|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Stronghold 2 - Stronghold 2 - kilka pytań początkującego
szemrany - 27 Czerwiec 11, 07:23 Temat postu: Stronghold 2 - kilka pytań początkującego witam!
czy jest możliwość tworzenia oddziałów w Stronghold 2 ?
Chodzi mi o to, żeby grupować jakoś np. łuczników lub pikinierów itd.
i później klikać tylko w wybrany oddział (bez ponownego przeciągania)
drugie pytanie: jeśli mnie pamięć nie myli to w S1 było coś takiego, że podwójny klik na jednostce zaznaczał wszystkie jednostki danego rodzaju na ekranie, a z jakimś klawiszem w ogóle wszystkie na mapie. Czy coś podobnego jest w S2?
trzecie: na początku misji gdy czytamy zadanie, są podpowiedzi i jest samouczek. W S1 było tak, że w samouczku był opis nowych budynków, jednostek itd. dla danej misji. W S2 pod samouczkiem mam zawsze pusto (jestem dopiero w 6 misji ekonomicznej) - dopiero podczas gry mogę sobie poczytać o poszczególnych budynkach.
czwarte: używając wozaka - komp zawsze twierdzi, że jest to pierwszy raz i tłumaczy mi zasadę działania wozaka.
następne: w kampanii ekonomicznej, przenoszę się z zamku do zamku - jeśli zbuduję jakiś budynek na poprzednim terenie to nie jest obsadzany robotnikami. Czy na poprzednich terenach tracę możliwość kontroli itd. ?
czy za zniszczone budynki zwracane są surowce? (w S1 były, a tutaj wydaje mi się, że nie)
czy w S2 dla kampanii są do wyboru poziomy trudności? (nie zauważyłem)
BTW: mam tę grę od dłuższego czasu, ale wszędzie był ostry diss na jej temat, że S1 lepsze itd. w końcu odpaliłem i muszę przyznać, że gra jest całkiem fajna. Jeszcze za wcześnie dla mnie, żeby porównać z S1 - ale z tego co grałem to naprawdę mi się podoba.
Artxt123 - 27 Czerwiec 11, 10:46
1 pytanie : można grupować np. lewy ctrl +1
2 pytanie: podwójne kliknięcie na jednostce zaznaczy wszystkiego jednostki na ekranie danego typu, co do jednostek na całej mapie to wydaje mi się, że jest takie coś lecz nie wiem jakiego klawisza należy użyć.
3 pytanie: to jest chyba jeden z bugów tej gry, wydaje mi się że nic na to się nie da poradzić.
4 pytanie: mi też zawsze tłumaczy nie przejmuj się tym.
5 pytanie: obok minimapy jest taki przycisk (chyba flaga) i pokazuje on do kogo należą jakie tereny, jeżeli chcesz żeby byli robotnicy to musisz też wybudować tam domy i postarać się żeby popularność była pow. 50, jeżeli nie jest to wybuduj sady itp.
6 pytanie: jest zwracana część surowców
7 pytanie: chyba nie ma możliwości wybrania poziomu trudności.
szemrany - 28 Czerwiec 11, 16:46
bardzo dziękuję za odpowiedzi
jeszcze jedno. w Twierdzy 1 domyślna prędkość gry to 40.
A jaka jest w Twierdzy 2 ?
40 to chyba trochę za wolno jak na domyślną.
CookieMonster - 28 Czerwiec 11, 19:08
Nie chcę Cię tu wprowadzić w błąd, ale wydaje mi się, że w SH2 nie można dostosować prędkości gry.
Artxt123 - 28 Czerwiec 11, 20:36
CookieMonster napisał/a: | Nie chcę Cię tu wprowadzić w błąd, ale wydaje mi się, że w SH2 nie można dostosować prędkości gry. |
Można dostosować prędkość, nie gadaj takich bzdur.
A co do prędkości domyślniej to jest to chyba albo 40, lub 45.
szemrany - 12 Lipiec 11, 22:46
1. jak używać kamieni do rzucania? postawiłem na murach włóczników i kosz z kamieniami - ale nie widziałem, żeby któryś rzucił
2. to samo z łucznikami i rozżarzonymi węglami - pomimo, że łucznicy stoją przy koksowniku nie podpalają strzał
3. czym najszybciej niszczyć wrogie trebusze?
