ZalogujRejestracjaSzukaj Użytkownicy MedaleZaloguj się, by sprawdzić wiadomościGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
SHC II - Dyskusja i opinie
Autor Wiadomość
Erek 
Dzielny wojak

Wiek: 18
Posty: 600
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 24 Wrzesień 14, 20:05   

szymekblachowic napisał/a:
Witam, po zainstalowaniu gry mam problem najprawdopodobniej z grafiką, gra włącza się bez problemu, są początkowe napisy oraz filmik lecz później w menu nie ma żadnych napisów, jest tylko grafika i można przechodzić intuicyjnie do następnego wyboru. Problem jest możliwy do rozwiązania? Czy ktoś miał podobny problem?


Pewnie nie masz oryginalnej wersji gry. ;)

Tak jak mówiłem, jest już pierwsza aktualizacja. Twórcy zapowiedzieli, że w następnych tygodniach/miesiącach będą naprawiali błędy i stabilność gry, także można liczyć na ciągłe ulepszanie Twierdzy: Krzyżowiec 2. ;)
_________________
"O gustach się nie dyskutuje, ale twój gust Erek mnie zadziwia :O" - Hunter
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 24 Wrzesień 14, 21:32   

Ja tam liczę na to, że dodadzą z powrotem węża i wieprza :S

BTW, Szczur wygląda jakoś tak dziwnie, ma nos jak gargamel a Wilk wygląda jak jakiś biedny, stary dziadek...

Trochę nie podoba mi się, że tak "ukomiksowili" te postacie, moim zdaniem w pierwszym krzyżówcu prezentowały się lepiej. Wkurza też polski dubbing, brakuje mi starego głosu wilka i jego słynnego "niebawem zobaczysz, co to znaczy prawdziiwa wojna" :(

Zagrałem dzisiaj z pewnym polakiem parę meczy na multi, to opiszę wam moje pierwsze wrażenia. Ogółem tryb kooperacji jest dość fajny, ale bez czatu głosowego nawet nie próbujcie go włączać (komunikacja przez czat w grze jest toporna i wychodzi na to że dwóch graczy razem gra gorzej niż jeden, który kierowałby tym samym zamkiem - po prostu brak wtedy zgrania). Boty w końcu stanowią jakieś wyzwanie nawet na multi, przynajmniej jak ktoś gra denną taktyką typu "masa konnych łuczników + tarcze" to nie zawsze wygra gdyż albo będzie mu brakować kasy na wystawienie armii (pieniądze jest nieco ciężej zdobyć niż dawniej, handel kamieniem i żelazem nie przynosi już takiego zysku), albo jego armia zostanie rozgromiona przez rycerzy sasanidzkich/miotacze bel siana/inne machiny obronne/pułapki.

Aha, zauważyłem też że kusznicy otrzymali sporego nerfa - co prawda szybciej przeładowują, ale nie mają już takiej niszczycielskiej siły ognia i wymagają metaliwych pancerzy.

W jednostkach dystansowych irytuje mnie, że w obecnej wersji gry mogą one strzelać przez przeszkody terenowe (nici z chowania żołnierzy za budynkami wroga, strzały magicznie przez nie przenikają).

Mimo to gameplay i tak jest moim zdaniem ciekawszy niż w SC1, gospodarkę trzeba dokładnie planować i cały czas brakuje nam kasy na różne rzeczy więc trzeba kombinować.
 
 
Maciek 
Paladyn


Wiek: 18
Posty: 1098
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 25 Wrzesień 14, 18:56   

Zagrałem i moje odczucia są pozytywne. Grafika wcale nie jest zła. Gra chodzi mi na ultra i lekkie przycinki czuć tylko wtedy, jeśli przesuwam ekran nad wodą ( aczkolwiek są one bardzo słabo widoczne ).

Nie podobają mi się animacje. Większość wyjęta z poprzednich Strongholdów w 3D. Ragdoll, czyli efekt szmacianej lalki także nie wygląda najlepiej, z ciał wojowników często powstają różne wielokąty, a same trupy układają się bardzo dziwnie, i "drgają" przy upadaniu. Animacja płonących wojsk jest denna. Jednostki nienaturalnie spokojnie wybiegają ze strefy rażenia, chwilę się turlają i upadają. Zauważyłem także, że jeśli jakiś łucznik/inna jednostka zginie na krańcu wysokiej wieży, to upadnie, i będzie w bezruchu lecieć w stronę ziemi, gdzie zniknie.

