ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Odyn
19 Listopad 10, 13:24
Stronghold 3 - co byście chcieli?
Autor Wiadomość
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 5 Kwiecień 11, 21:10   

"Najlepsza z serii" ?
Myślę, że SHC już nic nie pobije. SHC to gra w którą grają tysiące graczy prawie 10 lat po premierze. Genialny klimat, muzyka, grywalność... SH 3 zapowiada się jako kolejna jedna z wielu solidnych, dobrych ale nie kultowych gier.
 
 
Lowcakur 
Szlachcic


Gra w: Sh+SHC
Wiek: 29
Posty: 259
Skąd: Rumia
Medale: Brak

Wysłany: 5 Kwiecień 11, 21:22   

Wedlug mnie, nie ma co byc takim konserwatysta: "HoMM III najlepsze, reszta to beznadzieja", czy Stronghold III na pewno nie pobije jedynki. Podchodzcie do nowych gier z optymizmem, raczej nie pozalujecie.
_________________
One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 27
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 5 Kwiecień 11, 22:27   

No niby masz rację, ale... Firefly jak widać nie wychodzą zbyt dobrze gry oparte na silniku 3D - to dadzą za dużo opcji zbytnio komplikujących rozgrywkę, a to zostawią grę prawie bez fabuły... Moim zdaniem jakiś patch do "Jedynki" czy SHC(np ułatwiający rozgrywkę sieciową, usuwający denerwujące błędy, dający więcej opcji edytora - przecież to nie tak dużo pracy) znacznie bardziej ucieszyłby fanów niż kolejna część.

Podsumowując, mam nadzieję, że znajdą w końcu ten środek ciężkości między złożonością gry a prostotą obsługi, co zapewni maksymalną grywalność. Inaczej mówiąc, nie powinni się spieszyć, a porządnie dopracować nową produkcję.
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 5 Kwiecień 11, 22:50   

Nie trzeba nawet konserwatywnie do tego podchodzić ale SH 3 jak większość jest robione po to, żeby zarobić (jak SH 1 i SHC) ale wcześniej, jak robiono pierwsze części Firefly budowało markę, nie mogło opierać się na nazwie. Teraz dużo ludzi kupi SH 3 tylko dlatego bo to kolejna gra świetnej serii. W tej chwili bardziej inwestują w reklamę i marketing niż w samą grę.
Tak mi się przynajmniej wydaje.

Być może będzie lepiej niż się spodziewam ale wątpię...
 
 
Lowcakur 
Szlachcic


Gra w: Sh+SHC
Wiek: 29
Posty: 259
Skąd: Rumia
Medale: Brak

Wysłany: 6 Kwiecień 11, 08:14   

Ja, bazujac na przykladzie Blizzarda, ktory,mimo to, ze robi maksymalna komerche, to jego gry sa zajefjne, dopracowane oraz przyjemne.
_________________
One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
 
adi142 
Wolny chłop


Wiek: 25
Posty: 69
Skąd: z nikąd
Medale: Brak

Wysłany: 6 Kwiecień 11, 12:05   

Lowcakur, w pełni cię popieram! Diablo II mimo że ma grafikę 2.5d (chyba) to jest świetną grą. Nie wyobrażam sobie Diablo w 3d. Podobnie jest ze Strongholdem... Po prostu 3d źle im wychodzi i gra się dziwnie.
_________________
\m/
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 6 Kwiecień 11, 12:36   

Ogólnie jak dla mnie w rankingu najlepszych strategii pierwsze 5-10 pozycji to 2D.
W 3D gra może i ładnie wygląda ale oprócz wyglądu nic ciekawego nie prezentuje na więcej niż kilkanaście godzin gry...
 
 
ponceriusz 
Dzielny wojak

Gra w: SH1 HD, SHC HD, SH2
Wiek: 26
Posty: 615
Skąd: Poznań
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 10:58   

Wsadźcie te wywiady do Google Tłumacza, a jak coś jest nie po polsku przetłumaczone, to po angielsku powinniście zrozumieć, znając ten język na tak niskim poziomie jak ja.
Naprawdę te wywiady bardzo zmieniły moje podejście do gry. Poza tym każdy kolejny screen jest coraz ładniejszy.
DonKamillo napisał/a:
W 3D gra może i ładnie wygląda ale oprócz wyglądu nic ciekawego nie prezentuje na więcej niż kilkanaście godzin gry...

A co ma oprócz ładnego wyglądu dawać? Gdyby taka Twierdza 1 została przerobiona na 3D (wiem, że to niemożliwe, ale tylko gdybam) nie zmieniając żadnych opcji i zostawiając wszystkie budynki, na pewno bardzo wiele osób by grało w nią częściej niż w klasyczną 2D. Wszyscy narzekają na 3D tylko ze względu na SH2. Tą grę można lubić, albo nie lubić (ja np. ostatni tydzień gram prawie tylko w Twierdzę 2, bo mam patch 1.4.1), co nie zmienia faktu, że raczej obiektywnie jest słaba. Ale to prawie wszystko ze względu na przesadzone funkcje, w których zanika fabuła i ta prostota, która była w jedynce. Grafika, gdyby nie miała błędów, z pewnością byłaby jednym z plusów tej gry, gdyby nie błędy w rozgrywce. Po prostu ludzie mylą co im się nie podoba, bo np. mi grafika w dwójce się podoba, podobnie jak edytor.

No więc jeśli chodzi o grafikę 3D, to bardziej niż błędów właśnie w wyglądzie, wszyscy się spodziewają błędów w rozgrywce takich jak w SH2, czyli zbyt skomplikowane mechanizmy gospodarcze, które przestają przypominać tak kultową grę jaką była pierwsza część serii. I właśnie na to często zwraca uwagę zwłaszcza w ostatnim wywiadzie Bradbury. Bardzo często wspomina, że chcieli wrócić do korzeni nie tylko kampanią, ale także prostotą rozgrywki, która zanikła w SH2. Więc jeśli będzie grywalność chociaż w trzech czwartych jak w jedynce (chociaż z trybem skirmish, który na pewno będzie, myślę, że będzie większa), do tego piękna grafika 3D z pewnością mogą sprawić, że będzie to lepsza gra niż Twierdza 1. A skoro ma być lepsza od jedynki, to będzie najlepszą częścią serii.

Z wywiadów wynika, że oczywiście nie zabraknie nowości, ale takich nowości, które gracze na pewno przyjmą. Czyli nowości militarne. Na screenach widziałem jedną nową jednostkę (halabardnik chyba), ale myślę, że będzie więcej, choćby najemników. Poza tym lepsza budowa zamków, nowe lub ulepszone pułapki i oczywiście zupełna nowość, czyli mgła wojny. Strażnice i wieże obserwacyjne wreszcie będą spełniać swe zadania. Trzeba będzie szukać, gdzie jest wróg. Oprócz swojego zamku nic nie widać na mapie. Aby go znaleźć, można wysyłać patrole, mądrze umieszczać strażnice, lub oświetlać sobie teren płonącymi balami. Po prostu niesamowity element, którego w grach strategicznych chyba jeszcze nie było, a który w średniowieczu był tak ważny.
Po prostu dla mnie gra zapowiada się niesamowicie i radzę przeczytać wywiady.
_________________
Good night white pride
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 12:21   

Grafika 3D jak chodzi o gry tego typu całkowicie zabiera dynamikę gry co jest głównym atutem SHC w multiplayer. W single player 3D na pewno jest efektowne i ciekawsze od 2D ale ja wiedząc, że nie mam przed sobą jako przeciwnika żywej osoby gram może kilka godzin i każda gra jak dobra by nie była nudzi mi się więc oceniam tylko pod kątem multi.
 
 
Lowcakur 
Szlachcic


Gra w: Sh+SHC
Wiek: 29
Posty: 259
Skąd: Rumia
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 13:42   

DonKamillo napisał/a:
Grafika 3D jak chodzi o gry tego typu całkowicie zabiera dynamikę gry co jest głównym atutem SHC w multiplayer.


W Warcrafcie III jest 3D, i jakos to nie zabiera dynamizmu podczas rozgrywki... -_-`
_________________
One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 14:24   

Warcraft III w porównaniu do SHC multi na wysokim poziomie jest bez porównania wolniejszy. W III to przykład mimo wszystko, że da się zrobić grywalną grę w 3D ale jest to trudne bo w nie wielu produkcjach to wychodzi.
 
 
Lowcakur 
Szlachcic


Gra w: Sh+SHC
Wiek: 29
Posty: 259
Skąd: Rumia
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 14:51   

Stary, gry musza isc z duchem czasu, nie moga zatrzymac sie na 2D, bo oczekuje tego 2% graczy.
A jesli War III Ci zamula, to pogratulowac kompa(Blizzard nigdy nie robi gier o kosmicznych wymaganiach, Diablo, Starcraft i Warcraft to najlepsze przyklady :D )
_________________
One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
 
DonKamillo 
Dzielny wojak

Posty: 640
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 15:31   

Nie o to mi chodzi, War jako gra jest wolniejszy od SHC.
Masz rację, że gry muszą iść z duchem czasu i źle by było gdyby nie szły ale równolegle np. Firefly mogłoby zainwestować w projekt SHC 2 i myślę, że finansowo wcale by nie stracili.
Mnie w grze bardziej interesuje sam system rozgrywki a nie jak on jest opracowany technicznie (grafika itd.). Dlatego wolę SHC od SH 2 albo CS'a od COD'a... Albo bardzo ciekawa jest seria Europa Universalils mimo, że wielu graczy po włączeniu gry zaraz ją wyłącza.

SH 3 zapowiada się ciekawie i mam nadzieję, że pogram w to kilka godzin ale potencjału, żeby siedzieć przy tym po nocach nie widzę.
 
 
Lowcakur 
Szlachcic


Gra w: Sh+SHC
Wiek: 29
Posty: 259
Skąd: Rumia
Medale: Brak

Wysłany: 7 Kwiecień 11, 16:31   

DonKamillo napisał/a:
Europa Universalils


Ja mialem okazje zagrac w ta gre, i odrazu ja wylaczylem. Nie ze wzgeldu na grafe, czy cokolwiek, ale na BRAK SAMOUCZKA. A gra jest baardzo skomplikowana, nie mialem pojecia jak sie wogole cos buduje.
_________________
One, two Freedy's comming for you... Three, four better lock your door... Five, six grab a crucifix... Seven, eight better stay up late... Nine, ten never sleep again...
 
 
 
davis140 
Mieszczanin


Gra w: Stronghold, Stronghold Crusader
Wiek: 28
Posty: 127
Skąd: Jaświly
Medale: Brak

Wysłany: 8 Kwiecień 11, 21:24   

ponceriusz napisał/a:
Wsadźcie te wywiady do Google Tłumacza, a jak coś jest nie po polsku przetłumaczone, to po angielsku powinniście zrozumieć, znając ten język na tak niskim poziomie jak ja.


Nie sądzę, aby Google Tłumacz był najlepszym rozwiązaniem, wprawdzie tłumaczy większe części zdań, ale czasami nie potrafi wychwycić słów i skrótów z mowy potocznej, a czasem nawet wyrywa niektóre słowa z kontekstu. Nie wspominając już o tym, że zdania po angielsku mają często "inny szyk" niż zdania polskie, co powoduje jeszcze większy zamęt. Z doświadczenia wiem, że bardziej opłaca się trochę posiedzieć przy tekście i własnoręcznie prowadzić tłumaczenie.

A wracając do Stronghold 3, minęło trochę czasu odkąd założyłem ten temat, a że doszło sporo nowych informacji o tej grze, może dodam coś do starszego postu. ;-)
Wprawdzie nie przepadam za Stronghold'ami w wersji 3D, jednak czytając kolejne wywiady myślę, że mogę szybko zmienić zdanie w tej kwestii, bowiem budowa trójwymiarowego zamku o podobnych strukturach jak w pierwszej Twierdzy naprawdę przypada mi do gustu. Bardzo podoba mi się też pomysł cyklu dnia i nocy - to jest coś, co naprawdę zmusza gracza do ciągłego dostosowywania stylu gry. Na brawa zasługuje też koncepcja mgły wojny, wreszcie koniec z wszechwidzącym graczem, mam cichą nadzieję, że mgła wojny pociągnie za sobą kolejną możliwą nowość, czyli zwiadowców (lub może nawet skautów ze SK). Mgła wprawdzie podniesie poziom trudności rozgrywki; ciężko będzie osądzić gdzie będą wrogie wojska. Ale każdy z nas lubi wyzwania, czyż nie? :-D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz