ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bordinio
17 Kwiecień 09, 21:36
[porównanie] SP a MP
Autor Wiadomość
Złote Oko 
Wędrowiec

Wiek: 43
Posty: 3
Skąd: Grudziądz
Medale: Brak

Wysłany: 3 Marzec 09, 22:57   [porównanie] SP a MP

Witam!

Na wstępie chciałbym się z wszystkimi Wami przywitać, ponieważ jestem nowym użytkownikiem forum, spragnionym zarówno wiedzy w zakresie gry jak i wspólnej rozmowy na wszelakie tematy.

Najpierw historia: Nie sądziłem, że starego ramola takiego jak ja wciągnie jakakolwiek gra internetowa poza przeglądarkowymi. Niestety, kryzys dał mi się we znaki, musiałem zrezygnować tymczasowo z roboty i z powodu nadmiaru wolnego czasu zakupiłem sobie grę Stronghold : Crusader. Pierwszy efekt: piorunujący, praktycznie od pierwszej misji krucjaty wciągnęło mnie to na dobre. Niestety tymczasowo nie mam dostępu do dobrego łącza internetowego, dlatego moja "kariera" skończyła się na grze z botami i wraz z rozwojem sytuacji, ciągnie mnie coraz bardziej do gry multiplayer.

I tutaj jest sens całego tematu. Nie mam zielonego pojęcia o grze z żywymi, myślącymi "botami", więc chciałbym zasięgnąć rady u (myślę, że bynajmniej część z Was mogę tak nazwać) profesjonalistów. To co mnie najbardziej dręczy wypunktowałem i jeśli jest to możliwe, to serdecznie proszę o informacje/wskazówki/porady. No to zaczynamy ;)

1. Przeszedłem wszystkie trzy krucjaty na wprost, opak, ukos, wpław, wgłąb, wzdłuż, wszerz, do góry i na dół i chciałbym się dowiedzieć czy "doświadczenie" zdobyte podczas męczenia botów przyda się w multiplayer, czy jest to minimalny kroczek do pokonywania najsłabszych, czy nawet to na nich nie wystarcza?

2. Jakie są tryby gry? (Słyszałem o no rush etc. ale nigdzie nie znalazłem wytłumaczenia dla żółtodziobów)

3. Jaka wersja gry króluje podczas gry multi?

4. Czy obciążenie serwera podczas gry jest duże? (Ogólne pytanie, ale chodzi mi o porównanie do innych gier, przy mniej więcej tej samej sprawności łącza)

5. Ile trwa przeciętna rozgrywka między 2 i 4 graczami?

Mam nadzieję, że znajdzie się "pomocna dłoń" i otrzymam rzeczowe odpowiedzi na pytania. Kto wie? Może jeśli się mi poszczęści to niedługo spotkamy się pod swoimi murami? :)

PS. Nigdzie nie znalazłem tematu o tej samej lub podobnej treści. Jeśli istnieje, to z góry przepraszam oraz proszę oraz podanie namiarów i zamknięcie tematu.

PPS. Na wszelką rozmowę na temat Stronghold i/lub innych spraw zapraszam na GG :)

Pozdrawiam
Złote Oko
Ostatnio zmieniony przez Warlike 4 Marzec 09, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
speeder11 
Szlachcic


Posty: 329
Skąd: Stronghold Crusader
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 1/3/3
Wysłany: 4 Marzec 09, 17:51   Re: SP a MP

Złote Oko napisał/a:
Witam!

Na wstępie chciałbym się z wszystkimi Wami przywitać, ponieważ jestem nowym użytkownikiem forum, spragnionym zarówno wiedzy w zakresie gry jak i wspólnej rozmowy na wszelakie tematy.

Najpierw historia: Nie sądziłem, że starego ramola takiego jak ja wciągnie jakakolwiek gra internetowa poza przeglądarkowymi. Niestety, kryzys dał mi się we znaki, musiałem zrezygnować tymczasowo z roboty i z powodu nadmiaru wolnego czasu zakupiłem sobie grę Stronghold : Crusader. Pierwszy efekt: piorunujący, praktycznie od pierwszej misji krucjaty wciągnęło mnie to na dobre. Niestety tymczasowo nie mam dostępu do dobrego łącza internetowego, dlatego moja "kariera" skończyła się na grze z botami i wraz z rozwojem sytuacji, ciągnie mnie coraz bardziej do gry multiplayer.

