StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Stronghold - Interpretacja screenów sprzed premiery

Maciek - 5 Luty 13, 17:29
Temat postu: Interpretacja screenów sprzed premiery
Jeśli ktoś nie wie o co chodzi, odsyłam do tematu na temat screenów sprzed premiery Krzyżowca: http://strongholdnet.gry-...p?p=43664#43664

W przypadku starej, poczciwej Jedynki mamy aż 32 obrazki sprzed premiery gry! Postaram się je opisać w kilku postach. A więc do dzieła:

Nr.1: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/1.jpg

Jest to zapewne screen z bardzo wczesnej bety. Najpierw sprawa chłopów. W oryginalnej wersji gry mają na sobie gacie i koszulę. Przed premierą mieli na sobie same gacie + nie stali przy ognisku ( chyba że można ich było kontrolować ). Błoto, oraz to przejście z błota do trawy wygląda zupełnie inaczej. Widać też dwa kotły ( co jest moim zdaniem bardzo użyteczne ). Nie ma tej charakterystycznej ziemi przed kotłem i cechem inżynierów. Spójrzcie na lewą krawędź i róg muru ( głównie chodzi mi o ten kawałek muru postawiony na ukos ) który różni się od oryginalnego.

Nr.2: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/2.jpg

Po raz kolejny inne błoto. Da się zauważyć dwa rodzaje wojowników ( jeden ma tarczę dzieloną na cztery z kolorami niebieskim i białym, a drugi ma tarczę taką jaką można spotkać w oryginalnej Twierdzy, tzn. z niebiesko-białym lwem ), zapewne miało z nimi być tak samo jak z rycerzami konnymi w Krzyżowcu ( raz jeden wyjdzie z koszar, a raz drugi i tak na przemian ). Rzeka i piana wyglądają ładniej. Krew wygląda bardziej komiksowo. Inaczej wygląda zniszczona katapulta.

Nr.3: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/3.jpg

Znowu inne błoto. Kolor inżynierów odrobinę się różni od teraźniejszego ( głównie da się zauważyć przy trebuszu ). Co ciekawe nie ma dwóch rodzajów wojowników. Tym razem widać charakterystyczną ziemię przed kociołem z olejem. Mało różnic na tym screenie.

Nr.4: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/4.jpg

Inaczej wyglądająca zniszczona katapulta. Inne błoto. Ładniejsza rzeka. Innymi słowy wszystko co zostało wyżej wymienione. Znowu nie widać dwóch rodzajów wojowników. A może ten z tarczą dzieloną na 4 występował tylko epizodycznie? Zapomniałbym: zwróćcie uwagę na lewy, dolny róg: ta ścianka nad rzeką wygląda trochę inaczej niż obecnie.

Nr.5: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/5.jpg

Patrz: Nr.4

Nr.6: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/6.jpg

Szkoda że ekran jest oddalony. Da się zauważyć inne błoto, inną ścianę klifu, ładniejszą rzekę, i odrobinę różniącą się zgniłą, wyrzuconą krowę. Spójrzcie na bramę od zamku: te kamienie na które opada most zwodzony wyglądają o wiele lepiej niż obecnie.

Nr.7: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/7.jpg

Po raz kolejny inne błoto. Uprawy chmielu trochę się różnią ( bardziej jaskrawe? ). Niebieski kolor drabiniarzy jest bardziej głębszy. Nie rozumiem czemu gracz widzi smolne rowy i pułapki Węża. Jeśli już mówimy o smole i pułapkach: bardzo się różnią od tych obecnych.

Nr.8: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/8.jpg

Inne błoto. Prawy górny róg: ikonka mięsa się różni ( bardziej różowe to mięso :P ). Skały przy tym okrągłym ogrodzeniu z palisady się różnią. Trochę już tego nie rozumiem. Przy górnej krawędzi znowu widać martwego wojownika z tarczą dzieloną na cztery ( czyli drugą wersję ) ale w tym okręgu z palisady znajduje się wojownik z tarczą z lwem. Kwiatki trochę inaczej wyglądają.

Narazie to by było na tyle. Za niedługo opiszę kolejne 8 screenów :)

[ Dodano: 6 Luty 13, 11:21 ]
Nr.9: http://stronghold.gry-onl...oblezenie/9.jpg

Patrz: Nr.3. Nr.9 od Nr.3 różni się trochę inną perspektywą.

