ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
Misja 4
Autor Wiadomość
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 19 Maj 13, 13:21   Misja 4

Oto wstępna beta stolicy.Jeszcze nie ma żadnych ataków, ale chcę żebyście ocenili krajobraz i miasto.


22 listopada 2013r.
Zmieniłem nazwę tematu z Misja 5 na Misja 4, bo w międzyczasie zaszły drobne zmiany w fabule i teraz stolica będzie misją czwartą ;) . Siwy
Ostatnio zmieniony przez Siwy 22 Listopad 13, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 19 Maj 13, 14:29   

Całość struktury obronnej i teren bardzo mi się podobają, krajobraz jest skromny, ale tutaj chyba nie ma co przesadzać i właśnie taki pasuje. Jednym słowem wrażenie jest godne tytułu stolicy. A co jest źle? Nadal tu trochę za mało budynków. Powinieneś wykorzystać każdy zakamarek (ale jednocześnie nie robić za dużego bajzlu!) i zrobić główniejsze i mniej główne uliczki. Przede wszystkim zrób wiele budynków tam gdzie teraz są sady i zagrody bydła, ale dorób też pszenicy. Zrób też budynki za zamkiem głównym, tam z góry i wypełnij pozostałe braki. Wyrównaj lekko brzeg rzeki w niektórych miejscach jest krzywy i mimo wszystko mógłbyś się pokusić o jakieś dodatki na mapie, tzn. proponowałbym przy każdej z dróżek coś np. jakaś mała kapliczka albo święte miejsce, karczma, uzdrowiciel (oczywiście nie same budynki, tylko jakieś ciekawsze struktury). Można też zrobić (co prawie na pewno Wam się nie spodoba), jakąś plaże nad rzeką, ale z jakimiś pomysłami dodatkowymi xD.
 
 
Siwy 
Moderator


Wiek: 27
Posty: 1480
Skąd: Nowogród Bobrzański
Medale: 1 (Więcej...)
Srebrny szachista (Ilość: 1)

Wysłany: 20 Maj 13, 10:54   

Zgadzam się z Kupcem w większości (oprócz tych kapliczek przy drodze, które nie pasują moim zdaniem i plaży ;]). Ponadto mam jeszcze trochę uwag, by było jeszcze lepiej, bo jest bardzo fajnie:
- drogi z plaży są średnie, zrób je w inny sposób (z obitej ziemi prędzej np.)
- kopalnie żelaza w środku miasta raczej odpadają
+ świetny most na rzece
- domy na piedestale z muru są bez sensu
- sztuczne powiększanie kapliczki w północno-wschodniej części miasta średnio mi się widzi
- piekarnie oparte o obniżony mur (obok w/w kapliczki) kiepsko wyglądają, ogólnie nie widzę potrzeby w otaczaniu ich murem
- "wejście" zrobione z muru przy kładce na północy niepotrzebne
+ fajne koszary, ale zrób coś, żeby nie było drzwi w wieżach od zewnątrz
- ogródek u podnóża zamku nie bardzo mi się podoba
- ogród za zamkiem też trochę bez sensu
- ten zbiornik wodny na wzniesieniu z muru też nie wiem po co tam jest ;p
- postaraj się tak zrobić skały pod zamkiem, żeby nie było widać tych takich gwałtownych skarp obok głazów jakby; to samo przy moście na rzece
- tak jak Kupiec mówi: zrób jakieś uliczki, główne, poboczne, budynki wzdłuż nich etc, żeby to miało ręce i nogi, jak w normalnym mieście średniowiecznym :)
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 20 Czerwiec 13, 15:06   

Na razie pokazuję wam tylko screena poprawionej stolicy.Jak skończę testować ataki to wstawię mapę.

[ Dodano: 19 Czerwiec 13, 20:53 ]
Wstawiam poprawioną mapkę. Testowałem ją z dziesięć razy, ale i tak poziom trudności jest do zmiany. Ciężko mi stwierdzić czy ten poziom jest dobry. Po tylu razach wiem już jak trzeba grać i robię wszystko automatycznie,a ci co zagrają pierwszy raz, nie będą tak ogarniać.



Pobierz
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 22 Czerwiec 13, 11:42   

Dobra zagrałem. Grywalność misji oceniłbym na bardzo dobrą, na prawdę grało mi się ciekawie. Niestety tylko do połowy, do czasu kiedy nie doszli do granicy rzeki, tam 120 kuszników nie dawało im szans na wygraną. Mapa ma duży potencjał, ale jest po prostu za łatwa. Moim zdaniem trzeba mocno ograniczyć kasę na start i wywalić możliwość handlowania żywnością, to będzie już duże utrudnienie. Po drugie, usunąć możliwość budowania przez inżynierów machin oblężniczych. Nawet z tego nie korzystałem, ale jakbym zaczął rzucać we wroga krowami to jeszcze bardziej w dupę by dostał. Po trzecie, trochę za dużo da się wyprodukować wojowników i pikinierów, nikt się nie przebije przez taką chmarę jak miałem pod koniec misji. Uwielbiam, kiedy jest dużo takiego wojska, ale wtedy przeciwnik też musiałby mieć go mnóstwo, a jego osłabione jednostki niestety nie mają szans z moimi. Podsumowując trzeba ograniczyć możliwości rozbudowy warsztatów i dodać na tyle więcej wojsk wroga, żeby przebili się chociaż przez wszystkie bramy. Wiem, że to trudne zadanie w takich dużych zamkach, ale wiem, że poradzisz sobie :)
 
 
Maciek 
Taktyk


Wiek: 23
Posty: 1103
Skąd: Głogów
Medale: Brak

Wysłany: 9 Lipiec 13, 10:38   

Pobrałem i stestowałem. Wrogów jest bardzo dużo, ale nie mają szans z dużą ilością kuszników, których otrzymujemy na początek. IMO za dużo broni w zbrojowni na początku. Przydałyby się także jakieś wydarzenia losowe ( np. kradzież ze spichlerza, albo pożar ). Wróg przebił się przez pierwsze warstwy murów, ale przy moście przez rzekę ostro dostali w dupę od miotaczy, pikinierów i wojowników. Smolne rowy to bardzo ogromne ułatwienie, tym bardziej, że mamy na początku około 180 dzbanów ( ? ) ze smołą. Pod koniec przy drogowskazie zostało kilku pikinierów ( mało, około 20/25, rozniosłem ich konnymi :mrgreen: ). Warto także napomknąć, że pod koniec miałem Ogromną ilość drzew przy rogach mapy. Grywalność oceniam na 8,5/10
_________________
Przesyłam Ci ziarno gorczycy, abyś mógł posmakować i zaakceptować gorycz mego zwycięstwa - Aleksander Macedoński w liście do Dariusza III.
 
 
 
Lutel 
Wojownik


Posty: 724
Medale: Brak

Wysłany: 17 Lipiec 13, 12:07   

Pozwolę sobie tutaj dodać parę uwag odnośnie wszystkich map w jakie do tej pory grałem. Nie obraźcie się, ale wszyscy trzej macie jakąś manię robienia trudnych map. Od tego jest poziom trudności! Macie zachęcać ludzi do gry, a nie wkurzać ich, że nie mogą czegoś przejść. Wasze mapki na poziomie Normalnym są za trudne dla przeciętnego gracza. Odsyłam Was do kampanii żebyście zobaczyli jaki tam występuje poziom trudności :) . Macie też manie rzucania do walki miliarda jednostek, a kolejne ataki przychodzą bardzo szybko. Osobiście nie lubię map, gdzie mamy do pokonania tysiące jednostek. Przez to, że jest ich tyle na mapie, część stoi pod drogowskazami, a część biega po mapie i niszczy budynki zamiast zająć się dojściem do lorda.

Co do tej misji:
- za dużo kasy,
- za dużo jednostek atakujących,
- zbyt częste ataki,
- straaaasznie dłuuuuugo się czeka na pierwszy atak,

Żeby nie było, przeszedłem tą misję na poziomie Normalnym tracąc tylko pierwszą część zamku. Wróg nie mógł przejść przez most dzięki moim kusznikom. Przy drogowskazie miałem z 400-500 jednostek, które maszerowały małymi grupkami na rzeź. Na końcu musiałem wyjść po kuszników, którzy nie chcieli się ruszyć spod znaku.
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 18 Lipiec 13, 15:34   

Lutel, od tego jesteście Wy, żeby przetestować mapy. Zakładamy, że w kampanię będą grać już bardziej doświadczeni gracze, którzy przeszli już główną fabułę Twierdzy. Po za tym trochę źle rozumiesz koncepcje naszej kampanii. Dobrze wiem, że grywalność jest najważniejsza, ale tutaj chcemy ją połączyć z dobrym wyglądem mapy, której trzon stanowi okazała twierdza. To bardzo ciężkie zadanie, więc bądź wyrozumiały. Ataki są duże, bo taka jest potrzeba w tych misjach, które do tej pory stworzyliśmy, zastanów się jak wygląda sytuacja. W misji pierwszej Bedyni się buntują i następuje pierwszy bardzo silny atak. W misji drugiej zaczynamy praktycznie od zera, więc ataki nie są duże, dlatego nie wiem, dlaczego napisałeś "wszyscy trzej". Jeszcze tego nie wiecie, ale misję trzecią zrobiłem całkowicie od nowa, bo słabo mi wyszła, ale ataki będą duże, choć o wiele razy mniejsze niż w poprzedniej wersji. Po za tym jak sobie wyobrażasz obronę potężnego miasta? W misji czwartej, tak jak w drugiej będzie większy spokój, bo będzie ona bardziej ekonomiczna. Misja piąta to już obrona samej stolicy, więc musi być pokaźna liczba obrońców i atakujących. Po za tym nie wiem jak możesz nazywać tą misję trudną, kiedy wróg ma problemy ze zdobyciem bramy za mostem (chyba jednak będzie trzeba wprowadzić ataki z wielu stron, żeby to miało sens :/ ). Moja misja 7 jest może trochę za trudna, ale jeszcze nikt nie przetestował. Opowiada ona o wielkiej bitwie, a dalszy rozwój wioski pozwala na rekrutowanie dużej ilości kuszników, więc ataki muszą być spore. W misji 9 zdobywamy zamek, co może stanowić problem dla początkujących graczy, ale to już przedostatnia misja, więc musi być dosyć trudna. Obrona zamku też może sprawić pewne problemy. Ostatnia misja jest moim zdaniem najbardziej grywalną mapą jaką stworzyłem. W tej misji na prawdę jest wiele rozwiązań i trzeba starannie zaplanować zdobycie tej gigantycznej twierdzy, a dodatkowo goni nas czas (choć mamy go bardzo dużo, bo jakoś 2 godziny na gamespeed 60). Sporo do myślenia, ale jak się uda to zostanie nam jeszcze mnóstwo jednostek. Chyba najtrudniejsza misja, ale tak ma być, bo jest ostatnią. Na łatwym każdy sobie jednak poradzi.
 
 
Lutel 
Wojownik


Posty: 724
Medale: Brak

Wysłany: 18 Lipiec 13, 16:31   

No właśnie o to chodzi, że na Normalnym te misje są trudne. Przpraszam, bo nie chcę tutaj nic sugerować, ale skoro ja mam problemy z tymi misjami, to co ma powiedzieć przeciętny gracz?
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 18 Lipiec 13, 17:19   

Więc misje będą łatwiejsze, ale trzeba przetestować pozostałe.
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 25 Listopad 13, 22:28   

Dobra wystawiam poprawioną mapę i przez dłuższy czas mnie nie będzie. Grałem na trudnym i za pierwszym razem udało im się wygrać. Wszystko zależy od utrzymania pierwszego muru. Jeśli za szybko upadnie, to nie ma szans na wygraną.
__________________________________________

Zrobiłem reupload .

Ps. W najbliższym czasie postaram się wystawić moją ostatnią mapę.
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 26 Listopad 13, 16:27   

Zdaje sobie sprawę, że ciężko dobrać poziom trudności do map, które mają dosyć skomplikowaną strukturę, ale niestety na tej mapie dobre wykorzystanie wojowników, których miałem pod koniec 130, całkowicie przekreśla szanse wroga na wygraną. Myślę, że trzeba znacznie zredukować ich ilość oraz ograniczyć produkcje zbroi i mieczy, oraz odjąć trochę smoły i dać kilku inżynierów z wrzącym olejem już na start, ale zlikwidować kocioł. Myślę, że po tych drobnych zmianach misja będzie już w porządku.
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 29 Listopad 13, 16:27   

Dokonałem już paru poprawek, tylko muszę wiedzieć, czy zdołali cię wyprzeć za rzekę.
 
 
Kupiec Hrupkuw 
Rekrut


Wiek: 28
Posty: 417
Medale: Brak

Wysłany: 3 Grudzień 13, 19:55   

Zdaje sobie sprawę, że uzyskanie odpowiedniego poziomu trudności do takiej mapy (o skomplikowanej strukturze) jest trudne, ale to niestety cały czas nie to. Jest już blisko (dobrego poziomu trudności), broniłem się spory czas w pierwszym pierścieniu, po czy wycofałem wszystkich kuszników i łuczników na mury za rzekę, odsłaniając ich odwrót innymi wojskami walczącymi wręcz. Tam broniłem się też jakiś czas, po czy wróg znów przebił się przez mury i wtargnął do głównego miasta, tym razem zdołałem wycofać około 3/4 wojsk do głównego zamku. Wojska wroga niestety rozpierzchły się i zaczęły niszczyć budynki, ale nie to przesądziło o moim zwycięstwie. Miałem zbyt dużo wojowników, którzy w zwartym szyku byli nie do pokonania. 130 wojowników było nie do przejścia. Powinieneś zrobić tak, aby pod koniec mieć ich maks 30. Dodatkowo powinieneś rozłożyć ataki na wojska Bedyńskie i Najeźdźców. Tych pierwszych prawdopodobnie będzie reprezentował Szczur i będą oni używać głównie pałkarzy, ale także kuszników, a tych drugich wilk, którego ataki będą składać się z łuczników, kuszników, pikinierów, rycerzy oraz wojowników.
 
 
Nidor 
Burżuj

Gra w: Stronghold i Stronghold Crusader
Wiek: 25
Posty: 165
Medale: Brak

Wysłany: 31 Grudzień 13, 14:51   

Zmniejszyłem liczbę wojowników i kuszników o połowę i teraz jest znacznie lepiej. Dodałem także drugą bramę w zamku króla, co zmusza do rozstawienia wojsk na dwa fronty.
POBIERZ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz