|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Edytor map - [mapa] Kurhany
Volda - 27 Luty 15, 23:50 Temat postu: [mapa] Kurhany Witam. Wróciłem to robienia własnej kampanii. Potrzebuje byście ocenili mi tą mapkę, zarówno pod względem krajobrazu jak i poziomu trudności (grajcie na normalnym). Od razu tłumacze: to nie jest brzydko zrobiona rzeka tylko sztuczny kanał irygacyjny (czy coś takiego) z góry dzięki
Link do pobrania
Threeth - 28 Luty 15, 13:46
Duży plus za to, że krajobraz nie jest kanciasty. Niestety jest trochę mało urozmaicony. Próbuj robić podłoże najmniejszym pędzlem, zawsze lepiej to wygląda, niż takie placki podłoża. Proponowałbym również trochę wygładzić krawędzie, aby były bardziej subtelne, no jest on miejscami pustawy. Z tego co widzę, nie użyłeś krzaków na mapie, a szkoda, bo one czynią krajobraz bardziej realistycznym i ładniejszym dla oka. Co do gameplayu, to powinieneś trochę ograniczyć ilość dostępnych budynków.
Nie wiem, czy ktoś już Cię kiedyś odsyłał do podpatrzenia stylu innych mapmakerów, jeśli nie, to polecam
http://stronghold.net.pl/...ongholdnet.html
Volda - 28 Luty 15, 21:08
Dzięki popracuje nad tym. A poziom trudności jak? Za trudne? za łatwe? Ciężko mi ocenić bo jak gram to od początku wiem co mnie zaatakuje
Threeth - 28 Luty 15, 21:53
Skoro Ty dajesz radę przejść, to jest ok. Jak masz wątpliwości, to możesz napisać jakieś miniporady etc.
Volda - 5 Marzec 15, 15:56
Cóż mapke poprawiłem i zabrałem się za następną. Poprzeglądałem mapy z Amor Patriae Nostra lex i nie mogę wyjść z podziwu. Chciałbym zrobić duży zamek na mapie 300x300 (większa byłaby dla mnie jeszcze za ciężka) lecz nie mam pojęcia od czego zacząć. Chciałbym żeby zamek był ładnie włożony w ukształtowanie terenu. Jak wy to robicie? Najpierw kształtujecie teren, może od razu budujecie zarys zamku, a może coś innego. Napiszcie proszę
Ważniejszą część nazwy pominąłeś . S.
Siwy - 5 Marzec 15, 17:20
Jak to się mówi - nie od razu Kraków zbudowano . Zrobienie bardzo okazałego miasta, jak np. misja 3, 4, 8, czy wreszcie 10, to nie jest łatwa sprawa i trzeba mieć już trochę wprawy i "mapmakerskiej" wyobraźni, aby dobrze to zrobić. Zacząć trzeba od ukształtowania terenu, w końcu najpierw były góry, a dopiero potem zamek - nie odwrotnie . Choć oczywiście czasem w trakcie projektowania miasta można nieco korygować teren, gdy np. potrzebujemy równego poziomego muru, a ułożenie terenu powoduje nierówności. W takiej sytuacji robisz w miejscu muru równy teren (na odpowiedniej wysokości rzecz jasna), potem kładziesz ów mur, by znowu ukształtować odpowiednio ziemię (już wokół muru).
Jednak sądzę, że na początku nie powinieneś rzucać się na głęboką wodę, a zacząć od ciekawie zaprojektowanego zamku średniej wielkości. Takowe często są nawet ładniejsze. Koniec końców w rzeczywistości zamki najczęściej nie były aż tak bardzo duże.
Threeth - 5 Marzec 15, 19:20
Siwy napisał/a: | Zacząć trzeba od ukształtowania terenu, w końcu najpierw były góry, a dopiero potem zamek - nie odwrotnie |
No nie do końca się z Tobą zgodzę, ja we wszystkich swoich mapach najpierw robię zamek, a potem krajobraz. Prawie każda moja najlepsza mapa(Kerhad, Belhart, Ragnsburg, Aredburg do pobrania Tutaj ) wyszła, mniej więcej od takiego stanu początkowego
To znaczy, najpierw zrobiłem zarys góry na płaskowyżu, następnie robiłem górny zamek równocześnie nanosząc poprawki w zarysie góry. Później to samo z dolnym zamkiem. Na koniec wyrównywałem klify i maskowałem je kamieniami różnej wielkości. Śmiem stwierdzić, że każda z tych map powstała od zbudowanej z nudów cytadeli na pustej mapie, do której stopniowo dorabiałem podzamcze i krajobraz. Więc to nie do końca jest tak, że najpierw się robi krajobraz... Oczywiście każdy sposób robienia map jest dobry, piszę to tylko dlatego, że kolega mógłby pomyśleć, że do robienia mapy konieczny jest pomysł na nią. Tymczasem ja zawszę robiłem mapy bez jakiejś koncepcji, a pomysł przychodził wraz z tworzeniem. W ten sposób zrobiłem kilka zamków, które czekają na lepsze dni.
@Siwy, mógłbym poprosić o wrzucenie Aredburgu do moich mapek na stronie? Jest to mapa z ostatniego konkursu, link który był, wygasł, więc wrzucam nowy
http://speedy.sh/vgh6Q/Aredburg.map
Tutaj fabuła:
http://forum.stronghold.n...er=asc&start=15
Siwy - 5 Marzec 15, 20:50
Chyba niezbyt precyzyjnie się wyraziłem. Nie napisałem, aby najpierw robić krajobraz, a jedynie ukształtowanie terenu w miejscu, gdzie ma być zamek (bo czasem aby było naturalnie chcemy jakieś fikuśne nierówności w jego miejscu), potem postawić zamek, a na końcu zrobić resztę krajobrazu, czego nie dopowiedziałem - wydawało mi się to oczywiste, sorki. Dobrze, że uszczegółowiłeś sprawę. Zresztą - sam najpierw zrobiłeś zarys ukształtowania terenu w swoim przykładzie .
Postaram się wstawić w weekend. Jak nie będzie na stronie do niedzieli, to mnie ścigaj, bo mogę zapomnieć .
Threeth - 5 Marzec 15, 20:58
Po prostu ten fragment mnie zmylił:
Siwy napisał/a: | choć oczywiście czasem w trakcie projektowania miasta można nieco korygować teren gdy np. potrzebujemy równego poziomego muru, a ułożenie terenu powoduje nierówności. |
Bo brzmi to troszkę, jakby krajobraz pod zamek/miasto był w większości gotowy i dopiero na nim się tworzyło zamek. No ale w takim razie już wszystko jasne
Siwy napisał/a: | Postaram się wstawić w weekend. Jak nie będzie na stronie do niedzieli, to mnie ścigaj, bo mogę zapomnieć . |
Ok
Kupiec Hrupkuw - 5 Marzec 15, 23:02
Volda napisał/a: | Chciałbym zrobić duży zamek na mapie 300x300 (większa byłaby dla mnie jeszcze za ciężka) lecz nie mam pojęcia od czego zacząć. Chciałbym żeby zamek był ładnie włożony w ukształtowanie terenu. Jak wy to robicie? Najpierw kształtujecie teren, może od razu budujecie zarys zamku, a może coś innego. Napiszcie proszę |
To trzeba trochę wyćwiczyć, musi zadziałać wyobraźnia. Na pewno powinieneś sobie obmyślić jak powinien wyglądać Twój zamek, ale nie musisz koniecznie trzymać się początkowej koncepcji, bo w trakcie tworzenia możesz znaleźć lepsze rozwiązanie albo udoskonalić to pierwsze. Wpasowanie w teren to nie taka prosta sprawa na początku. Dobrym sposobem jest opieranie poszczególnych wysokości zamku na "wzniesionej równinie", "płaskowyżu" i "wysokości maksymalnej". Tylko na nich twórz przestrzeń wewnątrz zamku. Możesz też np. przy murze wybudowanym na "wzniesionej równinie" postawić od środka "płaskowyż" i uzyskasz efekt niskiego muru od środka zamku. Uważaj też na opcje "wyrównaj", bo kiedy dotkniesz muru, mogą dziać się niepożądane rzeczy
Ogólnie to dobrze jest zacząć budowę od głównego zamku, a później robić kolejne podgrodzia.
Poradziłem Ci mechanizmy, które ja wykorzystuje, ale pewnie i tak wyrobisz swój własny styl.
Threeth napisał/a: | ja we wszystkich swoich mapach najpierw robię zamek, a potem krajobraz. Prawie każda moja najlepsza mapa(Kerhad, Belhart, Ragnsburg, Aredburg do pobrania Tutaj ) wyszła, mniej więcej od takiego stanu początkowego Obrazek
To znaczy, najpierw zrobiłem zarys góry na płaskowyżu, następnie robiłem górny zamek równocześnie nanosząc poprawki w zarysie góry. Później to samo z dolnym zamkiem. Na koniec wyrównywałem klify i maskowałem je kamieniami różnej wielkości. Śmiem stwierdzić, że każda z tych map powstała od zbudowanej z nudów cytadeli na pustej mapie, do której stopniowo dorabiałem podzamcze i krajobraz. Więc to nie do końca jest tak, że najpierw się robi krajobraz |
U mnie też to tak wygląda i to zawsze. Zawsze, na początku stoi tylko prawie wykończony zamek, a później dodaje jakieś smaczki, wpasowuje go w krajobraz, tworzę krajobraz, a na nim kolejne smaczki.
Threeth napisał/a: | ja zawszę robiłem mapy bez jakiejś koncepcji, a pomysł przychodził wraz z tworzeniem. W ten sposób zrobiłem kilka zamków, które czekają na lepsze dni. |
Mam DOKŁADNIE tak samo xD
Volda - 6 Marzec 15, 16:18
Dzięki wielkie Zacząłem robić kolejną mapę według waszych wskazówek i ... nie zmieściłem się na 300x300. Teraz robię ładny (względnie) zamek przy rzecze 400x400. Jak będę miał wenę to do końca tygodnia go tu wstawię dzięki za porady
Siwy - 6 Marzec 15, 16:27
Pamiętaj, że w trakcie tworzenia mapy możesz zmienić jej rozmiar . Przydaje się to zwłaszcza, gdy właśnie nie mieścisz się na danej mapie (obcinanie dużej mapy jest raczej kłopotliwe). W menu scenariusza (tam, gdzie masz przyciski "Do mapy", "Edytuj scenariusz", kliknij Alt + , (przecinek) i otworzy Ci się menu rodzaju mapy.
PS. Oczywiście robię dokładnie tak samo jak wy . Najpierw zamek, potem dopiero dopasowany doń krajobraz. No jedynie - tak jak wspomniałem - na początku wokół zamku trzeba zrobić jakiś zarys ukształtowania terenu, rzecz jasna. W takim razie sądzę, iż można powiedzieć, że to optymalny sposób na tworzenie map, w których główną rolę odkrywa warownia :].
|
|