Nie obczajałem jeszcze wszystkich trybów gry, skończyłem samouczek, zrobiłem kilka misji w kampaniach poradnikowych i pobieżnie sprawdziłem potyczkę, która wydaje mi się bardzo dobra.

Oczywiście czuć silne wpływy trójki, wiele tekstów zostało z niej zaimportowanych, chociaż nic dziwnego, w poprzednich częściach też tak było, Krzyżowiec dziedziczył niektóre dialogi z jedynki, a Legendy z dwójki. Oczywiście Krzyżowiec 2 jest także oparty na jej silniku i ma taki sam interfejs, który szczerze powiedziawszy, średnio przypadł mi do gustu, aczkolwiek dzięki temu większość spraw związanych z popularnością mamy pod ręką.

Grzebałem też trochę w plikach. Jak pamiętamy, w poprzednich częściach pliki z odgłosami i dialogami posiadały rozszerzenie .wav, które mogliśmy przesłuchać choćby w Winampie. Tym razem twórcy sprytnie zakodowali dźwięki w nieznanym mi formacie .fsb. Oprócz tego, w folderze ze spakowanymi plikami .fsb mamy także proste pliki tekstowe w formacie .txt, które zawierają dane na temat odtwarzania poszczególnych dźwięków. Zastanawiający jest wpis:
Name : /worker/peasant_male26
Index : /EVENTGROUP_SPEECH_WORKER/EVENT_SPEECH_WORKER_PEASANT_MALE26
Id : EVENTID_SPEECH_WORKER_PEASANT_MALE26 = 1668
GUID : EVENTGUID_SPEECH_WORKER_PEASANT_MALE26 = {00000000-0000-0000-0000-000000000000}
Notes :
Max. playbacks : 1
DSP Effects : none
Category : master/speech

"worker" to z angielskiego pracownik, a "male" to mężczyzna. Czyżby miały powrócić teksty poddanych, których w SHC2 zabrakło? Przekonamy się z następnym patchem :mrgreen:

[ Dodano: 25 Wrzesień 14, 19:16 ]
Powiem więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w grze ujrzymy więcej przeciwników, gdyż w pliku sh3_sound_list, znalazłem odniesienia do 16 lordów, a nie 8. Niestety ich dźwięki są podpisane skrótami nazw, więc tylko możemy się domyślać jacy to będą przeciwnicy. Przykładowe teksty, jest ich więcej:

speech/overlord/ca_gain_estate_01
speech/overlord/ca_helpsent_01
speech/overlord/ca_kick_player Ca, czyli zapewne Caliph, lub po prostu Kalif.
speech/overlord/ca_lose_estate_01
speech/overlord/ca_lose_estate_02

speech/overlord/du_gain_estate_01
speech/overlord/du_helpsent_01
speech/overlord/du_kick_player Du, nie mam pojęcia, możliwe, że jakis duke, czyli książę?
speech/overlord/du_lose_estate_01
speech/overlord/du_lose_estate_02

speech/overlord/em_gain_estate_01
speech/overlord/em_helpsent_01
speech/overlord/em_kick_player Em, Emir?
speech/overlord/em_lose_estate_01
speech/overlord/em_lose_estate_02

speech/overlord/he_gain_estate_01
speech/overlord/he_helpsent_01
speech/overlord/he_kick_player He, tutaj nie mam pojęcia.
speech/overlord/he_lose_estate_01
speech/overlord/he_lose_estate_02

speech/overlord/ja_gain_estate_01
speech/overlord/ja_helpsent_01
speech/overlord/ja_kick_player Ja, nie mam pojęcia
speech/overlord/ja_lose_estate_01
speech/overlord/ja_lose_estate_02

speech/overlord/kh_gain_estate_01
speech/overlord/kh_helpsent_01
speech/overlord/kh_kick_player Kh, znów nie mam pojęcia
speech/overlord/kh_lose_estate_01
speech/overlord/kh_lose_estate_02

speech/overlord/pi_gain_estate_01
speech/overlord/pi_helpsent_01
speech/overlord/pi_kick_player Pi może być skrótem od Pig, czyżby powrót Wieprza?
speech/overlord/pi_lose_estate_01
speech/overlord/pi_lose_estate_02

speech/overlord/pr_gain_estate_01
speech/overlord/pr_helpsent_01
speech/overlord/pr_kick_player Pr, nie mam pojęcia
speech/overlord/pr_lose_estate_01
speech/overlord/pr_lose_estate_02

speech/overlord/ri_gain_estate_01
speech/overlord/ri_helpsent_01
speech/overlord/ri_kick_player Ri, Richard, czyli Lwie Serce
speech/overlord/ri_lose_estate_01
speech/overlord/ri_lose_estate_02

speech/overlord/rt_gain_estate_01
speech/overlord/rt_helpsent_01
speech/overlord/rt_kick_player Rt, Rat, bądź tez po polsku Szczur
speech/overlord/rt_lose_estate_01
speech/overlord/rt_lose_estate_02

speech/overlord/sa_gain_estate_01
speech/overlord/sa_helpsent_01
speech/overlord/sa_kick_player Sa, Saladyn
speech/overlord/sa_lose_estate_01
speech/overlord/sa_lose_estate_02

speech/overlord/sh_gain_estate_01
speech/overlord/sh_helpsent_01
speech/overlord/sh_kick_player Sh, Shah, czyli odpowiednik Sułtana z pierwszego Krzyżowca - Szach
speech/overlord/sh_lose_estate_01
speech/overlord/sh_lose_estate_02

speech/overlord/sl_gain_estate_01
speech/overlord/sl_helpsent_01
speech/overlord/sl_kick_player Sl, Slave Driver, Król niewolników
speech/overlord/sl_lose_estate_01
speech/overlord/sl_lose_estate_02

speech/overlord/su_gain_estate_01
speech/overlord/su_helpsent_01
speech/overlord/su_kick_player Su, Sultana, żona Sułtana
speech/overlord/su_lose_estate_01
speech/overlord/su_lose_estate_02

speech/overlord/te_gain_estate_01
speech/overlord/te_helpsent_01
speech/overlord/te_kick_player Te, może to być jakiś Templar, templariusz.
speech/overlord/te_lose_estate_01
speech/overlord/te_lose_estate_02

speech/overlord/wo_gain_estate_01
speech/overlord/wo_helpsent_01
speech/overlord/wo_kick_player Wo, Wolf, czyli główny antagonista jedynki i trójki - Wilk
speech/overlord/wo_lose_estate_01
speech/overlord/wo_lose_estate_02

Oczywiście moja interpretacja może być błędna, i są to tylko leftovery z poprzednich części, ba! mogą to nawet nie być głosy przeciwników. Dowiemy się tego jednak wtedy, kiedy FS oficjalnie powie coś na ten temat, lub wypuści DLC/patcha.
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
Ostatnio zmieniony przez Maciek 4 Październik 14, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Erek 
Dzielny wojak

Wiek: 18
Posty: 600
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 25 Wrzesień 14, 20:04   

Podoba mi się też, że nie można przewidzieć, jak się gra ułoży. Możemy mieć świetną gospodarkę, przyjdzie burza z piorunami i spali się nam połowa zamku (co zdarzyło mi się dziś, kiedy oblegałem Ryszarda, a zapomniałem postawić studni), a wtedy trzeba się już odbudować podczas ataków naszych wrogów, co nie zawsze jest łatwe, jeżeli jesteśmy na trudnej pozycji (takiej, na jakiej ja byłem :P )
_________________
"O gustach się nie dyskutuje, ale twój gust Erek mnie zadziwia :O" - Hunter
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 25 Wrzesień 14, 20:53   

Zauważyłem coś odnośnie botów: przeważnie konstruują dość silne ataki (nawet szczur czasami), z którymi ciężko sobie poradzić natomiast ich własne zamki są stosunkowo łatwe do zdobycia. Mam wrażenie, że to przez tą fizykę gry, która daje jednostkom zasięgowym mega celność i w zasadzie nie istnieje coś takiego, jak przewaga wysokości (mury ani wieże w niezbyt pomagają). Mam nadzieję, że poprawią to w przyszłych patchach...

A tak wgl to wie ktoś, w jaki sposób grać arabami? Bo mają te swoje fajnr okrągłe wieże i meczety a ja nie znalazłem opcji żeby nimi zagrać :(
 
 
KamilV1 
Wędrowiec

Posty: 3
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 25 Wrzesień 14, 22:53   

Aż specjalnie założyłem tutaj konto (po raz kolejny xD ) żeby wyrazić swoją skromną opinie na temat tej "gry"

Całe menu jest strasznie obskurne , grafika również nie powala na łopatki.Bardzo ubogo prezentuje się rożnorodnosc budynków które mozemy wybudować.Jest ich mniej niż w Crusaderze który wydano UWAGA 12 lat temu, to jest jakiś żart. To samo tyczy sie wojsk.Ktos wyzej wspomniał że w końcu będą wielkie bitwy na dużych mapach?Mapy może nie są najmniejsze ale limit 150 wojsk gdy gramy z 7 przeciwnikami jest niepoważny, w crusaderze było 180 o ile mnie pamięć nie myli.Firefly najzwyczajniej cofa się w rozwoju. Poza tym cała masa błędów .Rozumiem że to pewnie będą wydawać patchy i naprawiać bugi ,ALE PRACOWAĆ TYLE CZASU NAD JEDNĄ GRĄ I PO RAZ KOLEJNY WYDAĆ SZROT POKROJU TWIERDZY 3.... .Grałem 20 minut , dłużej sie nie dało.
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 22
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 25 Wrzesień 14, 23:50   

Tak więc grałeś 20 minut i uważasz, że możesz już wyrazić swoją opinie? Gra idealna nie jest ba, nawet bardzo przeciętna dla przeciętnego gracza, który nie grał wcześniej w Twierdze. Dla kogoś kto grał wcześniej w Twierdze, ta odsłona powinna być przynajmniej dobra. Porównywanie jej do Twierdzy 3 to nieporozumienie. SHC 2 nie ma tylu bugów, a te które są, są mało istotne dla rozgrywki (w ogóle jak mogłeś zauważyć "masę błędów" po 20 minutach rozgrywki"?). Limit wojsk jest wystarczający. Tutaj wojsko robi się na oko 2-3 razy trudniej niż w pierwszej części, więc można uznać, że limit wojsk jest nawet jeszcze większy. Nigdy nie miałem więcej niż 120 jednostek i to w zupełności wystarczyło. Menu to indywidualna sprawa, mało ważna. A grafika? Nie wiem na jakich ustawieniach grałeś, ale na ultra gra prezentuje się dobrze, a co najważniejsze chociaż po części oddaje klimat jedynki. Wiadomo, że to niszowy poziom techniczny, ale to nie oznacza, że gra jest brzydka. Można się przyczepić jedynie do dennych animacji, ale nie psują one aż tak bardzo całości. Po za tym sztuczna inteligencja jest teraz na wyższym poziomie. Ataki komputera są większe i na prawdę czasami potrafią sprawić nie mały problem. Jednostki są dużo bardziej zbalansowane niż w pierwszej części. Usunięto także "ekonomiczne bugi" jak tax na -24 przy jedzeniu -8. Teraz ludzie odejdą w dosłownie chwilę i nie ma to sensu ;)

W skrócie myślę, że Twoja opinia to zwykły hejt, jak wielu innych graczy w komentarzach. Jedni dają 7-10 inni 1-3, coś tu jest nie tak prawda?
Mam tylko nadzieje, że tym razem pójdziesz po rozum do głowy i obędzie się bez osobistych wycieczek...
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 26 Wrzesień 14, 07:16   

Zauważyłem ciekawą rzecz: zakłady produkujące świece nie wymagają żadnych surowców do działania, a same świece można sprzedać drogo na targu. Dobry sposób na zarobek, jak nie macie w pobliżu kamienia ani żelaza do sprzedaży.
 
 
Erek 
Dzielny wojak

Wiek: 18
Posty: 600
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 26 Wrzesień 14, 14:30   

KamilV1 - przepraszam bardzo, ale czy Ty myślisz, że w Firefly pracuje kilkaset osób? Nie. Także nigdy w 2 lata kilka osób nie zrobi takiej gry, którą zrobiłoby kilkaset w tym samym czasie... nie porównujmy Firefly do jakiegoś mega studia. Wg. mnie każdy normalnie podchodzący do Krzyżowca 2 gracz powinien ocenić je tak jak Niedźwiedź w swojej recenzji: https://www.youtube.com/w...pER4RAF-9VGLgiA Polecam posłuchać.

W te 20 minut, to pewnie nawet nie zdążyłeś armii zbudować. Sprawdź sobie, ile dasz radę tej armii zrobić, to zobaczysz, czy limit jest zły. Ja osobiście rozegrałem parę rundek i nie udało mi sie dojść do więcej niż 75 % (nie grałem gier typu "ja+wilk+wilk+wilk vs szczur+szach ;) )
_________________
"O gustach się nie dyskutuje, ale twój gust Erek mnie zadziwia :O" - Hunter
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 27 Wrzesień 14, 13:26   

Patrzcie jak pocisnęliśmy jakichś dwóch gości na multi xD



Co prawda zdobyłem podczas gry mniej złota od mojego sojusznika, ale to przez to że nie zbudowałem rynku do autosprzedawania surowców i "kisiły" mi się w magazynie. A tak ogólnie to pokonałem przeciwników prawie sam, on tylko wykończył uciekającego lorda szybką konnicą. Co prawda pod koniec, gdy na mapie było ponad 600 walczących jednostek gra zaczęła wszystkim ścinać, ale później jak zniszczyliśmy jednego wroga wszystko zaczęło działać płynniej. Mam wrażenie, że na to ścinanie nie ma wpływu jakość ustawionej grafiki, bo zarówno na ultra jak i na niskich gra ścina się podczas dużych bitew.

