|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Stronghold Crusader, Warchest i Extreme - Kilka statystyk
Maciek - 6 Wrzesień 14, 11:10 Temat postu: Kilka statystyk W Krzyżowcu mamy różne narzucone limity. Kilka rzeczy wciąż pozostaje niewyjaśniona i po to zakładam ten temat.
Najpierw zajmijmy się złotem otrzymanym od wroga. Jeśli kogoś zabijemy, otrzymujemy czwartą część jego złota. Czyli jeśli przeciwnik ma np. 8000 sztuk złota, to my otrzymujemy 2000. Jeśli stan skarbca naszego przeciwnika jest niższy lub równy 2000, to wtedy zawsze otrzymujemy 500 szt. złota ( nawet jeśli wróg ma zerowy stan konta ). Sprawa ma się podobnie do towarów, otrzymujemy 1/4 towarów wroga, lecz w tym wypadku, dokładniej, bo nawet do jednej sztuki. Czyli np. wróg ma 4 łuki, zabijamy go i dostajemy 1 łuk. Natomiast jeśli ma mniej niż 4 sztuki danego towaru, to nie otrzymujemy nic.
Teraz pora na limit wojsk. W Krzyżowcu limit na całą mapę to 2320 jednostek. Jest on dzielony po równo na wszystkich graczy, czyli np. jeden nie może mieć 2000 wojsk, podczas gdy drugi tylko 320, obaj mają limit do 1160 jednostek. A oto limity dla poszczególnych graczy w zależności od ich ilości:
2 graczy - 1160
3 graczy - 770 ( jeśli podzielimy 2320 na 3, to wyjdzie nam 773.(3), więc silnik zaokrągla to do zera )
4 graczy - 580
5 graczy - 460 ( podobnie jak w przypadku 3 graczy, 2320/5 = 464, zaokrąglone do 460 )
6 graczy - 380 ( zaokrąglone od 386.(6) )
7 graczy - 330 ( zaokrąglone od 331.428... )
8 graczy - 290
Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że przeciwnika komputerowego nie dotyczą te limity, gdyż kilka razy zauważyłem, jak Opat łamie te ramy, lecz nie wiem dokładnie co dzieje się wtedy z limitem gracza. Warto jeszcze wspomnieć, że limity te w czasie gry są ruchome, tzn. jeśli zginie jeden z ośmiu graczy, to limit zwiększa się do 330.
Kolejna rzecz, to jednostki, które przeciwnik otrzymuje po rozpoczęciu rozgrywki. Każdy przeciwnik otrzymuje unikatową grupkę jednostek, zależną od tego, jakimi wojskami włada ( bot, produkujący np. pikinierów, zbrojnych i łuczników, nie dostanie pałkarzy [ jest pewien wyjątek, o którym później. ] ).
Oto spis jednostek wszystkich przeciwników, w trybie normalnym ( mało złota - mało żołnierzy ) :
Człowiek, Europejczyk - 1x oddział włóczników + 1x oddział łuczników
Człowiek, Arab - 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział niewolników
Szczur - 2x oddział włóczników
Wąż - 1x oddział łuczników + 1x oddział procarzy
Wieprz - 2x oddział pałkarzy
Wilk - 1x oddział kuszników + 1x oddział zbrojnych
Saladyn - 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych
Kalif - 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych + 1x miotaczy bomb ogniowych
Sułtan - 1x oddział procarzy + 1x oddział miotaczy bomb ogniowych
Lwie Serce - 1x oddział łuczników + 1x oddział zbrojnych
Fryderyk - 1x oddział kuszników + 1x oddział zbrojnych ( tak jak Wilk )
Filip - 1x oddział łuczników + 1x oddział rycerzy ( konnica )
Wezyr - 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział miotaczy bomb ogniowych ( podobnie do Kalifa, lecz bez zbrojnych )
Emir - 1.5x oddział konnych łuczników + 0.5 oddział arabskich zbrojnych
Nizar - 1x oddział arabskich łuczników + 1x oddział asasynów
Szeryf - 0.5x oddział kuszników + 1x oddział pałkarzy + 0.5x oddział miotaczy bomb ogniowych
Marszałek - 1x oddział łuczników + 1x oddział rycerzy ( tak jak Filip )
Opat - 1.5x oddział mnichów
W przypadku rozgrywki deathmatch ( dużo złota - mało żołnierzy ), jednostki pojawiają się identycznie. Warto też wspomnieć, że ilość jednostek różni się, w zależności od tego ile złota przydzielimy graczowi, a ile przeciwnikowi komputerowemu.
To jest, natomiast, spis jednostek w trybie krucjata ( mało złota - dużo żołnierzy ), na poziomie złota po równo dla każdego ( jeśli ustawimy nierówno złota po obu stronach, to ilość oddziałów może się zmienić, w zależności od naszej decyzji):
Człowiek, Europejczyk - 4.5x oddział łuczników = 1.5x oddział zbrojnych + 1x oddział rycerzy
Człowiek, Arab - 6x oddział arabskich łuczników + 1.5x oddział arabskich zbrojnych
Szczur - 4.5x oddział łuczników + 6.5x oddział włóczników
Wąż - 4.5x oddział łuczników + 4.5x oddział włóczników + 4.5x oddział procarzy
Wieprz - 2.5x oddział kuszników + 4.5x oddział pałkarzy
Wilk - 2.5x oddział łuczników + 1.5x oddział kuszników + 1x oddział pikinierów + 1.5x oddział zbrojnych
Saladyn - 5.5x oddział arabskich łuczników + 1.5x oddział arabskich zbrojnych
Kalif - 8x oddział łuczników ( dziwi brak miotaczy bomb i arabskich zbrojnych )
Sułtan - 9x oddział procarzy + 2x oddział arabskich zbrojnych
Lwie Serce - 4.5x oddział łuczników + 1.5x oddział zbrojnych + 1x oddział rycerzy ( dziwi tutaj obecność rycerzy, których Ryszard normalnie nie szkoli )
Fryderyk - 2.5x oddział łuczników + 2.5x oddział kuszników + 1.5x oddział zbrojnych
Filip - 3.5x oddział łuczników + 2.5x oddział rycerzy
Wezyr - 5.5x oddział arabskich łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych + 1x oddział miotaczy bomb ogniowych
Emir - 6x oddział konnych łuczników + 1x oddział arabskich zbrojnych
Nizar - 4.5x oddział arabskich łuczników + 2.5x oddział asasynów
Szeryf - 3.5x oddział kuszników + 3.5x oddział pałkarzy + 1.5x oddział miotaczy bomb ogniowych
Marszałek - 6x oddział łuczników + 2.5x oddział rycerzy
Opat - 11.5x oddział mnichów
Zauważyłem, że przeciwnik komputerowy prawdopodobnie nie może poruszać tymi jednostkami ( nie dotyczy trybu krucjata, tam bot ustawia otrzymane jednostki na wieżach ), gdyż nie używa ich w boju. Na dodatek jeśli stworzymy mapę, ustawimy przeciwnika i siebie, rozpoczniemy, zapiszemy, zmienimy format naszego zapisu z *.sav na *.map i ustawimy się na zamku naszego przeciwnika, nie będziemy mogli ruszać tymi wojskami.
Lord Smerf - 6 Wrzesień 14, 19:34
Maciek napisał/a: | Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że przeciwnika komputerowego nie dotyczą te limity, gdyż kilka razy zauważyłem, jak Opat łamie te ramy, lecz nie wiem dokładnie co dzieje się wtedy z limitem gracza. |
To prawda, ale SI nigdy nie przekroczy limitu, jeśli nie zabuduje sobie wyjścia z zamku(nieprzypadkowo zauważyłeś to u Opata - kupuje on tanie jednostki, a jego gospodarka jest wystarczająco silna bez dostępu do kamienia, żelaza czy farm, aby rekrutować w nieskończoność). Nie wpływa to na limit jednostek gracza.
|
|