I tutaj jest sens całego tematu. Nie mam zielonego pojęcia o grze z żywymi, myślącymi "botami", więc chciałbym zasięgnąć rady u (myślę, że bynajmniej część z Was mogę tak nazwać) profesjonalistów. To co mnie najbardziej dręczy wypunktowałem i jeśli jest to możliwe, to serdecznie proszę o informacje/wskazówki/porady. No to zaczynamy ;)

1. Przeszedłem wszystkie trzy krucjaty na wprost, opak, ukos, wpław, wgłąb, wzdłuż, wszerz, do góry i na dół i chciałbym się dowiedzieć czy "doświadczenie" zdobyte podczas męczenia botów przyda się w multiplayer, czy jest to minimalny kroczek do pokonywania najsłabszych, czy nawet to na nich nie wystarcza?

2. Jakie są tryby gry? (Słyszałem o no rush etc. ale nigdzie nie znalazłem wytłumaczenia dla żółtodziobów)

3. Jaka wersja gry króluje podczas gry multi?

4. Czy obciążenie serwera podczas gry jest duże? (Ogólne pytanie, ale chodzi mi o porównanie do innych gier, przy mniej więcej tej samej sprawności łącza)

5. Ile trwa przeciętna rozgrywka między 2 i 4 graczami?

Mam nadzieję, że znajdzie się "pomocna dłoń" i otrzymam rzeczowe odpowiedzi na pytania. Kto wie? Może jeśli się mi poszczęści to niedługo spotkamy się pod swoimi murami? :)

PS. Nigdzie nie znalazłem tematu o tej samej lub podobnej treści. Jeśli istnieje, to z góry przepraszam oraz proszę oraz podanie namiarów i zamknięcie tematu.

PPS. Na wszelką rozmowę na temat Stronghold i/lub innych spraw zapraszam na GG :)

Pozdrawiam
Złote Oko


Również witam ;)

Narazie nie mam dużo czasu, ale postaram ci odpowiedzieć na twoje pytania. Nie mam narazie czasu na wyjaśnienie ci pojęcia Rushu (nie no rushu, tylko rushu)

1. Z tymi słabszymi to wystarczy... Z lepszymi niestety ;) Wszyscy lepsi rushują, a co to znaczy postaram Ci to wytłumaczyć na GG w Sobotę lub Niedzielę, bo teraz nie mam czasu. Chyba że ktoś inny ci to wytłumaczy.

2. Nie ma tu trybów gry. Jest to rozgrywka typu skirmish (SP), tylko tu są dodatkowe opcje:
Wzmocnione mury - Mury można niszczyć tylko za pomocą machin oblężniczych, żadko stosowana opcja, ja na przykład nigdy się z tym nie spotkałem i uważam, że to głupota ;)
Bez krów - wiadomo, bez strzelania krowami
Bez psów - wiadome ;) bez kojców psów
No rush, czas pokoju, lub pt - Czas w jakim nie można budować żołnierzy. Najczęściej stosowana opcja w grze multiplayer. Można ustawić na 0 minut, 10, 20, 30 i chyba godzine... Ja najczęściej gram na 10 minut.
Game speed, szybkość gry lub gs - wiadomo, szybkość gry. Najlepiej, żeby nie przekraczała 50-60, bo inaczej będzie lagować (obciążac internet i zacinać). Na najczęściej gram od 40 - 50 gs.
Autozapis - też wiadome ;p Ja zawsze gram na wyłączonym.

3. "Króluje" wersja 1.1 i większość osób ją ma.

4. No... dość ;p Szczególnie jak się ma radiówkę i internet słabszy od 512 kbs/s... Przed grą zawsze powinno się zamykać wszystkie programy używające internetu typu GG, ściągania plików etc. Jeżeli posiadasz internet radiowy (radiówkę) możesz grać tylko przez program hamachi... wiesz co to jest? Jak nie to wytłumaczę na GG :) A tak na marginesie to ping w trakcie gry sprawdza się ALT+T ;p Nie widzi się swojego pingu.