Nr.10: http://stronghold.gry-onl...blezenie/10.jpg

Patrz: Nr.2

Nr.11: http://stronghold.gry-onl...blezenie/11.jpg

Cała masa różnic. Po pierwsze interfejs. Tamten wyglądał o niebo lepiej od tego który widzimy na codzień. Ten interfejs lepiej IMO oddaje klimat gry. Spójrzcie na wieżyczkę drewnianą na interfejsie. Różni się od teraźniejszej. Skryba. Młody skryba wygląda o wiele lepiej niż ten staruszek, który już dawno powinien przejść na emeruturę :P Minimapa także moim zdaniem lepiej wygląda. Nie rozumiem tylko dlaczego wojska niebieskie na minimapie mają kolor czerwony, i co za zamkiem robią wojska zielone. Obok czerwonych łuczników i machin, w lewym, dolnym rogu widać zielony obóz oblężniczy. Inne błoto. Gdzieś już przytaczałem sprawę kamieni na które opada most zwodzony: wyglądają o wiele lepiej :P Czerwony kolor łuczników jest głębszy.

Nr.12: http://stronghold.gry-onl...blezenie/12.jpg

Patrz: Nr.1.

Nr.13: http://stronghold.gry-onl...blezenie/13.jpg

Patrz: Nr.1 i Nr.12; inna perspektywa.

Nr.14: http://stronghold.gry-onl...blezenie/14.jpg

Lewy, dolny róg, nad interfejsem: balista, która powinna stać na baszcie stoi na ziemi :P Znowu młody skryba, i znowu wojownicy z tarczami dzielonymi na 4 ( druga wersja dla niewiedzących ;) ). Po raz kolejny możemy ujrzeć stary interfejs. A jeszcze zapomniałem wspomnieć: Fosa na minimapie wygląda dokładnie jak rzeka ( jest niebieska, w oryginalnej wersji jest zgniłozielona :P ). Spójrzcie na farmę mleczną na interfejsie. Jak widać ikonka sera miała wyglądać inaczej. Przy górnej krawędzi znowu da się zauważyć inne błoto. Wojska niebieskie znowu zostały ukazane jako czerwone na minimapie. Inne kamienie na które spada most zwodzony.

Nr.15: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z01.jpg

Znowu gracz niebieski został ukazany jako czerwony na minimapie. Żelazo się różni ( jest ciemniejsze od obecnego ). Inne błoto. Stary interfejs ( co ciekawe chata łowcy była w tej kolumnie co wiatrak, browar, piekarnia, karczma i spichlerz. Oryginalnie znajduje się tam gdzie farmy. Zwróćcie uwagę na wiatrak na interfejsie i ten w grze: różnią się od siebie ) Spójrzcie nad interfejsem, na łucznika siedzącego na błocie: w normalnej grze on leży inaczej, a nie plecami do ekranu.

Nr.16: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z02.jpg

Woda się różni, ściany klifu także. Z tego co się orientuję jest to misja 21, gdzie zabijamy Wilka. Pytanie tylko, dlaczego wojska Wilka są fioletowe? Wilk miał być fioletowy w becie? To by wyjaśniało ułożenie kolorów w Hexie ( 05 to kolor fioletowy, a nie czarny, kolor czarny to 06 )! Osobiście jednak wolę czarnego Wilka :P Nie rozumiem dlaczego ludzie gracza fioletowego mają kolor neibeiski ( chodzi mi o tych ludzi którzy pracują w budynkach gospodarczych ), i co tam u licha robią niebieskie flagi?! Spójrzcie teraz na te dwie baszty okrągłe. Normalnie łucznicy nie mogą leżeć na murze/wieży. A tam nie dość że leżą, to jeszcze na dodatek tak jak na screenie 15. Znowu widać ciemniejsze żelazo. I co tam, obok tej prawej baszty robią trzy konie kupca?! Z tego co się orientuję kupiec ( ten co do targowiska przychodzi czasami ) ma jednego konia.

Na razie to by było na tyle. Już niedługo zamieszczę kolejne 8 screenów.

Micholon - 6 Luty 13, 14:03

Na pierwszym zdjęciu jest też widoczne inne żelazo.
Maciek - 6 Luty 13, 14:08

Rzeczywiście, nie zauważyłem :P Jeszcze dzisiaj wstawię opisy kolejnych 8 zdjęć.

[ Dodano: 6 Luty 13, 14:36 ]
Nr.17: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z03.jpg

Zwróćcie uwagę na lady; jej suknia ma kolor niebieski, ale ta narzuta ( ? ) na plecy ma kolor żółty. Co tam robi ten piwowar? Inne błoto. Przy prawej krawędzi siedzą dwa samotne króliki ( normalnie występują tylko i wyłącznie w grupkach ). Co tam robią te 3 wałęsające się psy? One powinny stać przy chatkach łowców. Pikinier na siedzibie stoi przodem do ekranu. Przed ogniskiem da się zobaczyć chłopów w samych gaciach ( jak na screenie Nr.1 ).

