|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Edytor map - Mapy by Wilkożerca
Wilkożerca - 23 Sierpień 10, 06:52 Temat postu: Mapy by Wilkożerca Stworzyłem mapę do multiplayera, którą nazwałem War for resources - Wojna o surowce [jak źle, to poprawcie mnie].
http://img843.imageshack....gholdmulti1.jpg
http://img685.imageshack....gholdmulti2.jpg
A tu mapa do ściągnięcia : http://www.sendspace.com/file/kony2u
Opisu nie dawałem, bo z angielskiego nie jestem najlepszy.
Mapę robiłem w angielskiej wersji Twierdzy.
Proszę o oceny, uwagi itp.
przemusio - 23 Sierpień 10, 07:51
Robienie map w multi (sam nie jestem mistrzem) polega bardziej na :
a) Krajobrazie
lub
b) Symetrii
W punkcie a) Można zrobić ,,niezrównoważoną'' mapę mutli, ładną, krajobrazową.
W punkcie b) Raczej skupiamy się na kształtach - surowce skupiamy w grupach o kształtach symetrycznych etc.
Można to połączyć i stworzyć mapę symetrycznie-krajobrazową. Ty próbowałeś czegoś takiego.
Ogółem mapka bardzo fajnie się prezentuje. Te góry na wschód, zachód północ i południe powinieneś urozmaicić ,,skałami" (np. tymi ,,z drogowskazu"). Drzewa są w takich trochę za ciasnych kołach. Po-urozmaicaj trochę podłoże. Dalszych uwag raczej nie mam.
Hunter - 23 Sierpień 10, 08:17
Ja trochę grałem w Deluxa multi, więc mogę ocenić dokładniej mapkę.
A więc:
1. Mamy mało miejsca na stawianie budynków, jest to duży minus.
2. Gracze lubią mieć chociaż troche surowców w swoim zamku.
3. Mapa jest za mała.
@down: Przemusio, w multi nie robi sie map z ładnym krajobrazem, tylko mapy symetryczne. Takie właśnie, zrównoważone mapy, cenią gracze.
Wilkożerca - 23 Sierpień 10, 08:23
Zmieniłem trochę mapę, link macie podany w 1 poście. Można wchodzić na te góry.
Panie Wojowniku:
1. Jeśli chodzi o te drzewa, dałem je tam celowo, żeby utrudnić wam zadanie, a mała ilość zieleniny z tego samego powodu [jest z resztą ciekawiej].
2. Surowce na środku mapy mają motywować do walki o nie i nie pozwalać przeciwnikowi na zagarnięcie ich. Nazwa mapy też dużo mówi.
3. Może mapa jest za mała, ale jest ciekawie.
Ps. Przemusio powiedział, że stworzyłem połączenie obu rodzajów, więc jest dobrze.
[ Dodano: 24 Sierpień 10, 07:55 ]
Wielka rzeka
Screeny:
http://img830.imageshack....zekascreen1.jpg
http://img822.imageshack....zekascreen2.jpg
Link download:
http://www.sendspace.com/file/mxjly1
[ Dodano: 25 Sierpień 10, 19:56 ]
Może by ktoś raczył ocenić moje prace.
DarnokOk - 27 Sierpień 10, 13:19
Ocenki moje:
Maksymalnie możesz w każdym moim napisanym zagadnieniu etc. dostać do 3 punktów.
Mapa Wojna o surowce (nie grałem tylko po screenach oceniam):
-Mapa fajna jak na jedną z pierwszych +3 punkty
-Dobry pomysł z tym lasem, utrudnia grę, aczkolwiek, mi się nie podoba... +1 punkt
-Na tym "oczku surowców" można chyba umieścić mało kamieniołomów, podobne do "Oko byka" w Crusaderze. +2
-Sam kiedyś robiłem taką mapkę do Crusadera akurat, była dla 4 graczy i tak mała że aż Szczur się nie mógł rozbudować xD więc będziesz miał u mnie za to +2 punkty
Suma:8/12
Mapa Wielka rzeka (tą pobrałem):
-No ta to już jest czad, więcej kamieniołomów można postawić na tych "Oczach", +3
-Zamki świetnie obstawione, grać można tak: na górze najważniejsze budynki, czyt. koszary zbrojownie itp. a w dolinie sady, karczmy itd. +3
-Te pagórki takie "samotne" spróbuj zrobić taki nierówny teren. PAGÓRKI, nie od razu góry, chyba że chcesz góry a blisko gracza dolinkę +2
-Rzeka taka trochę za szeroka i mało zaokrąglona (zakrętów całkiem brak), do tych ruin przydało by się zrobić brody ale takie proste brody są brzydkie, rób takie zakręcone +1
Suma: 9/12
A średnia obydwu: 8,5/12
Może dałem ci wysoką, niską ocenę, to dlatego że sam robię mapy dość brzydkie.
Wierzę że z biegiem czasu będziesz mapy robił lepsze aż w końcu idealne
Wilkożerca - 27 Sierpień 10, 16:04
Dzięki za motywację, zachęciłeś mnie do tworzenia kolejnych map. Może kiedyś zrobię mapę typu inwazja, oblężenie itp.
Pytanko:Jeśli tworzę mapy w ang. wersji gry to w polskiej też powinny działać, prawda?
2 Pyt. :Czy powinienem nazywać mapy do multiplayera po angielsku, czy po polsku, a może obie nazwy[jedna po polsku w opisie]? Bo chciałbym, żeby obcokrajowcy też w nie grali.
Mapa Wielka rzeka jest przeznaczona do gier 3 vs 3, czyli 1 drużyna : Niebieski, żółty, pomarańczowy, a w drugiej kolejne 3 kolory.
[ Dodano: 27 Sierpień 10, 16:11 ]
Mam również pomysł, aby dać do mapy multiplayer wrogich w stosunku do wszystkich graczy żołnierzy, ale jeśli o ile się nie mylę muszę pobrać hexa [czy jakoś tak] i zmienić kolor jednostek na niewystępujący w grze. Zgadza się?
Siwy - 27 Sierpień 10, 17:19
Cytat: | Pytanko:Jeśli tworzę mapy w ang. wersji gry to w polskiej też powinny działać, prawda? |
Mapy będą działać, ale opis nie - przynajmniej w SH C tak jest.
Cytat: | 2 Pyt. :Czy powinienem nazywać mapy do multiplayera po angielsku, czy po polsku, a może obie nazwy[jedna po polsku w opisie]? Bo chciałbym, żeby obcokrajowcy też w nie grali. |
Nazywaj po polsku, przynajmniej moim zdaniem... Jak gdzieś publikujesz to możesz dodać też nazwę po ang, ale nie w mapie tylko "na papierze", mam nadzieję, że zrozumiałeś, o co mi chodzi ;].
Cytat: | Mam również pomysł, aby dać do mapy multiplayer wrogich w stosunku do wszystkich graczy żołnierzy, ale jeśli o ile się nie mylę muszę pobrać hexa [czy jakoś tak] i zmienić kolor jednostek na niewystępujący w grze. Zgadza się? |
Powiem Ci, że nigdy nie próbowałem tak robić, ale IMO teoretycznie wystarczy dodać jednostki z koloru, który nie występuje na mapie. Czyli jeśli robisz mape na 4 graczy to są kolory do czerwonego (niebieskiego), więc te neutralne jednostki daj np. zielony, albo fioletowy, po prostu taki, który nie występuje na mapie. Pamiętaj też, aby dać je na tryp obronny albo agresywny, bo inaczej łatwo bedzie je ubić i nie stworzą kłopotu, będa stały w miejscu...
Wilkożerca - 27 Sierpień 10, 17:33
Siwy napisał/a: | Jak gdzieś publikujesz to możesz dodać też nazwę po ang, ale nie w mapie tylko "na papierze", mam nadzieję, że zrozumiałeś, o co mi chodzi ;]. |
Chodzi, że na stronie przy prezentacji pracy lub w opisie, tak?
Wiem, że w multi można grać różnymi wer. jęz. bo sam grałem z jednym co ma polską wersję, samemu mając angielską.
Siwy napisał/a: | Powiem Ci, że nigdy nie próbowałem tak robić, ale IMO teoretycznie wystarczy dodać jednostki z koloru, który nie występuje na mapie. |
Nawet dobry pomysł, ale ma dwie wady:
1.Nie będą mogły ze sobą grać 8 osób, żeby ta jedna, ostatnia [zielona] nie miała kontroli nad tymi jednostkami.
2.Jeśli po grze 8 osób wyjdą np.2 osoby, lecz to nie będzie to zielony gracz [ostatni], to ten będzie miał kontrole nad neutralnymi pierwotnie jednostkami w następnej grze.
Siwy - 27 Sierpień 10, 19:02
Cytat: | Chodzi, że na stronie przy prezentacji pracy lub w opisie, tak?
Wiem, że w multi można grać różnymi wer. jęz. bo sam grałem z jednym co ma polską wersję, samemu mając angielską. |
1. Tak.
2. Wiem, napisałęm, że w SH C nie działa opis mapy napisany w wersji ang w wersji pl, ale sama mapa śmiga.
Cytat: | Nawet dobry pomysł, ale ma dwie wady:
1.Nie będą mogły ze sobą grać 8 osób, żeby ta jedna, ostatnia [zielona] nie miała kontroli nad tymi jednostkami.
2.Jeśli po grze 8 osób wyjdą np.2 osoby, lecz to nie będzie to zielony gracz [ostatni], to ten będzie miał kontrole nad neutralnymi pierwotnie jednostkami w następnej grze. |
0. Znasz jakiś inny ?
1. W Multi nie gra się raczej w 8 ;]
2. @up
Wilkożerca - 27 Sierpień 10, 21:26
Moje kolejne dzieło.
Zamek na wyspie. - Castle on island.
http://img837.imageshack....eknawyspie1.jpg
http://img827.imageshack....eknawyspie2.jpg
http://www.sendspace.com/file/hkzidi
Rada:Nie uszkodź zamku, przyda się.
Czekam na oceny.
Ps. Jeśli ktoś ma polską wersję niech sprawdzi czy jest opis.
Siwy - 30 Sierpień 10, 22:17
zdecydowanie za mało miejsca na rozbudowę
hmm... nie wiem czy dobrym pomysłem jest umieszczać neutralne jednostki w centrum; gdy pytałeś o nie, myslałem, że chcesz, aby np. broniły surowców czy coś
jak robisz góry to staraj się, aby były bardziej naturalne - gdzie niegdzie niżej, gdzie indziej troche wyżej, używaj opcji "wyrównaj teren" (nie wiem jak po ang, może jakoś align land ? xD)
zasadzaj krzaczki i stosuj róznego rodzaju kamienie, nie tylko te głazy co są koło znaku, ale też te gdzie są opcje lądu (trawa, żelazo, kamień)
jak robisz głazy to moim zdaniem dobrym pomysłem byłoby dodawanie w pobliżu jakichś troche mniejszych (tych najmniejszych w szczególności)
nie rób przez całą długość rzeki/morza plaży
teren w rzeczywistości nie jest wszędzie równy - twórz małe pagóreczki za pomocą opcji "podnieś ląd" czy jakoś tak (po ang. może up land ?)
Ogólnie mapka Zamek na wyspie (na jej podstawie są te uwagi) nie wygląda tragicznie, ale daleko jej do powiedzenia o niej "dobra mapa" w pełnym tego wyrażenia znaczeniu . Myslę, że każda następna będzie lepsza, bo póki co nie brak Ci zapału.
PS. Jeszcze jedna bardzo ważna rada - dobrej mapy nie robi się przez pół godziny, albo godzine czy dwie, często zajmuje to nawet kilka dni, oczywiście jeśli nie pracujesz 8 godzin dziennie, bo wtedy może wystarczy jeden dzień ;].
PS 2. Opis działa w wersji PL
PS 3. Z własnego doświadczenia wiem, że jak nie masz specjalnie pomysłu na dalsze elementy mapy, albo chęci na jej robienie to po prostu nie rób dalej, zajmij się czym innym i poczekaj, aż znowu Ci się zachce/wymyślisz coś dobrego.
|
|