|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Internet i komputery - Programowanie :)
DarnokOk - 25 Czerwiec 10, 13:48 Temat postu: Programowanie :) Tutaj każdy kto programuje/programował w językach, ma/miał programy do robienia gier, może się wypowiedzieć, pomóc komuś gdy ma problemy itp.
Ja chce zacząć od tego by niedoświadczeni programiści (tacy jak ja ) zaczynali swoją zabawę w programie Game Maker (jak wpiszecie w googlach to powinno wam wyjść) który pozwala na robienie gier z tz. klocków i jednocześnie pozwala na pisanie w języku GML*.
Wchodźcie na stronkę STRONA w której są zamieszczone tutoriale, przykłady etc.
*GML=Game Maker Language
P.S. Od razu mówie że nie jestem profesjonalistą (patrz u góry) więc nie proście mnie o żadne gry gdyż są to zwykłe minigierki
P.S.2. Jeżeli ten temat nie wypali można go wyrzucić do kosza
PitaKura - 25 Czerwiec 10, 15:21
Wiesz... określenie tego do programowania jest jak powiedzenie że gruszka to warzywo
Programowanie zaczyna sie od podstawowego i dość prostego języka jakim jest Pascal
http://turbopascal.helion.pl/
http://turbopascal.skryptoteka.pl/
Odyn - 25 Czerwiec 10, 19:58
Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów
PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy
PitaKura - 25 Czerwiec 10, 22:32
Odyn napisał/a: | PitaKura, jeśli chce się programować aplikacje, to faktycznie dobrze jest zacząć od Pascala. Ale wcale nie jest on potrzebny do nauki PHP, ASP czy Javy |
Ale jak najbardziej wskazany.
Majsin - 26 Czerwiec 10, 10:59
Mnie natomiast ciekawi jakiem programem można by przerobić twierdze. Wie może ktoś?
przemo53 - 26 Czerwiec 10, 12:16
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??
DarnokOk - 26 Czerwiec 10, 19:14
Odyn napisał/a: | Z tego co widziałem, sam GML jest bardzo podobny do C++ i pisanie w nim jak najbardziej można uznać za programowanie. Nie wiem natomiast jak w praktyce wygląda tworzenie gier w programie GM... Sądząc po screenach i poście DarnokOk'a nie koniecznie musi to być związane z własnoręcznym pisaniem algorytmów (...) |
Ale jednak uwierz że teraz zacząłem się bawić w pisanie algorytmów sprawdzając co zrobią w mojej grze ( często wychodzi że ,,gra" ma błąd i mnie wyrzuca do programu )
EDIT:
Do PityKury:
Ok spróbuję też z tym paskalem, słyszałem też o nim kiedyś
PitaKura - 28 Czerwiec 10, 09:14
Majsin napisał/a: | Mnie natomiast ciekawi jakiem programem można by przerobić twierdze. Wie może ktoś? |
3D MAX - budynki, tekstury itd.
Gra jest zaprogramowana najpewniej w C++, więc aby ją edytować należy go znać
Majsin - 28 Czerwiec 10, 11:54
przemo53 napisał/a: | Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej?? |
Przeciwników komputerowych
PitaKura napisał/a: | Gra jest zaprogramowana najpewniej w C++, więc aby ją edytować należy go znać |
Aż tak to na C++ na pewno się nie znam.
Odyn - 28 Czerwiec 10, 19:02
Majsin napisał/a: | przemo53 napisał/a:
Ale w jakim sensie same jednostki i budynki czy coś więcej??
Przeciwników komputerowych |
Przeciwników możesz przerobić bez znajomości programowania. Co prawda tylko sposób w jaki będzie wyglądać ich zamek i ekonomia, a nie algorytmy i sztuczną inteligencję, ale i tak możesz spróbować.
http://stronghold.gry-onl...p?id=modutil_sc
Alexander I - 29 Czerwiec 10, 08:46
Odyn używałeś już tego bo nie mogę zapisać robię zamki F1 zapisuję ale mojego zamku nie ma w folderze villages. Proszę o szybką pomoc
Z góry thx
Majsin - 29 Czerwiec 10, 18:05
Odyn program jest dobry i trochę się nim bawiłem, jednak nie potrafię tak przerobić komputera, żeby np.: szczur robił farmy chmielu i sera. Aby produkował kuszników i obstawiał nimi wieże w znacznej ilości. Aby atakował rzadziej a znaczniejszymi siłami i innymi jednostkami, itd. Myślę, że takie rzeczy można przerobić tylko poprawiając kod jednostek.
Trochę na programowaniu się znam, ale na pewno nie na tyle, aby przerobić kod twierdzy.
Odyn - 29 Czerwiec 10, 18:51
Tego typu pytania zadawajcie w tym temacie:
http://strongholdnet.gry-...p?t=883&start=0
Ja z AIV Edytora nie korzystałem, więc nie mam jak pomóc.
ponceriusz - 30 Czerwiec 10, 16:53
Alexander I napisał/a: | Odyn używałeś już tego bo nie mogę zapisać robię zamki F1 zapisuję ale mojego zamku nie ma w folderze villages. Proszę o szybką pomoc |
Musisz wypakować zawartość winrara do jakiegoś folderu.
Alexander I - 30 Czerwiec 10, 21:09
Dzięki ale już sobie poradziłem.
Ps. problem był też po wypakowaniu po prostu musiałem zmienić Bo te pliki były "Tylko do odczytu"
|
|