Artxt123 - 13 Lipiec 11, 09:50
1. Musisz zaznaczyć np. jednego włócznika i kliknąć na koszu z kamieniami.
2. Łucznicy automatycznie strzelają z koksowników tak jak było w Stronghold 1 i w Stronghold Crusader. Żeby zobaczyć te strzały to w białym okienku (które się uruchamia przed włączeniem gry) zaznaczy opcje "pokaż tor lotu strzał" (chyba tak się to nazywało )
3. Trebusze najlepiej niszczyć rycerzami na koniach albo strzelać z balist ognistych, lub normalnych. Można także próbować z mangoneli, bądź zaznaczyć wszystkich strzelców na wieży i wskazać im za cel daną machinę oblężniczą.
szemrany - 14 Lipiec 11, 19:59
dzięki za odpowiedzi. pytam dalej
1. czasami mam tak, że dany budynek przestaje funkcjonować, tzn. pojawia się symbol że nie ma w nim robotnika, ale zaden bezrobotny nie kwapi się żeby zacząć tam pracować
2.
taka sytuacja:
http://img231.imageshack....1/twierdza2.jpg
są strażnice, jest sąd, są dyby i maska. a przestępcy sobie stoją i zabierają popularność.
Są to przestępcy typu "robotnik zszedł na złą stronę"
jak sobie z nimi radzić?
mroczny38 - 17 Lipiec 11, 13:22
1 pytanie- nie umiem na nie odpowiedzieć bo nigdy nie miałem takiej sytuacji
2 pytanie-w strażnicach musi być pracownik, zbuduj gildje katòw
Artxt123 - 17 Lipiec 11, 16:52
1. Masz tak w trybie swobodnej budowy, czy podczas misji??
2. Czasami przestępcy się blokują (ja tak miałem, chodzi dokładnie oto, że np. farmer staje się przestępcą i blokuje się pod swoim daszkiem, sposobem na to jest zburzenie budynku i wtedy przestępca się wydostanie).
Jak ktoś staje się przestępcą to na początku idzie do swojej chatki, a gdy z niej wychodzi to zaczyna się skradać w kierunku spichlerza i dopiero wtedy strażnik wstaje z miejsca i goni przestępce.
P.S. Kiedyś przez przypadek odkryłem fajny sposób, jak szybko zresocjalizować przestępce mianowicie:
Musicie mieć tylko jedno miejsce kary (tortur), gdy przestępce z sądu odbiera kat, bądź sam sędzia idzie zaprowadzić przestępce (tak jest, jeżeli nie potrzeba kata). Wtedy za pauzujcie grę i zburzcie miejsce tortur, gdy przestępca zostanie już doprowadzony do nie istniejącego miejsc tortur to obrazu stanie się zwykłym mieszkańcem.
P.P.S. Nie jestem do końca pewien, czy trzeba za pauzować grę, ale raczej na pewno zburzonym miejscem tortur nie może być np. pień kata, szubienica itp. gdyż są to miejsca w których się nie resocjalizuje tylko zabija
mroczny38 - 17 Lipiec 11, 16:57
Ale tortury takie które zabijają są szybsze.
Artxt123 - 17 Lipiec 11, 17:02
mroczny38 napisał/a: | Ale tortury takie które zabijają są szybsze |
Ale mój trick jest jeszcze szybszy, bo czas trwania po doprowadzeniu wynosi poniżej sekundy. xD
mroczny38 - 17 Lipiec 11, 18:14
To jest o wiele lepsze niż normalnie.
szemrany - 17 Lipiec 11, 19:48
cała sytuacja miała miejsce w misji 6 kamapnii wojennej.
na screenie widać dwie strażnice ze strażnikami, a między nimi stoi dwóch przestępców.
tę misję mam już za sobą - ale nie miałem wybudowanej gildii katów (jak radzi mroczny38)
- jednak jak widać na screenie - w strażnicach są strażnicy
mroczny38 - 18 Lipiec 11, 07:40
To pewnie przestępcy się zablokowali.
[ Dodano: 18 Lipiec 11, 09:45 ]
A tak przy okazji sorry bo nie sprawdzałem screena. Tak jak Artxt123 radzi usuń budynek blokujący przestępcó.
|
|