|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Drużyna StrongholdNet - Misja nr 2
Siwy - 24 Maj 13, 21:52 Temat postu: Misja nr 2 Czołem waćpanom!
Zatem, przedstawiam Wam moją pierwszą misję dla tejże kampanii. Proszę o krytyczne uwagi na temat krajobrazu i samej rozgrywki, a co za tym idzie szczerą ocenę. Póki co poziom trudności trzeba jeszcze dostosować, bo jak na razie 3 razy przegrałem xd. Ale to dlatego, że mogłem troszku lepiej to rozegrać i w ogóle... ;D
Kupiec Hrupkuw - 24 Maj 13, 22:38
Zaraz przetestuje pod względem poziomu trudności, natomiast teraz ocenie samą mapę. Krajobraz zrobiony w Twoim stylu, przyłożyłeś się do pojedynczych miejsc i wygląda to dosyć fajnie, super ten strumyk (chociaż dziwne jest to, że od razu z niego się taka spora rzeczka robi, ale chyba inaczej tutaj się nie da) i złoże żelaza, ładnie i starannie rozmieszczone drzewa. Właściwie nic mnie nie gryzie w oczy oprócz dwóch elementów, po pierwsze te bagna mogłyby być jakoś lepiej zrobione, a po drugie to... kurde jednak ten rozmiar 300x300 na Stronghold HD to mało dla takiej mapy. Misja jest bardzo klimatyczna, dlatego szkoda, że jesteśmy zamknięci w takiej małej klatce, bo w niej chodzi głównie o krajobraz. Bardzo bym się ucieszył jakbyś zwiększył rozmiar mapy i "przedłużył" ten krajobraz, ale to od Ciebie zależy.
Zauważyłem jeszcze, że o wiele lepiej byłoby jakby bramę dało się zbudować na wysokości tych wież, a nie tak wklęśle do środka.
-B*
Siwy - 27 Maj 13, 15:08
Napisano 25 maja Anno Domini 2013 o godzinie 13:15
Hm, niestety, ale chyba raczej nie powiększę mapy, bo wtedy byłaby zupełnie zepsuta, ciężko byłoby nagle zrobić po bokach mnóstwo rzeczy. Zresztą... nie sądzę, by tej misji chodziło głównie o krajobraz. Może nie ma dużej fortecy, czy miasta, ale nie ma też czasu na podziwianie krajobrazu, bo jest walka z czasem i wrogiem. Nie znaczy to bynajmniej, że krajobraz jest nie ważny. Jest dla mnie, jak zwykle, najważniejszy. Ale większy teren nic nie da graczowi poza większymi połaciami do podziwiania . A co do wyglądu w SH HD... Ja i tak uzywam tam rozdzielczości 1280x720 (na kompie mam 1920x1080), bo ta największa jest dla mnie zbyt duża... znaczy elementy są zbyt małe.
Co zaś się tyczy bramy: jest mozliwość zbudowania jej tylko wewnątrz linii, którą tworzą wieże, bo tak wyglądał oryginalny projekt zamku ;p. Można ją zbudować ew. u stóp wzgórza i chyba byłby to dobry pomysł, jako drugi pierścień murów.
Nawiasem mówiąc, zmieniłem link do mapy, bo nieco zmniejszyłem jednak ataki... Na trudnym jest rzeźnia . Niemniej czekam na Wasze opinie co do poziomu trudności i na wypowiedź Nidora i przemusia na temat mapy .
Dodano 27 maja Anno Domini 2013 o godzinie 15:55
Cóż, rozegrałem chyba tę misję z 10 albo i 15 razy (wiadomo, że nie do końca za każdym razem, bo cały czas korygowałem błędy i poziom trudności), ale mimo wszystko nie rzygam nią, więc może nie jest taka zła xd. W każdym razie teraz już na moje oko jest gotowa i czekam na Wasze testy poziomu trudności, bo sam nie wiem czy jest za łatwo, czy akurat, a może za trudno, ale ja już tak się wprawiłem, że daję radę .
Nidor - 28 Maj 13, 16:32
Wreszcie zagrałem w twoją mapkę i jest trochę za łatwa. Grałem na trudnym. Postawiłem przy przejściu przez rzekę smolne rowy wcześniej blokując inne przejścia. Wystarczyło je podpalić i wszystkie jednostki ginęły i tak przy każdym ataku. Nie przeszedłem ostatniego, bo po miesiącu od ataku było zwycięstwo.
Krajobraz prezentuje się bardzo ładnie.Szczególnie podoba mi się ta rzeczka, ale za szerokie jest to przejście od strony złóż żelaza. Twierdza ma być stara,więc dałbym więcej jakiś krzaczków na zboczach wzgórza.
Kupiec Hrupkuw - 28 Maj 13, 19:55
Nie zgodzę się z Nidorem w kwestii smolnych rowów, bo przeciętni gracze raczej na to nie wpadną, jednak mimo wszystko fajnie jakby taka możliwość była usunięta. Poziom trudności jest trochę za niski, dodałbym więcej wojsk atakujących i trochę częściej, a w ostatnim nawet machiny oblężnicze (katapulty). Przede wszystkim więcej łuczników i kuszników. Można też dodać jakieś negatywne zdarzenia np. ataki wilków, które w takim lesie są jak najbardziej możliwe, ewentualnie plagi i choroby pszenicy, a pokusiłbym się nawet o jeden atak bandytów. Kradzież ze spichlerza nie wiem czy będzie pasować, mimo to rozważ dodanie tej opcji. Jak będzie trochę trudniej to będzie dobrze! Przede wszystkim nie powinno dać się aż tak rozbudować, bo miałem np. aż 70 kuszników pod koniec, to zdecydowanie za dużo. Dodaj może też chorobę drzew, bo później jest ich tak wiele, że aż nie pasuje... no i oczywiście mam nadzieje, że już dodasz jakieś wiadomości, bo z tym przyjemniej się gra
Nidor - 30 Maj 13, 12:05
Zagrałem w poprawioną wersję, ale niewiele to zmieniło.Miałem na końcu po 50 łuczników i kuszników.Nie mieli szans się przebić. Mapa jest za łatwa.W sumie, to czemu nie dać możliwości budowy kamiennych murów? Jakoś dziwnie wygląda pół kamienny, pół drewniany zamek.
Siwy - 30 Maj 13, 13:24
No bo wtedy:
a) będzie jeszcze łatwiej
b) chodzi właśnie o to, żeby bronić ruin zamku a nie odbudować go żeby wyglądał na nowy. Poza tym na ten temat dodałem małą dygresję w ocenie mapy nr 1 .
Zatem poprawię mapę, żeby była trochę trudniejsza.
Lutel - 22 Czerwiec 13, 15:37
Mapka oczywiście bardzo ładna, ale to swoją drogą . Pisaliście, że mapka jest za łatwa. Nie wiem czy jest to już poprawiona wersja, ale moim zdaniem ta misja do łatwych nie należy. Grałem jedynie na Normalnym, postaram się dodać komentarz odnośnie poziomu Bardzo trudnego. Na Normalnym pierwszy atak jest dosyć trudny do odparcia bez straty kilku budynków, które trzeba stawiać poza murami zamku, bo w środku nie ma praktycznie na nic miejsca.
Czy misja nie jest trochę za długa? Przynajmniej okres między przedostatnim, a ostatnim atakiem.
Powiem szczerze, że nie wiem, czy przeszedłbym tą misję bez smolnych rowów, nie patrzyłem ile miałem na końcu kuszników, ale jeżeli mieliście ok. 50 i odparliście te ataki bez problemów to trochę dziwne. Jestem ciekaw jak wyglądał Wasz zamek, moim zdaniem dosyć trudno przejść tą misję budując normalny zamek. Pałkarze ciągle niszczą nam budynki, które musimy stawiać na zewnątrz. Musiałem trochę zmienić podejście i zablokowałem wszelkie przejścia przez rzekę, czy to przejście po prawej stronie. Zamieszczam screeny mojego "dzieła".
Na koniec miałem milion drzew, to chyba troszkę dziwne .
http://postimg.org/image/ad1sgdscf/
http://postimg.org/image/ycu5aofy7/
http://postimg.org/image/pj7u7bidb/
http://postimg.org/image/p7qduk1xb/
Siwy - 22 Czerwiec 13, 20:42
No, i to jest podejście dobrego testera! W pierwszy dzień po mianowaniu już ocena .
Hm, zasadniczo, to nie wiem, czy da się tę misję przejść bez smolnych rowów, szczerze wątpię w to. Widzę, że niezłą fortecę wzniosłeś . Ja broniłem się całą grę opierając obronę mniej więcej na takim zameczku (grywałem na trudnym). Także tego xd.
Hm, skoro Ty, Lutelu, musiałeś się wysilić, aby przejść tę misję, to sądzę, że poziom trudności nie jest za łatwy. Poczekam jeszcze na ocenę Taya, ale wydaje mi się, że chyba misję można już uznać za skończoną... Czy pośpieszyłem się trochę?
Maciek - 25 Czerwiec 13, 18:17
Najpierw zagrałem na b. trudnym i niestety nieprzygotowany straciłem lorda ;p
Za drugim podejściem zagrałem na trudnym, zablokowałem bród na wchodzie i przejście na zachodzie, przy brodzie położonym bliżej naszego zamku ustawiłem smolne rowy i wszystkich rycerzy i pikinierów dostępnych od początku z postawą agresywną. Następnie w miarę odbudowałem zamek za pomocą palisad. W międzyczasie pojawił się pierwszy atak, a uporczywi pałkarze wycięli mi konnych . Na nowo postawiłem smolne rowy i zacząłem budowac odkrywki smoły. Przybył drugi atak. Uporczywi pałkarze zniszczyli mi spichlerz, a niektórzy nawet do lorda doszli! Oczywiście kiedy zobaczyłem pałkarzy biegnących w stronę lorda zniszczyłem schody do wieży żeby mi nie zamordowali kuszników i łuczników. Odbudowałem spichlerz i czym prędzej rozpocząłem produkcję chleba. Odbudowałem palisady. Trzeci atak, o dziwo główne siły wroga ruszyły na moje chatki drwala, farmy pszenicy i odkrywki smoły, nie przejmując się ostrzeliwaniem przez moich harcowników. Lekko odbudowałem podniszczoną gospodarkę. Zjawił się czwarty atak, na szczęście miałem wystarczająco smoły i większośc kuszników i pałkarzy spłonęła, a włócznicy i łucznicy to już bajka
Ogólnie misja jest trudna ( gdyby nie smoła to przegrałbym dwa razy ;p ). Krajobraz wzorowy, ale nie podobają mi się idealnie proste spady strumyka, który oprócz tego się trochę za bardzo poszerza na początku.
Kupiec Hrupkuw - 25 Czerwiec 13, 18:25
Pozwolę sobie wtrącić tylko kilka słów. Pamiętajcie, że przeciętny gracz będzie raczej grał na normalnym poziomie trudności, a moim zdaniem tej misji prędzej do za łatwej niż za trudnej.
Siwy - 11 Lipiec 13, 12:03
Cytat: | Krajobraz wzorowy, ale nie podobają mi się idealnie proste spady strumyka, który oprócz tego się trochę za bardzo poszerza na początku. |
To ja się tyle męczyłem, żeby strumień wyglądał kozacko, a Ty mówisz, że to źle xd. W każdym razie tego na razie nie zmienię ;p.
_______________________________________________
Dobra, moja misja już jest chyba w takim razie w pełni gotowa. Poziom trudności wydaje się w porządku. Zagrałem teraz parę dni temu po miesiącu przerwy od grania w nią i 3 razy przegrałem xd. Ale dzisiaj zagrałem po raz czwarty i się udało, sądzę więc, że misja jest wyważona. Grałem na trudnym oczywiście. Przed czwartym atakiem już aż mi się trochę nudziło i się okopałem na wszelkie sposoby ;D. http://s11.postimg.org/yyr24wnib/screen0042.jpg A potem to już nie mieli szans zbliżyć się do zamku, aż zapłonęły ogniska na cześć zwycięstwa! http://s24.postimg.org/idugg42mt/screen0052.jpg
Siwy - 3 Grudzień 13, 20:57
Dobrze więc. Zgodnie z tym tematem wrzucam minimalnie poprawioną wersję misji 2, gdzie jest już ustawiony prawidłowy czas akcji:
Imakhiil - 12 Grudzień 13, 18:36
Witam. Poproszono mnie o ocenę, toteż oto ona:
Mapa do zbytnio trudnych nie należy. Grałem na poziomie normalnym i trudnym. Na obu dałem radę bez zbytnich problemów (może na trudnym pozwoliłem się zaskoczyć przeciwnikowi i straciłem kilku jeźdźców którzy powinni przeżyć). Dziwne wydaje się pozwolenie na używanie smolnych rowów na tej mapie. Zbyt łatwo dzięki nim zdziesiątkować siły wroga. Zasadniczo wystarczy nakierować go w jedno z przejść przez rzekę i najzwyczajniej w świecie zabawić się w hiszpańską inkwizycję. Podobnie rzecz ma się z mangonelą. Wróg daje się pokierować w pod jej ostrzał irytująco łatwo. Trochę jakby komputer był masochistą. Nie da się zakazać budowy fosy, lub dać siłom wroga wsparcie oblężnicze w pierwszym ataku?
Inną kwestią jest startowy zasób złota i pożywienia. Uważam, że jest go po prostu zbyt dużo. Przynajmniej w kwestii złota. Na normalnym było to bodajże 800. W połączeniu z możliwością ustawienia niskich podatków udało mi się uzyskać około 950 zanim żywność i popularność zmusiły do ich obniżenia, a biorąc pod uwagę, że gracz ze mnie raczej lichy to coś w tym nie gra. Tu proponowałbym ucięcie początkowych funduszy o 200-400 sztuk, albo usunięcie zróżnicowanego pożywienia na początku gry (w końcu w oblężonych twierdzach raczej nie wystawia się wykwintnych dań).
I w tym punkcie to wszystko. Plansza jest przyjemna i miła dla oka. Mogę też dodać, że mój młodszy brat który gra w twierdzę o wiele częściej niż ja, nie miał żadnych przeciwwskazań, więc może to po prostu moje przewrażliwienie ;p
edit: przypomniało mi się! W opisie była literówka, bodajże w drugiej linijce
Siwy - 12 Grudzień 13, 19:07
Hm, zasadniczo smolne rowy są właśnie po to, aby jakoś przeżyć (zakładając, że gracz nie "oszukuje" komputera). Hm, zakaz kopania fosy byłby trochę nielogiczny, choć w sumie... Machiny chyba faktycznie wywalę, w końcu to desperacka obrona ruin, a możliwe, że ową fosę też uniemożliwię kopać. Co zaś się tyczy złota, jeszcze przemyślę sprawę. Dzięki wielkie za wychwycenie tej literówki!
|
|