|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Drużyna StrongholdNet - Misja 7
Kupiec Hrupkuw - 19 Maj 13, 14:40 Temat postu: Misja 7 Chyba można już w niej testować poziom trudności (sam jeszcze dobrze nie testowałem ). Powiedzcie co ewentualnie poprawić w krajobrazie (wiem Siwy, że nie spodobają Ci się te skały w obozie wroga, ale to koniecznie, czysto logistyczne rozwiązanie). Aha i w scenariuszu dajcie sobie 60 kamienia na start, bo zapomniałem.
http://www10.zippyshare.com/v/50418112/file.html
Siwy - 20 Maj 13, 11:19
Jakie skały? xd Nm. nie dawaj porad! Psujesz grę ;].
Zatem:
+ fajnie zrobiona fosa w zagłębieniach przez obozem oblężniczym
+ dobry zamek
+ super bitwa i ta szarża wielkiego oddziału kawalerii
+ całkiem w porządku ten ich obóz
- postaraj się lepiej ułożyć te głazy, żeby nie było takich gwałtownych skarp
- może trochę urozmaić ten las na południu
+ super płotki przy drodze - to się nazywa królewski gościniec xd
- same brzozy przed obozem oblężniczym - raczej takiego czegoś się nie spotyka w przyrodzie, dodaj trochę innych drzew (z umiarem!)
- usuń IMO jeden z dwóch krzyży w wiosce
- za bardzo wybrukowana droga w wiosce - zrób tylko ubitą ziemie - to tylko wioska, nie miasto
Ogólnie bardzo fajna mapa .
Kupiec Hrupkuw - 20 Maj 13, 18:44
No to następni będą już musieli się sami domyśleć . Nowa wersja mapy:
http://www5.zippyshare.com/v/14428708/file.html
-trochę dostosowałem poziom trudności
-zrobiłem zmiany, o których pisałeś, ale nie wiem jaki krzyż masz na myśli, a głazy to tam chyba inaczej nie pasuje jak jest (jeśli chodzi Ci o te przy strumyczku)
EDIT: najnowsza wersja, dużo zmian
http://www3.zippyshare.com/v/7632553/file.html
EDIT: Jeszcze nowsza wersja, testować!
http://www49.zippyshare.com/v/68654688/file.html
Siwy - 6 Grudzień 13, 18:16
Wstaw proszę ponownie najnowszą wersję mapy, bo link wygasł.
Kupiec Hrupkuw - 28 Grudzień 13, 12:20
Ostatnio sporo właśnie grałem w swoje mapy, a nawet edytowałem w nich krajobrazy (głównie w misji 9). Powinienem już niedługo wstawić misje 3,7 i 9, ale nad 10 potrzeba jeszcze trochę więcej pracy.
Pragnę przypomnieć testerom o swoich mapach, bo najwyraźniej o nich zapomnieli, kompletnie ich nie testując xd. Misja 3 jest gotowa do testów, teraz daje najnowszą wersję misji 7, misja 9 i 10 są już całkowicie poprawione pod względem krajobrazu i zamku, ale jeszcze nie nadają się do testów, bo nie uzyskałem jeszcze optymalnego poziomu trudności.
http://www32.zippyshare.com/v/18410836/file.html
Siwy - 29 Grudzień 13, 19:33
Zagrałem zatem. Jednak niestety podczas drugiego ataku wojska wroga jakby się zacięły i nie chciały ruszyć się z miejsca...
W każdym razie zanotowałem następujące uwagi:
- te kamienie na brzegu mniejszej rzeki są zbędne - zbyt wiele ich
- dom uzdrowiciela w wiosce stoi na takim wzniesieniu jakby
- po co dzwonek koszarowy w puszczy? ;p
- w obozie myśliwi powinni chyba wszyscy pracować
- w odprawie jest dwa razy "wyeliminuj wszystkich wrogów", a ponadto wyświetla się "czas, jaki pozostał do porażki" - wydaje się zbędny...
- powinna być możliwość budowania bramy drewnianej i może kupna kilku rzeczy więcej (np. kamienia)
- ta wędrowna trupa trochę bez sensu, mamy dramatyczną sytuację a ona wpada do zamku do chwilę...
- może lepiej byłoby, gdyby w obozie wroga nie było wilczych dołów? Zbyt wielu konnych ginie, a chodzi chyba o to, żeby ta szarżą ich rozgnieść
- błazen w czasie ataku też raczej nie trafiony
- myślę, że lepiej byłoby gdyby wróg atakował od strony swojego obozu
Ogółem ciężko ocenić mi poziom trudności, bo nie mogłem dokończyć misji z w/w powodu. Ale obawiam się, że grając na trudnym bym nie podołał. Przy pierwszym ataku rozwalili mi bramę główną i niemal tę prowadzącą do siedziby. Zostało mi około 60 rycerzy, więc obawiam się, że padłbym, jeśli nie w drugim, to w trzecim ataku.
Siwy - 30 Grudzień 13, 16:56
Swoją drogą, jak tak teraz patrzę w fabułę, to miała to być stosunkowo łatwa misja xdd. Ale zagram jeszcze z raz niebawem i Ci powiem, co i jak. Zasadniczo mogę też zmienić fabułę jakby co w tej kwestii.
Kupiec Hrupkuw - 5 Styczeń 14, 18:20
1-można poprawić
2-można poprawić
3-to taki tam zwykły nie przeszkadzający element, uznajmy, że było tam kiedyś jakieś miejsce do treningów
4-powinni i po chwili idą do pracy, więc myślę, że nie jest to taki duży problem
5-bo nie wiedziałem, który wybrać, żeby trzeba było zabić zarówno tych z obozu jaki i tych co później nas atakują, czas jest niezbędny, bo można zachować całą kawalerię, nie atakując obozu wroga, do odpierania późniejszych ataków, a później wystrzelać żołnierzy w obozie kusznikami, których mamy w zamku, teraz czas się kończy zaraz po odparciu ostatniego ataku, tak, że nie ma już czasu na zabicie tych wrogów w obozie
6-trochę to wypaczy poziom trudności, bo jak przebiją się przez pierwszą osłonę, a później zabuduje lukę, znów będą atakować "inaczej", ograniczenie kamienia musi być, żeby ograniczyć możliwość naprawiania bram
7-to zwykłe zdarzenie, które ma raczej poratować naszą ciężką sytuacje ekonomiczną, to po prostu taki bonus i myślę, że w żadnym stopniu on nie przeszkadza
8-może być, ale tylko trochę mniej, założenie misji niestety było od początku takie (jeszcze przed napisaniem fabuły), że duża część jeźdźców musi zginąć, potem byłoby zbyt łatwo, jeśli zostałoby nam ponad 300 kawalerzystów
9-tak jak w punkcie 7, ale mogę zmienić datę, tak, żeby przyszedł podczas "pokoju"
10-zobaczymy jak to będzie, i tak muszę zmienić ten kierunek ataków, bo mówisz, że żołnierze się zacinają przy znaku, chociaż u mnie było wszystko w porządku, poziom trudności delikatnie zmniejsze
Sorry za brak zdań, ale spieszyłem się xD
Siwy - 7 Styczeń 14, 19:07
Cytat: | 4-powinni i po chwili idą do pracy, więc myślę, że nie jest to taki duży problem |
No ale właśnie nie idą . Mówię o myśliwych w obozie wroga.
Cytat: | 5-bo nie wiedziałem, który wybrać, żeby trzeba było zabić zarówno tych z obozu jaki i tych co później nas atakują, czas jest niezbędny, bo można zachować całą kawalerię, nie atakując obozu wroga, do odpierania późniejszych ataków, a później wystrzelać żołnierzy w obozie kusznikami, których mamy w zamku, teraz czas się kończy zaraz po odparciu ostatniego ataku, tak, że nie ma już czasu na zabicie tych wrogów w obozie |
Hm, wydaje mi się, że wydarzenie "Brak wroga na mapie" po ostatnim ataku powinno wymagać od gracza zarówno pokonania wojsk atakujących aktualnie, jak i tych, którzy już są na mapie.
Cytat: | 6-trochę to wypaczy poziom trudności, bo jak przebiją się przez pierwszą osłonę, a później zabuduje lukę, znów będą atakować "inaczej", ograniczenie kamienia musi być, żeby ograniczyć możliwość naprawiania bram |
Bez przesady, drewniane umocnienia można zbudować bardzo szybko. I tak jesteśmy chyba pierwszymi, którzy eliminują całkowicie możliwość budowania na nowo murów, wież i bram, więc ratowanie się drewnianymi umocnieniami jest jak najbardziej w porządku... Tak samo naprawa uszkodzonych bram i wież. Nie popadajmy w paranoję .
Cytat: | 7-to zwykłe zdarzenie, które ma raczej poratować naszą ciężką sytuacje ekonomiczną, to po prostu taki bonus i myślę, że w żadnym stopniu on nie przeszkadza |
Wiem, ale jakoś tak to głupio wygląda, że trzymamy się tak bardzo realistyczności jak wyżej, a jednocześnie dajesz takie bezsensowne wydarzenie co chwilę . Błazen (w czasie pokoju), który przybędzie i będzie tam ciągle, w zupełności wystarczy.
Cytat: | 8-może być, ale tylko trochę mniej, założenie misji niestety było od początku takie (jeszcze przed napisaniem fabuły), że duża część jeźdźców musi zginąć, potem byłoby zbyt łatwo, jeśli zostałoby nam ponad 300 kawalerzystów |
Problem w tym, że mi zostaje około 100 (raz 130 chyba a teraz 90), a nie wydaje mi się, bym aż tak straszliwie przeprowadzał tę szarżę... Zresztą ataki wroga mają tylu pancernych żołnierzy, że bezmyślna szarża rycerzami na nich, podczas gdy mamy zamek, byłaby nonsensem.
Cytat: | 10-zobaczymy jak to będzie, i tak muszę zmienić ten kierunek ataków, bo mówisz, że żołnierze się zacinają przy znaku, chociaż u mnie było wszystko w porządku, poziom trudności delikatnie zmniejsze |
Nie przy znaku, ale w środku mapy. Może to kwestia tego, że zamurowałem się palisadą, ale nie sądzę, bo niszczyłem ją i nic ;p. Trochę bez sensu byłoby to, że niby mają obóz na zachodzie, a przychodzą nagle z południa.
Kupiec Hrupkuw - 2 Marzec 14, 13:25
Proszę o sprawdzenie nowej wersji mapy. Wprowadziłem niektóre poprawki, o które prosiłeś. Muszę przyznać, że poświęciłem bardzo dużo czasu na to, żeby rozgrywka na tej mapie były ciekawsza i myślę, że już prawie mi się to udało. Teraz wygląda to całkowicie inaczej, wróg może atakować wioskę z tyłu (bród na rzece) oraz atakuje od strony obozu. Niestety, testowałem mapę z palisadą i jak ktoś by jej inteligentnie użył, mapa stawałby się po prostu za łatwa, w komputer wariowałby. Zaryzykowałem jednak z inną rzeczą i umożliwiłem dostęp do wrzącego oleju. Teraz, kiedy musimy bronić wioski, produkcja nie idzie aż tak łatwo i nie powinniśmy mieć na koniec rozgrywki 150 kuszników, jak w poprzedniej wersji, co było moim zdaniem bez sensu... Mapę testowałem na trudnym i grając na dużym GS, marnując trochę wrzący olej i posyłając czasami kawalerzystów na pewną śmierć, przeszedłem misję, broniąc się w ostatnim członie zamku (zniszczyli wszystkie bramy), zostało mi tam około 30 kuszników, 30 łuczników i 15 wojowników. Wiem, że nie chcecie podpowiedzi, ale muszę zaznaczyć, że obrona wioski na tyłach (po szarży musi nam zostać co najmniej 180 kawalerzystów, jeśli tyle nie zostało, to ponówcie ją!) będzie kluczowa. Używajcie też wrzącego oleju i przed szarżą, zanim wypalą się budynki, dajcie podatki i zbudujcie kilka drwali w wiosce xd. Aha, na razie "czas jaki pozostał do porażki" dałem na wyrost, abyście mi powiedzieli, kiedy (miesiąc i rok) skończyliście misję.
http://www23.zippyshare.com/v/28805267/file.html
Siwy - 5 Marzec 14, 20:50
Ok zagrałem przed chwilą. Ogólnie gra się bardzo przyjemnie . W sumie skorzystałem z Twoich porad, bo jak już je przeczytałem, no to... ;d Zasadniczo przeszedłem na trudnym bez większego problemu - nie przebili mi się nawet przez pierwszą warstwę muru, a szwendające się bez celu jednostki ostatniego szturmu musiałem dobijać wyszedłszy z zamku armią.
Z pewnością rozgrywkę ułatwiło mi to, że po szarzy zostało mi chyba coś około 230-250 kawalerzystów, którzy bardzo długo bronili wioski umożliwiając mi w miarę sprawne funkcjonowanie, choć dwa razy też się zagapiłem i małe grupy wojsk specjalnych (pałkarze & pikinierzy xd), które przedostały się jakimś tajemnym sposobem, zniszczyły mi sporo budynków, w tym spichlerze... Oczywiście przedostatni atak już wpadł na tyły bronione przez garstkę jeźdźców i zniszczył doszczętnie zaplecze. Jednak miałem już na tyle sporo obrońców (po 50 kuszników i łuczników i około 30 zbrojnych i 10 pikinierów), że ostatni atak odparłem bez problemu, zwłaszcza, że niestety komputer trochę się mota i stoi jak baran lub wysyła tylko niewielkie grupki do szturmu podczas ostatniego ataku... No ale z tym chyba nic nie da się już zrobić.
Aha oczywiście korzystałem z wrzącego oleju, ale też: można było sobie go postawić bliżej składu zapasów, a ja nie dość, że nie zauważyłem tego już wybudowanego, to swój jeszcze zbudowałem w centrum zamku .
Podsumowując, jako, że sądzę, że gram dość dobrze w Twierdzę, a przynajmniej w grę pojedynczą, a na trudnym z łatwymi do opanowania błędami wygrałem bez większych problemów, myślę, że misja może pozostać w takim stanie, w jakim jest teraz .
Mimo wszystko liczę, że chociaż dwóch testerów oceni jeszcze mapę.
PS. Grę skończyłem w sierpniu 1083 roku. A propos - zmień daty, na takie, jakie mają być .
Edytowano: 8 marca 2014r., 19:27
Dodanych kilka słów na końcu drugiego akapitu dla odróżnienia napisałem kursywą.
|
|