|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Edytor map - Zapowiedź nowej kampanii do SH1
Hunter - 30 Lipiec 14, 11:52 Temat postu: Zapowiedź nowej kampanii do SH1 Postanowiłem stworzyć nową mini-kampanię do Twierdzy. Za niedługo powinien się ukazać pierwszy akt (gotowe 2 misje na 4), a jeśli będzie się cieszyć odpowiednią popularnością, stworzę następne. W tym temacie krótko streszczę, co powinniście się po niej spodziewać.
Jak będzie wyglądała fabuła?
Będzie to coś a'la remake oryginalnej kampanii. Przeciwnikami będą Szczur, Wąż i Wieprz (Wilka oszczędzę, jako że nie czuję że kampania doszła by do tak zaawansowanego etapu ). W naszej ojczyźnie dojdzie do wojny domowej i powstania chłopskiego, a my będziemy jedną ze stron, próbujących wykorzystać sytuację na własną korzyść. Całą otoczkę przedstawię podczas premiery .
Czego można się po kampanii spodziewać?
W stylu rozgrywki widzę największe pole do popisu. Otóż, większość tworzonych misji do SH1 ostatnimi czasy to mapa z potężnym zamkiem, którego czeka nas żmudna obrona lub czasochłonny atak. Przyznam szczerze, że po chwili grania ten model rozgrywki po prostu nudzi, a przejście wymaga poświęcenia mnóstwa czasu, w której rozgrywka jest monotonna i niezróżnicowania.
Tworząc misje do tej kampanii, staram się stworzyć je z możliwie najszybszym tempem rozgrywki, ze zróżnicowanymi zadaniami które sprawdzą umiejętności gracza, przetestują kreatywność i nie dopuszczą do nudy. W misji 1 na przykład, musimy odbić ważną osobistość od sił wroga w określonym czasie, wrócić szybko do bazy i przygotować obronę na kontratak nieprzyjaciela, a następnie zdobyć resztę kontrolowanych przez wrogów terenów przed upływem określonego czasu. W drugiej misji natomiast musimy zdobyć złoża surowców, wydobyć określoną ich ilość w międzyczasie broniąc ich przed napastnikami, a na tyłach przetworzyć je na uzbrojenie.
Myślę, że takie ułożenie rozgrywki wprowadzi lekki powiew świeżości do standardowej strongholdowej rozgrywki. Prace powinny ukazać się na weekend lub w przyszłym tygodniu. Pozdrawiam
//Konkurs na mapę powinien wystartować w weekend lub przyszły tydzień.
Siwy - 30 Lipiec 14, 12:16
Powiem, że może to być bardzo ciekawe . Czekam na efekty prac !
Kupiec Hrupkuw - 2 Sierpień 14, 12:16
To jest coś co chciałem stworzyć w kampanii mistrzów, ale mocno zmieniliśmy koncepcje. Czasami taką rozgrywkę ciężko pogodzić z epickością mapy, lecz na pewno jest ona zdecydowania ciekawsza. Niektóre mapy przyciągają swoim pięknem i ludzie je pobierają, aby przyjrzeć się tym cudnym zamkom, a rozgrywka często okazuje się monotonna. Najbardziej wartościowe są jednak te oryginalne, w których rozgrywka odstaje od reszty. Mimo zmiany koncepcji, starałem się wprowadzić to do niektórych moich map w KM, np. w misji 7, gdzie przed obroną zamku musimy stoczyć bitwę, ale nie jest to takie proste z powodu podpalenia przedpola walki i akurat w tym momencie szturmu wroga na zamek.
Trzymam za Ciebie kciuki i mam nadzieje, że uda Ci się połączyć epickość mapy z doskonałą rozgrywką. Projekt warty uwagi.
Hunter - 3 Sierpień 14, 11:55
Podczas tworzenia tych niestandardowych mapek napotykam na sporo problemów, które wiążą się z ograniczonymi możliwościami edytora, jednak udaje mi się je obchodzić w ciekawy sposób Dodam jeszcze, że nie będzie dwóch misji o takim samym schemacie rozgrywki. Jak na razie skończone mam 3 i 1/4 mapy. Dzisiaj powinienem doszlifować fabułę i ostatnią misję, jeśli szczęście dopisze premiera wieczorem.
|
|