Nr.18: Znowu stary interfejs. Z tego co się orientuję na minimapie budynki miały kolor posiadacza ( obecnie wszystkie budynki na minimapie mają kolor szary [ trochę przypominający karton :P ] ). W tym wypadku i tak owy kolor jest zły, bo gracz niebieski znowu został potraktowany jako czerwony na minimapie :P Inne błoto. Na lewo od katedry stoi sobie dwóch pikinierów; jeden z nich jest zwrócony ku ekranowi. Prawy, dolny róg, nad interfejsem: ksiądz ma różową sutannę, normalnie ma niebieską ;P.

Nr.19: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z05.jpg

Jest to screen jednej z misji z Wilkiem, którą możemy ujrzeć w oryginalnej grze. Chłopi zostali już odziani w charakterystyczna koszulki. Błoto jest inne. Ładniejsza woda. Ogólnie mało różnic.

Nr.20: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z06.jpg

Tutaj dokładnie można ujrzeć żółtą narzutę lady. Machiny tortur się trochę różnią ( są jaśniejsze [ w ogóle cała grafika w grze była rozjaśniona ] ). Inne błoto. Ciemniejsze żelazo. Ładniejsza woda.

Nr.21: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z07.jpg

Spójrzcie uwagę na górne końcówki palisady: są takie trochę dziwne. Inne błoto. Pikinierzy stoją w różnych pozycjach. Na prawo od chatki drwala znowu widać wałęsające się psy. A teraz popatrzcie na lewy, górny róg, trochę poniżej smoły: ten drugi rodzaj trawy ( nie pamiętam dokładnej nazwy ) różni się od normalnego ( jest bardziej zielony, tamten jest lekko żółtawy/brązowawy ).

Nr.22: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z08.jpg

Patrz: Nr.19 z innej perspektywy.

Nr.23: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z09.jpg

Patrz: Nr.19 i Nr.22 z innej perspektywy.

Nr.24: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z10.jpg

Ładniejsza woda. Inne błoto. Inna ściana klifu. Jest to screen z misji 1, którą możemy ujrzeć w normalnej grze. Ogólnie mało różnic.

Ostatnie 8 screenów już niedługo.

Siwy - 6 Luty 13, 17:13

Ani razu nie zwróciłeś uwagi na inne domy. A wisi tam jak byk świeżo zrobione pranie :D . Zgadzam się, że w becie były ladniejsze kamienie przy moście zwodzonym, ale co do wody nie popieram Twojego zdania. Nie pasuje ona do reszty, jest zbyt bajkowa, jak z Heroes'ów III (gdzie pasuje znakomicie) ;p. Tak samo nie podzielam Twojej opinii co do interfejsu. O ile w sumie sam panel z budynkami jest schludniejszy, o tyle reszta jest kiepska. Oficjalna wersja zdecydowanie lepiej pasuje.

Postaram się wytłumaczyć Twoje wątpliwości. Wojownicy pewnie z początku mieli tarczę dzieloną na czworo. Jednak potem twórcy postarali się o lepszą, jednak, by dalej prowadzić testy grywalności, nie zmieniono animacji, gdy wojownik pada, czy leży. Stąd, jak przypuszczam, "dwa rodzaje" wojowników. Raczej nie miało być tak jak z rycerzami w SH:C (co byłoby bez sensu, zmiana herbu, a zmiana broni to różnica). Kolor Wilka faktycznie mógł być początkowo fioletowy. Zwróciłem na to uwagę już wcześniej, zanim o tym napisałeś, bo był tam screen z misji 21 (screen nr 6). Jednak o kolejności numerów HEX nie pomyślałem, ale to moim zdaniem tylko potwierdza nasze przepuszczenia ;) . Kolor czerwony gracza na minimapie może być z tej samej przyczyny co wojownicy czy kolor Wilka -> pierwotnie miał być czerwony, ale zmienili jednak na niebieski. Minimapa nie rzuca się w oczy, więc, żeby nie spowalniać testów, zostawili jak jest, bo to pewnie nietrudne do zmodyfikowania.

Swoją drogą wydaje mi się, że screen siódmy to któraś z misji z Wężem (13. Okup?). Ale zwróćcie uwagę, że możliwe, iż Wąż mógł pierwotnie szkolić wojowników :D .

Maciek - 6 Luty 13, 22:07

Nie zauważyłem tego pranka na początku :P . Możliwe że masz rację z tymi wojownikami. Już jutro zamieszczę kolejne i zarazem ostatnie już 8 zdjęć.

[ Dodano: 14 Luty 13, 16:13 ]
Nr.25: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z11.jpg

Patrz Nr.23, 22 i 19. Taka ciekawostka: spójrzcie na skład zapasów za siedzibą: tam żelazo jest ciemniejsze. A teraz spójrzcie na kopalnię żelaza przy dolnej krawędzi. tam żelazo jest już takie jak w normalnej grze. Ładniejsza ( lub jak woli Siwy: inna ) woda.

Nr.26: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z12.jpg

Prawa krawędź: schody z dziurą w środku :lol: . Wreszcie mamy takie błoto, skrybę i interfejs jak w pełnej wersji. Ta ziemia przy prawej ścianie kościoła ( właściwie należy ona do samego budynku ) się różni. Nic więcej innego nie widzę. Nie wiem także z jakiej misji jest to zdjęcie ( większość tych map które zostały ukazane na zdjęciach z bety ostatecznie nie pojawiło się w grze, ale jednak to zdjęcie kojarzy mi się z jakąś misją z Wieprzem ).

Nr.27: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z13.jpg

Ten screen zapewne pochodzi z fazy ostatecznych testów tuż przed wydaniem gry. Niestety wszystko jest takie jak w oryginalnej grze :) .

Nr.28: http://stronghold.gry-onl...n/zamek/z14.jpg

Tutaj podobnie jak i wyżej nie widzę żadnych różnic.

Nr.29: http://stronghold.gry-onl...en/inne/i01.jpg

Jest to [ chyba ] screen z misji 21. Inne błoto. Spójrzcie na pozycję leżenia łuczników. Co w prawym, dolnym rogu robi koń handlarza?! Z tego co pamiętam w misji ostatniej nie było też żadnego krzyża w pobliżu naszych wojsk.

Nr.30: http://stronghold.gry-onl...en/inne/i02.jpg

Inne błoto i woda. Już gdzieś wcześniej poruszałem sprawę jaśniejszych tekstur; albo zmysł wzroku prawi mi figle, albo tekstury w grze były naprawdę odrobinę jaśniejsze niż obecnie.

Nr.31: http://stronghold.gry-onl...en/inne/i09.jpg

Inne błoto i woda. Czyżby była to jakaś misja z kampanii, która ostatecznie została wywalona? Osobiście lubię duże oblężenia, więc gdyby okazało się że kampania miała być jeszcze wyekwipowana w oblężenie tego zamku, zakatrupiłbym twórców :P .

Nr32: http://stronghold.gry-onl...en/inne/i10.jpg

Ten screen został świetnie przedstawiony. Ogólnie ta mapka musiała dobrze wyglądać, aczkolwiek możliwe że twórcy stworzyli ją tylko na potrzeby tego screena ( patrz lewy, dolny róg... tego prostokąta w którym został umieszczony zamek :P ).

Tym oto sposobem doszedłem do końca opisywania screenów sprzed premiery. Aczkolwiek dodam jeszcze obrazki prawdopodobnych okładek pudełek, w których miała się ukazać Twierdza:
Okładka nr1: http://stronghold.gry-onl...en/inne/i03.jpg ( ja już chyba wiem czemu ta okładka została wycofana: ten zamek strasznie razi w oczy :/ , prawdopodobnie Twierdza miała być promowana hasłem: "To co zbudujesz, musisz obronić" [ That Which you build, you must defend ], na dole można zauważyć napis October 2001 )

Okładka nr2: http://stronghold.gry-onl...en/inne/i04.jpg ( przyciemniony zamek, dodany Wilk, cytaty i cztery obrazki z bety, do napisu "Stronghold" zostało dodane "the castle sim" [ w wolnym tłumaczeniu "symulator zamku" ], zniknął napis "October 2001" )

Ciekawi mnie jeszcze, czy FFS posiadają gdzieś w archiwach te tekstury, które zostały zastąpione na obecne ;)

[ Dodano: 6 Marzec 13, 15:56 ]
http://gry.wp.pl/galeria/...er,12486/5.html ( tak zapewne mógłby wyglądać ekran ładowania, co ciekawe siedziba znajduje się za podwyższoną warstwą murów, więc prawdopodobnie twórcy wiedzą o tricku edytorskim z wysokimi murami )

http://gry.wp.pl/galeria/...er,12486/8.html ( to też mógłby być obrazek wyświetlany podczas ładowania gry )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group