5. Zależy czy się rushuje, czy nie... Jeśli się rushuje, to rozgrywka 1vs1 trwa od 15-30 minut, w zależności od no rush. No chyba, że rozgrywka tak się ułoży, że może trwać nawet 3 godziny!!! Jak 2vs2 i grają rusherzy, to nieco dłużej 20-45 minut, w zależności od pt może się zmienić.

Pozdrawiam
Naczelny Burżuj - Speeder11
_________________
Sesja RPG - Xevius Latenius, złodziejaszek, 234 złota.
 
 
 
T-Rex 
Burżuj

Gra w: Crusader multi
Posty: 197
Skąd: Kraków
Medale: Brak

Wysłany: 4 Marzec 09, 18:03   

Moim zdaniem :

1. Sądząc po zapale, z jakim grasz w SHC spokojnie poradzisz sobie z tym w multi, a z najsłabszymi to już na pewno.

2. No rush = bez pośpiechu = czas na budowanie gospodarki i zamku. Nie da się w tym czasie robić wojska ani atakować ( nie ma jeszcze tych jednostek przy starcie).
Opcje: 0,5,10,20,30 albo 60 minut - ustawiane przez host w grze.

3. Wersja 1.1.

4. Z jakością gry bywa różnie - ogólnie da się wytrzymać lagi (przerwy w grze), jesteśmy do tego już przyzwyczajeni i rzadko jest tak, że nie da się grać. Brzmi może gorzej niż jest w rzeczywistości.

5. Czas rozgrywki zależy od przeciwnika - najczęstsze (i najlepsze moim zdaniem) są gry, gdzie jest trochę "zmagań" - czyli ok. 30-60 minut.


P.S. Spróbuj zagrać online - jeżeli nie zadziała, to jest to kwestia ustawień, a nie łącza.
Gry 1 vs 1 są możliwe - ja wczoraj grałam z kolegą, który ma beznadziejne łącze i 256 mb RAM - oprócz paru lagów gra była w porządku. Gorzej jest gdy jest 4 graczy. Polecam gamespy, bo tam jest dużo możliwości znalezienia odpowiedniej gry. Nie wszyscy nowi mają też pootwierane porty albo dopuszczoną grę w zaporze - dlatego najpierw uzbroj się w cierpliwość :-) .
 
 
davo 
Wolny chłop

Wiek: 30
Posty: 85
Skąd: LESZKO VICE
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 4/3/3
Wysłany: 4 Marzec 09, 18:19   

Proponuję byś najpierw ściągną Hamachi i zagrał z kimś dobrym to załapiesz o co chodzi nie warto tracić czasu na 50 misji trail-u
_________________
Davo
 
 
 
Złote Oko 
Wędrowiec

Wiek: 43
Posty: 3
Skąd: Grudziądz
Medale: Brak

Wysłany: 11 Marzec 09, 19:49   

Dziękuję Wam za odpowiedzi, teraz wszystko już dokładnie rozumiem :)

Co do łącza, chodziło mi o porównanie z innymi sytuacjami, ale dowiedziałem się o co chodzi i to jest najważniejsze. Ja natomiast mam 7Mbit z wydajnością 12% więc co jak co, ale mi np. nie buferują się filmiki na YT, ale to inna bajka. Ping podczas ładowania strony mam 240ms, podczas np. rozmowy na TSie w porywach do 3000ms. Zostanę narazie przy singlu

No i mam v1.2 :(

PS. Mimo wszystko prosiłbym kogoś aby dogadał się ze mną na GG, pomęczyłbym go pytaniami na temat SH i inne. ;)

Temat myślę, że można zamknąć

Dziękuję i pozdrawiam
 
 
 
davo 
Wolny chłop

Wiek: 30
Posty: 85
Skąd: LESZKO VICE
Medale: Brak

Ostrzeżeń:
 4/3/3
Wysłany: 11 Marzec 09, 19:52   

nie smuć się że masz wersje 1.2 łaczy się ona z v1.1 i v1.0
_________________
Davo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz