ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
VI Konkurs na Mapę - Prace konkursowe.
Autor Wiadomość
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 26 Sierpień 14, 19:55   

Minahstep Castle

Kraj Gordów nie wyróżniał się niczym szczególnym. Nie był bogaty, nie był piękny, nie był potężny. Było tam jednak jedno miejsce, które nie spełniało tych zasad. Wyróżniało się ponad resztę krain przede wszystkim swoim pięknem i urodzajem. Górzysta kraina Minahstep, której każdy możnowładca w państwie chciałby, być panem... ale ten teren należał tylko do jednej osoby - Lorda Garkina.
W zamku Minahstep, który był jedynym oraz wielkim bastionem spotkali się dwaj przyjaciele.
- Jak się masz Garkinie? Dlaczego mnie tutaj wezwałeś? - Zapytał Wilk.
- Muszę wyruszyć w podróż. Mój syn zapadł na śmiertelną chorobę, a tutaj nie ma lekarza, który potrafiłby to wyleczyć. - Odpowiedział Garkin.
- Przykro mi to słyszeć, ale co ja mam z tym wspólnego?
- Widzisz... potrzebuje kogoś zaufanego, kto przypilnowałby tutaj porządku, podczas mojej nieobecności. Chciałbym, żebyś przypilnował
zamku pod moją nieobecność.
- Chyba wiesz, że to niemożliwe. Co z moimi ziemiami? Muszę sprawować nad nimi pieczę.
- Rozumiem Twoje wahanie. W takim razie, może mógłbyś poprosić o pomoc swojego brata?
- Hmm... no dobrze, niech tak będzie!
Po wszystkim Garkin wyruszył w swoją podróż, a brat Wilka przybył do zamku, aby utrzymać tam ład.
Hrabia podróżował kilkanaście miesięcy po świecie, aż w końcu udało mu się odnaleźć osobę, która uzdrowiła jego syna. Jednak kiedy wrócił na swoje ziemie, czekała go niemiła niespodzianka. Chcąc wjechać dumnie do zamku, jadąc na czele swoich wojsk, przeszyła
go strzała, a brama zamku została zamknięta. Okazało się, że Wilk zawiązał spisek ze swoimi kuzynami - Wieprzem, Wężem i Szczurem, całkowicie podbijając bezbronne Minahstep i dzieląc tę ziemię między sobą. Zaskoczone wojsko oddaliło się od zamku, aby
przemyśleć plan oblężenia. Udało się zebrać trochę informacji, a także dodatkowe wsparcie w postaci zbuntowanych górników z pobliskiej kopalni, którym nie podobały się rządy rodziny Wilka. Oblężenie miało nastąpić lada dzień, ale nie będzie to takie proste.
W pobliżu stacjonują wojska kuzynów Wilka, którymi także trzeba się zająć. Po za tym na pewno będą chcieli odbić zamek, więc nie mógł być on zbyt mocno uszkodzony. Syn chciał pomścić śmierć swego ojca, a także odbić swoją ziemię z rąk oprawców.

Cele:
- Pozbądź się wszystkich żołnierzy brata Wilka z zamku.
- Pokonaj żołnierzy kuzynów Wilka.
- Obroń zamek przed kontrnatarciem rodziny Wilka.

Porady:
- Koniecznie usuń cmentarz i rzeczy przyjemne poza zamkiem, bo pracownicy będą tam chodzić i gospodarka nie ruszy.



Pobierz

PS. Wiem, że zamek przypomina trochę moją mapę - "Brama do piekła".
 
 
Threeth 
Dzielny wojak

Posty: 594
Skąd: Bielsko-Biała
Medale: Brak

Wysłany: 26 Sierpień 14, 20:48   


Dwa księstwa Swadis i Citaris, powstałe po rozpadzie królestwa Sarnidu Południowego(rozpad ten miała opisywać ta kampania, która z powodów technicznych skończyła się po 2 mapach) oddzielone były od siebie pasmem dość wysokich gór, które ciągnęły się długim pasem wgłąb lądu stanowiąc naturalną granicę. Góry te swobodnie można było pokonać w trzech miejscach. Jednym z nich była dolina strzeżona przez twierdzę Aredburg. Przeprawa ta była wysokim źródłem dochodu dla księstwa Swadis, z racji opłat pobieranych za przejazd od karawan kupieckich. Rejon ten był zatem zarzewiem wielu konfliktów między tymi księstwami. Tym razem książę Citaris postanowił rozpocząć bardzo dużą ofensywę mającą na celu odebranie sąsiadom zarówno twierdzy, jak i okolicznych ziem po drugiej stronie łańcucha. Na ich korzyść wpływał fakt, iż zamek został odcięty od wsparcia z powodu wczesnej i bardzo śnieżnej zimy.

Musisz wzmocnić garnizon Aredburgu wszelkimi możliwymi sposobami. Zwiększ wydobycie kamienia i drewna, ponieważ sprzedaż tych surowców będzie stanowiła główne źródło dochodu. Ważne będzie utrzymanie odpowiednio wysokiej produkcji żywności. W trakcie oblężenia kluczowe będzie odpowiednie wykorzystanie dumy Swadów, ciężkiej kawalerii.




Jak dla mnie mapa nie jest jakoś specjalnie trudna, wystarczy się zastosować do rad.
 
 
Sir John 
Wędrowiec

Wiek: 25
Posty: 12
Skąd: Z Anglii.
Medale: Brak

Wysłany: 27 Sierpień 14, 11:54   

kurde, ja z pewnych powodów nie mogłem dodać fabuły, ale z moich pierwszych map jestem zadowolniony :-/ (powiedzcie która najlepsza i która najgorsza pls)
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 29 Sierpień 14, 18:06   

Ok, już jestem i zabieram się za oceny. Na początek wystawię oceny Sir Johnowi, Wilkowi i kapifiliemu, a jutro postaram się ocenić Threetha, Nidora i Kupca.

[ Dodano: 29 Sierpień 14, 20:13 ]
Mapa Sir John'a:

Krajobraz - 1.5/6
Zamek - 2/6
Rozgrywka - 1/6
Poziom trudności - 1/3
P+T - 0/3 (nie ma)
Fabuła - 0/3 (nie ma)
W sumie: 5,5 punkta.

Uwagi: nie zraź się małą oceną - jak na pierwszą mapę nie jest tak tragicznie, jednakże na poziomie konkursowym oceniamy surowo. Umiejscowienie zamku, góry, morza i rzeki nie jest złe, natomiast brak tu jakiegokolwiek wykończenia. Wydaje mi się że po prostu wybierałeś największy rozmiar pędzla i przeciągałeś jakimś rodzajem terenu - a to tylko 1/4 sukcesu, bo większość czasu idzie na dopieszczanie detali - mapy konkursowe Threetha, Nidora i Kupca mogą być tego świetnym przykładem. Rozgrywka też jest niedopracowana - mapa wygrywa się sama (zaraz po włączeniu). Nie robiłem już o to awantury, tylko pofatygowałem się do edytora i naprawiłem warunki zwycięstwa. Poziom trudności jest banalny, jedyne co zrobiłem to pokasowałem schodki do wież poza zamkiem i przestawiałem oddział strzelców w miejsca, gdzie dobiegło paru pałkarzy. Na koniec musiałem wyjść armią z zamku by dobić mały oddział łuczników, który postanowił nie atakować tylko stać przy drogowskazie, ale i to nie było żadnym problemem.

[ Dodano: 29 Sierpień 14, 20:46 ]
Mapa Wilka:

Krajobraz - 3.5/6
Zamek - 3/6
Rozgrywka - 4/6
Poziom trudności - 3/3
P+T - 2.5/3
Fabuła - 0/3 (dwa zdania to stanowczo za mało :? )
W sumie: 16 punktów.

Uwagi - krajobraz jest całkiem w porządku - jednak brakuje tu urozmaicenia podłoża, to jest chciałbym tu widzieć jakieś kamyczki, drugi rodzaj trawy, błotko, różne rodzaje krzaków. Wykończyłbym też lepiej krawędzie gór. Poza tym - jak na pierwszą mapę, którą wystawiłeś na forum - jest całkiem nieźle. Doszukałem się paru ciekawych tricków, jak np. fajny składzik na smołę czy zmieniony kolorek żołnierzy. Poziom trudności też dobrze zbalansowany - misja nie jest ciężka, ale trzeba pomyśleć, gdzie zaatakować - mamy do wyboru kilka opcji. Trzeba też pilnować się smolnych rowów - szturm na pałę skończyłby się spopieleniem naszej armii. Na twojej mapie zauważyłem też fajny sposób na połączenie rzeki z morzem - normalnie zawsze się tworzy taka brzydka piana, natomiast ty stworzyłeś tam taki mini wodospad, który pojawienie się tej piany "usprawiedliwia" - szczerze nigdy o tym nie pomyślałem. Ogólnie rzecz biorąc - jak na nowego mapmakera mapa jest solidna.
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Sir John 
Wędrowiec

Wiek: 25
Posty: 12
Skąd: Z Anglii.
Medale: Brak

Wysłany: 30 Sierpień 14, 12:52   

Hunter, rozumiem że zle wypadłem z moją 1 mapą, ale moim zdaniem obejrzyj dokładnie 3, bo jest raczej bardziej godna oceniania.
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 30 Sierpień 14, 19:33   

Sir John - oceniana jest tylko ostateczna mapa, tj. ostatnia wersja wystawiona przed upływem terminu.
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
kapifili 
Mieszczanin


Gra w: Wszystkie Strongholdy i nie tylko
Wiek: 22
Posty: 123
Skąd: Polska
Medale: Brak

Wysłany: 31 Sierpień 14, 21:18   

Czy moja mapa będzie oceniona jeszcze dzisiaj? :P
_________________
"Zło to zło. Mniejsze, większe, średnie, wszystko jedno, proporcje są umowne a granice zatarte. [...] Ale jeżeli mam wybierać pomiędzy jednym złem a drugim, to wolę nie wybierać wcale."
- Andrzej Sapkowski, Ostatnie Życzenie

Chwała Twierdzy!
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 13 Wrzesień 14, 08:39   

kapifili
Krajobraz 3/6
Zamki 3/6
Rozgrywka 2/6 (bardzo długo trzeba zbierać siły, ciekawiej by było gdybyśmy startowali z pokaźniejszymi siłami ale mielibyśmy ograniczony czas na dokończenie misji)
Poziom trudności 1/3
P+T 1/3
Fabuła 1/3 (Jest ale nie powala)
W sumie: 11 punktów.

Nidor
Krajobraz 4/6
Zamek 5/6
Rozgrywka 2/6 (monotonna i pierwsze inwazje lekko banalne, ciekawie dopiero pod koniec)
Poziom trudności 2/3
P+T: 2.5/3
Fabuła 3/3
W sumie: 18,5 punktów.
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 13 Wrzesień 14, 13:25   

Hunter, a na jakim poziomie grałeś? Jeśli było lekko banalnie to możesz zagrać na trudniejszym. W końcu od tego są poziomy trudności. Na normalnym mapa jest zbalansowana pod przeciętnego gracza, który zagra raz kiedyś w normalne misje.
 
 
Hunter 
Ciężkozbrojny


Gra w: Stronghold & Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 799
Skąd: Z forum.
Medale: Brak

Wysłany: 13 Wrzesień 14, 17:44   

Jak widzisz za sam poziom trudności dostałeś 2 na 3, więc odbieraj to jako zbalansowany. Natomiast rozgrywka sama w sobie nie musi być niemożliwie trudna, ale też ciekawa - pierwsze inwazje to tylko niewielkie grupki pałkarzy, przed którymi zamek broni się sam. Lepiej od razu zacząć od bardziej zdecydowanego oblężenia.

[ Dodano: 13 Wrzesień 14, 18:04 ]
Threeth
Krajobraz 5/6 (jest na czym oko zawiesić)
Zamek 6/6
Rozgrywka 4/6 (Pierwsza inwazja to kciuk w dół, dałeś ją chyba tylko żeby mnie pogonić/sprawdzić jak AI będzie się poruszać, później już ciekawie i trzeba było myśleć, połowę misji broniłem zewnętrznego muru, a najcięższe chwile spędziłem obwarowany w zamku. Misja jednak w pewnym momencie przechodzi się sama, bo AI tylko spaceruje po podgrodziu niszcząc chatki, ale tego się nie uniknie przy żadnej mapie z wielkim zamkiem.)
Poziom trudności 2/3
P+T 3/3
Fabuła 2.5/3
W sumie: 22,5.

Kupiec
Krajobraz 6/6 (cud miód marihuana i sód)
Zamek 6/6
Rozgrywka 4/6 (Pomysł na misję ciekawy, jednakże faza ataku jest bardzo męcząca - trzeba bardzo ostrożnie atakować, by cała armia szybko nie została wybita. Te 3 oddziały "kuzynów" które mamy jeszcze dobić są krótko mówiąc niepotrzebne. Poza tym, najbardziej zróżnicowana względem rozgrywki misja.)
Poziom trudności: 1/3
P+T 3/3
Fabuła 3/3
W sumie: 23
_________________
o/ -> KAMPANIA <- \o
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz