój zarzut, bo w tej chwili Twoja ocena jest mało warta. Jeśli mam coś z niej wyciągnąć, zaproponuj zmiany. Na tym polega recenzowanie map. Byle kto z ulicy może powiedzieć: "meh, niepoprawna, ale nie kwadratowa, no jest OK". Nie zwracaj uwagi, czy tworzyłem kiedyś mapy.

Mapa nie jest wyłącznie krzaczkami i zameczkiem. Mapa to krajobraz + rozgrywka. Zapraszam do rozegrania inwazji.

A całość i tak powinna ulec jeszcze zmianom, co zaznaczałem na początku. Każda konstruktywna opinia jest w cenie.

Kupiec Hrupkuw - 2 Lipiec 15, 12:22

No dobra skoro sobie życzysz, to mogę napisać o co mi chodzi.

Al Ganonim napisał/a:
Ciekawi mnie, co stanowi o "niepoprawności" krajobrazu. Musisz mi wytłumaczyć swój zarzut, bo w tej chwili Twoja ocena jest mało warta. Jeśli mam coś z niej wyciągnąć, zaproponuj zmiany.

To można podzielić na dwa elementy.
Pierwszy to skomplikowanie i złożoność krajobrazu. Składa się na niego ilość odrębnych elementów krajobrazu i ogólnie jego złożoność. Może to być np. wybrzeże z jakimiś klifami, rzeczka z wodospadami, jeziorka, góry, jakieś miejsca (kapliczki, wioski), moczary itd. Oczywiście to twórca decyduje co chce umieścić na swojej mapie i nie działa tu zasada im więcej tym lepiej, bo liczy się przede wszystkim fajne skomponowanie tego i jakość wykonania tych elementów, która u Ciebie niestety trochę kuleje.

Drugi to poprawność wykonania. Jest to oczywiście moja subiektywna opinia, jednak myślę, że większość użytkowników co tworzy długo mapy się ze mną zgodzi.
Już mówię co u Ciebie tutaj kuleje:
- przeskok w wysokościach, między płaskowyżem, a wartością minimalną
- skały te duże co każdą stawiasz osobno są losowo ułożone, a przynajmniej tak wyglądają, prawidłowe ułożenie skał to dopasowanie terenu i wybranie każdej skały osobno tak, żeby ładnie do siebie pasowały
- duże pola zrobione jednym pędzlem (mam na myśli te kamienie do kamieniołomów)
- mała różnorodność podłoża (chociaż tutaj mniej osób się ze mną zgodzi)

Ale dobra, żeby dać namacalne porównanie to pogrzebie w mapach.
Najpierw krajobraz.



I zamek.



Porównałem to oczywiście z bardzo dobrymi mapami, dlatego w tej skali dałem 2/10. Powiedzmy, że ten zamek i krajobraz co dałem zasługują na 9/10.

Al Ganonim napisał/a:
Nie zwracaj uwagi, czy tworzyłem kiedyś mapy.

Nie wziąłem tego pod uwagę, chyba jasno to napisałem.

Al Ganonim napisał/a:
Mapa nie jest wyłącznie krzaczkami i zameczkiem. Mapa to krajobraz + rozgrywka. Zapraszam do rozegrania inwazji.

Oczywiście, że nie. Ja po prostu nie lubię grać już w tę grę, ale oglądać i oceniać mapy lubię.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group