Fun w grze multiplayer o wiele większy niż w SHC1, po trochu dlatego że gra jest bardziej zrównoważona i ciężej jest produkować oddziały (co wymusza kombinowanie w początkowej i późniejszej fazie gry), a po trochu dlatego że gracze nie ogarnęli jeszcze zbytnio taktyki i grają jak boty :P
 
 
Adams69 
Wędrowiec

Posty: 6
Medale: Brak

Wysłany: 27 Wrzesień 14, 14:01   

Trochę pograłem (bo od dnia premiery gram non stop) i mogę z duma powiedzieć ze ta twierdza mi sie podoba ma swoje minusy ale klimat jest :) po 10 lat czekania na dobra twierdze (udana) :)

A co do multi to na razie sie gra jak boty :) jak powiedział pan up ale pewnie za tydzień będą jakieś taktyki rozpisane i sie rozkręci akcja
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 27 Wrzesień 14, 14:32   

A ja mam właśnie nadzieję, że nieprędko pojawią się jakieś uniwersalne taktyki, a nawet jeśli to firefly będzie balansować grę tak żeby przestały działać. Takie rzeczy moim zdaniem zabijają przyjemność z gry. Miło jest patrzeć, jak każdy kombinuje co tu robić i ma inną strategię grania :)
 
 
KamilV1 
Wędrowiec

Posty: 3
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 3/3/3
Wysłany: 27 Wrzesień 14, 15:39   

Co prawda Crusader 2 jest niewiele lepszy od Twierdzy 3(naprawde trudno by było zrobić gorszą gre) ,ale nie zmieniam zdania.Idąc twoim tokiem rozumowania , załóżmy że wojsko robiło by się jeszcze trudniej to pewnie satysfakcjonowały by cie "wielkie bitwy" po 20 żołnierzy. Jeżeli gra jest słaba to nie będę pisał że jest inaczej tylko dlatego że Crusader był dobry.
 
 
Centurionix 
Osadnik

Gra w: SH1,SHC,SHC2
Posty: 35
Medale: Brak

Wysłany: 27 Wrzesień 14, 16:27   

KamilV1 napisał/a:
Co prawda Crusader 2 jest niewiele lepszy od Twierdzy 3(naprawde trudno by było zrobić gorszą gre) ,ale nie zmieniam zdania.Idąc twoim tokiem rozumowania , załóżmy że wojsko robiło by się jeszcze trudniej to pewnie satysfakcjonowały by cie "wielkie bitwy" po 20 żołnierzy. Jeżeli gra jest słaba to nie będę pisał że jest inaczej tylko dlatego że Crusader był dobry.


Jeżeli kupujesz grę tylko po to, żeby zobaczyć na mapie ogromne bitwy po kilka/kilkanaście tysięcy jednostek których kontrolowanie jest praktycznie niemożliwe to szczerze mi cię szkoda. Twierdza, jak sama nazwa wskazuje to gra o budowaniu twierdzy i w tym jest dobra (brak mi tylko w obecnej wersji kopania fosy i liczę na to, że dodadzą to w jakimś patchu/dodatku). Tak na dobrą sprawę i teraz gra potrafi się wieszać przy większych bitwach, więc myślę że najpierw ją zoptymalizują, a dopiero potem zabiorą się za powiększenie tego limitu. Zresztą, czy ja wiem? Może wystarczyłoby jakby wydali edycję extreme z powiększonym limitem jednostek, a podstawkę zostawili w spokoju bo mi obecny limit jednostek odpowiada (no, może oprócz gier dla 6/7/8 graczy, tutaj mogliby jednak powiększyć ten limit do co najmniej 200).
 
 
Erek 
Dzielny wojak

Wiek: 18
Posty: 600
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 27 Wrzesień 14, 20:29   

Twórcy gry zapowiedzieli, że w najbliższych tygodniach będą zajmować się grą (optymalizacją, błędami), także myślę, że coś z tym zawieszaniem się gry przy dużej ilości jednostkach zrobią. :)
_________________
"O gustach się nie dyskutuje, ale twój gust Erek mnie zadziwia :O" - Hunter
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz