ZalogujRejestracjaSzukaj U�ytkownicy MedaleZaloguj si�, by sprawdzi� wiadomo�ciGrupyStatystyki

Na forum.stronghold.net.pl wykorzystujemy ciasteczka. Jeśli jeszcze nie masz dość tego typu komunikatów, więcej informacji znajdziesz w Polityce Cookies. zamknij


Poprzedni temat «» Następny temat
[kampania] Opis misji krucjaty
Autor Wiadomość
Driller 
Burżuj


Wiek: 31
Posty: 241
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 09, 16:19   

Ja inaczej tą misję przechodziłem. Na początku szybka rozbudowa wojsk i na wilka. Reszta nie stanowi dużego zagrożenia. Śwince ciągle zabijałem farmerów oraz pracowników idących do złóż żelaza, wężowi te farmy na północy po zachodniej stronie rzeki. Wojsk na początku miałem mało, ale po wybudowaniu złóż żelaza nad byłymi terenami wilka z czasem się ono rozbudowało. Misja nie należy do najłatwiejszych, ale też taka trudna nie jest ;)
 
 
 
Dzyl 
Wolny chłop


Posty: 53
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 09, 16:58   

Ja także inaczej tę misję przeszedłem.Na początku szybko zabiłem wieprza oraz postawiłem wieżę z łucznikami w pobliżu kamieniołomów i żelaza.Łucznicy z tej wierzy wybijali podpalaczy węża.Gdy się rozbudowałem rozwaliłem szczura i węża.A następnie wilka.Taką taktyką misja nie sprawiała mi trudności ;)
_________________

 
 
Driller 
Burżuj


Wiek: 31
Posty: 241
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 09, 17:34   

Ile graczy, tyle sposobów może być na tą misję :P Ja tam nie chciałem, żeby wilk się rozbudował, niepotrzebny kłopot tylko by robił. I może żeby już nie robić niepotrzebnego spamu, opiszę misję kolejną ;)

Misja 26 Sępi szpon
Przeciwnicy: Sułtan, Kalif x2
Sojusznicy: Wąż
Pieniądze gracza: 3000, komputera 40000

Odpada zabicie któregokolwiek przeciwnika na starcie, za dużo pieniędzy mają. Na początku szybko trzeba zająć najważniejsze miejsca pod budynki (te w rogu). Jak będziemy budować mur, to można się połączyć z wężem. Aby zapewnić sobie stały dostęp do żelaza za murami węża, najlepiej wybudować na drodze do nich bramę. Jeśli tego nie zrobimy, po pewnym czasie pojawi się tam fosa i utrudni znacznie dostawy żelaza (inne pola są ciągle pod ostrzałem wroga). Najlepiej zacząć od Kalifa na górce. Ciągły atak mangonelami doprowadzi go do bankructwa. Wtedy możemy zacząć działać. Atak jak każdy inny, z tym że on jest na górce, ale nie powinno to sprawić problemu. W międzyczasie można jakoś pomóc Wężowi, który mimo ogromnej sumki pieniędzy zupełnie sobie nie radzi. U mnie to byli konni z tarczami, ale równie dobrze może to być wieża z mangonelom, która będzie jednocześnie wyniszczać drugiego Kalifa. Gdy już pierwszy Kalif zginie, reszta będzie banalna.

 
 
 
Acrobot 
Mieszczanin


Posty: 113
Medale: Brak

Wysłany: 2 Czerwiec 09, 14:01   

Misja no. 27 - ARABIAN KNIGHTS [Arabskie miecze]

Przeciwnicy: Sułtan, Saladin
Sojusznicy: Snake, Pig
Pieniądze: komputer - 8 tyś, człowiek - 2 tyś

Na tym etapie gry musimy mieć już coś umieć, także nie będzie dużo szczegółów.

Zaczynamy od tego, że trawę obok naszego zamku maksymalnie zapełniamy sadami, póki nam ich nie zajmą nasi sojusznicy. Stawiamy spichlerz, market place i namiot. Możemy zbudować jeden domek.

Teraz wysyłamy naszego króla, aby zniszczył namiot arabski Sułtana. W tym czasie tworzymy 20 konnych łuczników i posyłamy ich na pomoc naszemu królowi - przede wszystkim mają oni zniszczyć procarzy i mieczników. Unikamy oczywiście walki wręcz. Nie możemy zapomnieć o assasinach. Jeśli zabiliśmy mieczników, albo zostało ich około 3-4 to tworzymy 5 assasinów. Wysyłamy ich na atak Sułtana. Staramy się tak zgrać ruchy naszych jednostek, aby nasz król wszedł równo z assasinami na zamek Sułtana. Zabijamy Sułtana i zgarniamy ponad tysiąc sztuk złota. Stawiamy chatki drewniane - około cztery.


Król w asyście assasinów zabija Sułtana + ponad tysiąc sztuk złota

Wydaje mi się, że dalsza gra to już zabawa. Przechodziłem tą planszę trzy razy i za każdym razem zabijałem Saladyna. Używałem jednak różnych metod. Najlepszym rozwiązaniem będą jednak balisty z płonącą strzałą. Stawiamy je w miejscu zielonej kropki i niszczymy łuczników na zamku. Po pewnym czasie na zamku nie będzie nikogo, a wczyscy się schowają przy ognisku. Jeśli będzie możliwość tworzymy niewolników i podpalamy co się da. Podapalenia robimy w miejscu niebieskiej kropki. Tam będzie zakład inżynierów. W tym samym miejscu Saladyn ma też basztę. Za pierwszym razem tak grałem, że nie zdążył na niej postawić mangoneli, ale następnym razem już tam stała i było to dodatkowe utrudnienie.



Próbujemy różnych sztuczek z podpalaniem i assasinami (niszczenie budynków np. namiotu arabskiego). Jeśli rozwalą nam balisty tworzymy nowe. Wyjściowa liczba balist to powiedzmy cztery. Konnymi łucznikami możemy ściągnąć trochę później łuczników z baszty zaznaczonej niebieskim punktem.

Nie budujemy murów ani nic z tych rzeczy. Kamień, który mamy sprzedajemy. Możemy postawić różne zakłady i produkować zbroję. Mamy duży wybór, tak jak mówiłem - po zabiciu Sułtana gra należy do nas.

Mamy dwóch sojuszników, także nie powinno być żadnych problemów. Będą nas prosić co jakiś czas o różne rzeczy - Snake o łuki, Pig o żelazo. Nie odrzucajmy za każdym razem tych próśb.
 
 
Bordinio 
Moderator


Gra w: Obecnie w żadną.
Posty: 1039
Medale: Brak

Wysłany: 5 Lipiec 09, 18:18   

No ładnie ładnie ;)
Zapraszam wszystkich do pisania tego bardzo przystępnego poradnika. Kiedy zostanie ukończony, oczyszczę go z niepotrzebnych postów i przykleję. [ten post też usunę]

Żeby nie było, na końcu tematu będzie lista tych, którzy pisali ze specjalnymi podziękowaniami. Przynajmniej tyle możemy zrobić ,aby wynagrodzić wam ten trud.
 
 
 
Forik 
Wędrowiec


Posty: 15
Medale: Brak

Wysłany: 7 Lipiec 09, 21:57   

Kto przeszedł całego Cruska? ...
 
 
Amphibic 
Wolny chłop


Gra w: SHC (Game Ranger), Warchest.
Wiek: 30
Posty: 82
Medale: Brak

Wysłany: 30 Lipiec 09, 11:30   

/\up, ja i pewnie jeszcze wielu ludzi na tym forum.



28. Miejsce Spoczynku
Lordowie gracza: 2000 Lordowie Komputera: 8000
Przeciwnicy: Wieprz, Książe Trufli i Wieprz, Diuk Świniogrodu
Sojusznicy: brak
---------------------------------------------------------------------

Ta misja byłaby bardzo łatwa gdyby nie to że mapka jest bardzo mała.
Co robimy ?
1. Budujemy spichlerz (bardziej po lewej stronie mapy ale nie dalej niż te skały), robimy market i kupujemy troche drewna (w międzyczasie trzeba postawic sady jabłoni lub farmy pszenicy.. Lepiej farmy, ale mi się nie chciało za bardzo ich budowc ;P), domki, chatki drwala...

2. Budujemy okrągłą basztę i stawiamy na niej 2 łuczników których dostaliśmy na start i balistę (+ można kilka tarcz i balistę ogniową obok wieży).

3. Znów jak nie mamy drewna to kupujemy i robimy kamieniołomy i żelazo.

4. Teraz trochę czekamy, sprzedajemy wszystko co nie potrzebne (drewno zostaje!) i robimy warstaty łucznicze, żeby produkowały kusze na sprzedaż...

Jeżeli nie wiecie jak budowac to proszę, zdjęcie...

Tutaj zaznaczyłem kolorami:
Czerwony: Mangonele ostrzeliwujące wieprza (ja zaznaczyłem lorda, i mangonele trafiały w pałkarzy ^^)
Żółty: Warsztaty kusznicze, przynoszące niezłe dochody.
Błękitny: Kamieniołomy ....

5. Pod wieżami można postawic balisty.. Ja miałem 6 . Można nimi podpalac budynki w zamku wieprza. Na wieżach z czasem stawiamy więcej łuczników (tym razem arabskich) i jeżeli mamy np. 20 kusz.. To sprzedajemy 10, kupujemy pasy i robimy 10 kuszników.

6. Zakonczenie.
Z takim obudowaniem ,przewaga zacznie narastac sama... Jeszcze dodam ze 2 screeny :P ..


Mam mało popularności, bo dałem na koniec podatki -24..

Końcowy wygląd 'zamku' :


-----------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------



[ Dodano: 30-07-2009, 2:58 ]
29. Rzeki Krwi
Lord Gracza: 10,000 | Lordowie Komputera: 10,000
Przeciwnicy: Szczur, Szczur, Szczur, Szczur, Wieprz, Sułtan (wszyscy w jednej drużynie)


1. Budujemy skład zapasów, spichlerz, targ (kupujemy w międzyczasie drewno), domki, sady jabłoni i kilka chatek drwala.

2. Kupujemy drewno i budujemy kamieniołomy.

3. Budujemy 2 okrągłe baszty i jedną kwadratową (na mangonele żeby ostrzeliwywała szczura). Na okrągłych stawiamy balisty i kilku łuczników, pod wieżami robimy 3-6 balist ogniowych.

4. Teraz szybko asasynów (20-40) i lecimy na jednego szczura.

Jeżeli do tej pory coś nie idzie po waszej myśli to możece zmienic kolejnośc działań albo próbowac od razu zabic wszystkich szczurów (pewnie byłoby szybciej... ale mi sie nie chciało ;p...)

5. W składzie zacznie nam się zbierac sporo kamienia.. Dobudowywujemy ogrodzenie i stawiamy warsztaty łucznicze do produkcji kusz na sprzedaż... Jak w spichlerzu będzie za dużo żarcia (np. 30 miesięcy do końca żywności) to zwiększamy racje i jednocześnie podatki.

Tak to wyglądało u mnie.


Jak widac mój zamek wygląda prawie tak samo jak w poprzedniej misji...
Teraz zaznaczyłem Wam kolorem tylko:
Na czerwono: Spichlerz, żebyście nie zapomnieli zwiększyc racji i podatków
Na zielono (niestety na forum nie na jasnozielonego) : Miejsce położenia mojego Lorda :P , dodatkowo przybliżyłem widok jego hełmu xD


Teraz tak... Można się pobawic w produkcję piwa jak ktoś ma ochotę.. Będzie można zwiększyc jeszcze bardziej podatki.
Atakujemy sułtana kilkoma balistami i katapultami + 30-50 asasynów do zabicia lorda (zależy ile będzie miał piechurów w zamku), potem kierujemy to wojsko na wieprza dobudowywując kilka machin (tak żeby było 5~ katapult i 10~ balist.. +20 HA).
W międzyczasie zabijamy węża kilkoma asasynami ^^ bo raczej nie będzie miał potem wojska jak się go ostrzela mangonelom.
Ja miałem tyle ułatwione zadanie że podczas niszczenia zamku wieprzowi, on wyskoczył na mnie gołym Lordem xD... Zaoszczędziło mi to kilkadziesiąt sekund.
Jeżeli wszystko wam wyszło nie powinniście miec problemów z dalszym wypełnianiem tej misji.

Dzięki za uwagę, życzę powodzenia w grze ^^.

Całosc zajmuje około pół godziny, na normalnej prędkości (jak już zamek będzie bezpieczny to można dac speed na max ..)
_________________
Jak chcecie pograć w SHC na GR czy spytać o cokolwiek to raczej na gg.
 
 
 
kolo95 
Wędrowiec

Wiek: 28
Posty: 3
Skąd: polski
Medale: Brak

Wysłany: 3 Styczeń 10, 18:48   

misja 35. Moonlight Pass
moja kasa 7000 złota
komputera kasa 20000 złota
ja vs 2x wilk
prosze o odpowiedz plx
 
 
Raczek 
Wędrowiec

Posty: 3
Medale: Brak

Wysłany: 4 Styczeń 10, 18:09   

Widze, że pszestaliście pisać więc zachęcam do dalszego pisania poradnika i przy okazji zamieszczę tutaj 2 misje :) .

Misja 30 - Oko wielbłąda.



Wstęp.

W tej misji gospodarkę opieramy na sadach jabłoni, naszym zasobem będzie kamień, będziemy go sprzedawać po 350zł, i za niego będziemy kupować kusze+zbroje i rekrutować kuszników, warto jest użyć rzeczy przyjemnych na maxa, kupować browar i wybudować 2 gospody + gdy mamy dużo jedzenia zwiększyć na podwójne racje, można po tym wszystkim zwiększyć podatki (chyba na -20 albo na maxa nie pamiętam dokładnie).

#1. Zwalniamy prędkośc do 20, budujemy spichlerz bilisko oazy, budujemy sady jabłoni, chatki drwala, kamieniołomy, z wydobyciem żelaza narazie sobie odpuścimy. Budujemy kwadratową basztę na wprost od siedziby Sułtana, kupujemy około 25 kusz i zbrój skrzanych i wysyłami ich na basztę, budujemy tam mangonelę. Możemy przyspieszyć prędkośc do 90, gdy Sułtan się rozbuduje perfidnie wrzucamy mu pod bramę chatkę drwala i niszczymy go kusznikami i mangonelą. Możemy gdzięś wrzucić Saladynowy chatkę drwala żeby go czymś zająć. Można się dodatkowo ogrodzić i postawić trochę kuszników na mury bo Saladyn będzie nam co chwile wysyłał wojsko żeby nas podenerwować.

#2. Gdy zrobiliśmy czystki Sułtanowi na murach rekrutujemy ~15 asasynów i go bijemy. Zgarniamy złoto, teraz możemy wybudować ze 3-4 baszty przy rzece na wprost do saladyna zamku, postawić tam mangonele i zrekrutować kuszników ile się da i ostrzelić mu wieże.

U mnie wyglądało to tak(ja użyłem balisty na wieży bo miałem je praktycznie od początku żeby się bronić przed atakami Saladyna) :



#3. Można spokojnie wybudować trochę katapult ostrzelić wieże Saladyna, rozbić jego łuczników naszymi kusznikami i na resztę wystarczy około 30 asasynów.

#4. Gratulacje tym sposobem ukończyłeś misję 30.

Misja 31. Ostrzegawcze Bębny.



Wstęp.

Gospodarke opieramy na serze oraz kamieniu i żelazie. Misja nie będzie trudna robimy praktycznie to co w poprzedniej. Używamy rzeczy przyjemnych i browarów, żeby zwiększyć podatki.

#1. Standardowo zwalniamy prędkość do 20 i rozwijamy gospodarkę, tym razem naszym pożywieniem będzie ser. Ogradzamy się już na samym poczatku i jak poprzednio, używamy kuszników.

#2. Można już powrócić do prędkości na 90, gdy żółty wilk się rozbuduje wrzucamy mu pod bramę chatkę drwala, w tej chwili on nie stanowi dla nas zagrożenia gdyż nie umie rozwalić chatki. Robimy to samo z niebieskim gdy już będzie miał te swoje fosy i bramy gotowe.
Jedynym naszym zagrożeniem pozostaje żółty. Rozwijamy się stopniowo kupujemy kusze/zbroje skórzane i te sprawy, rekrutujemy kuszników i na mury, o to jak wyglądał mój zamek na końcowym etapie gry.



#3. Reszta to już zabawa, a nie gra, robimy ~10 katapult i niszczymy wieże pomarańczowemu wilczkowi, lecz robimy to tak by zostały ruiny (nie będzie w stanie odnowić ich). Teraz za pomocą kuszników czyścimy mury i lorda bijemy asskami. To samo robimy z niebieskim.

#4. Żółty to już zabawa, rozbijamy go jak poprzednich.

#5. I straszna pewnie dla wielu z Was (też się przestraszyłem jak zobaczyłem, sam na 3 wilków to będzie miazga) misja 31 jest przeszłością.

Wkrótce ukaże się więcej poradników (wkrótce czyli pewnie jeszcze dziś jak dokończe misię 39).
 
 
Driller 
Burżuj


Wiek: 31
Posty: 241
Medale: Brak

Wysłany: 11 Kwiecień 10, 13:10   

Dawno na forum nie zaglądałem, ale muszę zareagować, jak widzę, jaki poradnik zrobił Raczek. Aż dziwne, że od stycznia nikt mu nie zwrócił uwagi na to.
Ten poradnik ma pomóc przejść grę normalnie, bez żadnych oszustw. Zablokowywanie przeciwnikowi bramy nie jest normalnym zagraniem, zabroniono tego w pojedynkach przez sieć. Na razie brakuje mi chęci do gry w Twierdze, ale myślę, że niedługo zacznę grać, i wtedy może zacznę znowu pisać te poradniki :)
 
 
 
Piter559 
Osadnik

Gra w: SHC, Sacred 2, Red Orchestra, Cs, Gothic
Wiek: 29
Posty: 46
Skąd: Wrocław
Medale: Brak

Wysłany: 12 Kwiecień 10, 05:22   

Ja misję 31 przeszedłem trochę inaczej i bez chatek. Od razu po zbudowaniu podstawowej gospodarki (wiadomo pszenica, chmiel, jabole :P ) Zrekrutowałem maks. assów i na żółtego Wilka. Jak część assów szła to zrekrutowałem jeszcze kilkunastu dla poprawki. (ważne jest, aby zniszczyć koszary wilkowi!) Potem postawiłem 2 baszty kwadratowe po obu stronach wzgórza, od pomarańczowego mangonellę, od drugiego balistę. Po zabiciu żółtego dostałem sporą ilość kasy, którą przeznaczyłem na łuczników, kuszników i inżynierów. Potem już było łatwo. Dobudowywałem wieże i rekrutowałem wojsko. Do pomarańczowego wilka podszedłem assasynem i... zablokowałem mu bramę stojąc w jej okolicy xD. Potem to już standard Rozwalamy wilczków jak nam się podoba (każdy ma swoją strategię). Łącznie wybudowałem 5 wież i tylko tyle z fortyfikacji zamku. To będzie na tyle.

Jakby ktoś mógł opisać mi misję "Gaj palm kokosowych" to byłbym wdzięczny.
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 27
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 12 Kwiecień 10, 14:03   

Ehh... Dopiero teraz zauważyłem, że użytkownik Raczek w opisie misji zamieścił sposób z chatkami drwala. Oczywiście takie porady niczego nie dają, dlatego też jego opis jest nieważny.
 
 
Piter559 
Osadnik

Gra w: SHC, Sacred 2, Red Orchestra, Cs, Gothic
Wiek: 29
Posty: 46
Skąd: Wrocław
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 10, 05:41   

To mógłby ktoś opisać "Gaj palm kokosowych"? Pamiętam, że była to mapa każdy na każdego
Przeciwnicy (chyba): szczur, wąż, świnia, kalif
 
 
 
Lord Smerf 
Skryba

Gra w: grę
Wiek: 27
Posty: 1208
Medale: Brak

Wysłany: 15 Kwiecień 10, 15:23   

Opisujemy misje po kolei.
 
 
yankee90210 
Osadnik


Gra w: Crusader,Warchest,Extreme
Wiek: 28
Posty: 26
Medale: Brak

Wysłany: 21 Kwiecień 10, 18:09   

Misja 35 ,,Przełęcz blasku księżyca"
Przeciwnicy:Ty vs 2 wilki
Złoto:ty 7000 komputer 20 000

Jak przejść:
Na początek rekrutujemy za ok 4000 złota assasynów i wysyłamy na jednego wilka(zalecam pomarańczowego).Później budujemy 5x drwal,targ,2x kamieniołom,4x woły,2x farmy chmielu, 3x farmy pszenicy,młyn ok 4x piekarnie,3x browar,2x karczma,domki(nie wiem ile bo dawno nie grałem w tą misję)koszary i cech inżynierów.Rekrutujemy ok 10 inżynierów i budujemy balisty ogniowe.Stawiamy 2-3 wieże (te po 35 kamienia) i na każdą stawiamy po 20 kuszników oraz balistę.Potem zamek można rozbudować wedle upodobań.Zalecam duże ilości balist ogniowych.Oblężenie wykonaj balistami ogniowymi dużą ilością konnych łuczników i krzyżowcami.

Poniżej dodałem link do screena jak ja robiłem oblężenie :-D

http://www.przeklej.pl/pl...pg-00132j6qmbq4
Ostatnio zmieniony przez yankee90210 27 Kwiecień 10, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | Template DarkMW created by razz