StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Stronghold - Błędy w Sh1

Kokoju - 14 Październik 09, 15:56
Temat postu: Błędy w Sh1
Sobie postanowiłem ostatnio zacząć od początku, i zauważyłem, iż kampania ma sporo błędów. Może wypiszę je po kolei:
-W trzeciej misji możemy na starcie Lordem wybić wilki. Wystarczy tylko tak go ustawić, by wybijał wilki pojedyńczo. Zabijamy wtedy wilki zanim przebędą oddziały Szczura, a mimo to będzie "Na szczęście oddział zwiadowców..."
-W czwartej nawet jeśli nie damy szans ucieczki włócznikom i wszystkich zabijemy, i tak pokarze się komunikat, że uciekli.
-W dziewiątej choć atakują nas sami włócznicy i łucznicy, to i tak Szczur ginie. Przebrał się za włócznika? Jak dla mnie mogliby do oddziału oblegającego dodać jednego Rycerza/Wojownika.
-Choć w piętnastej misji przedarliśmy się przez zamek Wieprza na bagnach, to i tak potem atakujemy w osiemnastej misji na tym samym miejscu, choć powinniśmy od strony bagien.

Wojcisz - 14 Październik 09, 18:50

Błąd z kopaczami w misji 18 http://www.youtube.com/watch?v=ic57foOAkrk
Moheromachia - 17 Październik 09, 16:30

-Jeżeli usuniemy inżynierów z taranu to taran nadal może niszczyć mury, podobnie z wieżami. Co ciekawe przeciwnik ich nie atakuje.
- W misji z oblężeniem Wiepsza wilcze doły zamiast Wiepsza są twoje.

Kokoju - 17 Październik 09, 17:29

I w piętnastej i w osiemnastej w zamku Wieprza jest jedna nasza wieża.
Kubala - 3 Listopad 09, 14:52

W kampanii ekonomicznej w bodajże 2 misji (albo w misjach pojedyńczych, nie pamiętam) jest taki tekst "przesyłka broni jest MOŻLIWA za 4 lata", "przesyłka broni jest MOŻLIWA za 3 lata", "przesyłka broni jest MOŻLIWA za 2 lata", "przesyłka broni jest MOŻLIWA za rok". Czy chodzi o to, że NIE MOŻEMY wysłać broni? Jak szybciej uzbieramy broń, szybciej ją wysyłamy, a tym samym kończymy misję, nie musimy czekać do końca czasu, zwłaszcza, że wtedy przegrywamy.
davis140 - 19 Styczeń 10, 13:26

1. Na początku ostatniej misji frontowa brama Wilka jest trochę uszkodzona pomimo tego, że jej nie ostrzeliwaliśmy.
2. W tej samej misji jedna z bram jest zamknięta, przez co fama i kilka warsztatów nie pracują.
3. Pomimo tego, że w dziewiętnastej misji jest napisane "zamknij Wilka w pułapce" jego główne hrabstwo nie jest całkowicie odizolowane od pozostałych.
4. Potężna różnica w datach, w pierwszej misji jest rok 1066, a w ostatniej 1340. Jaki człowiek mógł tak długo żyć? :-)
5. W ósmej misji w strategii jest mowa o pałkarzach, a w tamtej misji jeszcze ich nie ma.

Hunter - 19 Styczeń 10, 14:29

11. misja dostajemy od mnichów plan kuszy, lecz żaden z nich nie przychodzi
tusilos - 22 Styczeń 10, 13:23

-Kusza została zakazana przez papieża 2x a mnisi dają ci jej ,,instrukcję"!!!
-W wielu misjach sir długoręka mówi n.p.: ,,Znajdz odpowiednie wzniesienie możliwie blisko ziem Szczura (...) pamiętaj o budowie zagród bydła gdyż tamte ziemie będą żyzne." a skąd on wie które wzniesienie wybierzemy?!

Podwójny bezsens...

davis140 - 22 Styczeń 10, 14:25

tusilos napisał/a:
-Kusza została zakazana przez papieża 2x a mnisi dają ci jej ,,instrukcję"!!!


Zakładając, że państwo w grze to Anglia (można tak sądzić po kształcie kraju w kampanii), powstał tam kościół anglikański, a ten odłam chrześcijaństwa nie uznawał władzy papiestwa.

Fryzjer - 22 Styczeń 10, 15:40

davis140, bez urazy, ale co ty bredzisz? :) Anglikanizm powstał wraz z luteranizmem i kalwinizmem podczas Reformacji, która miała miejsce kilkaset lat po schizmie :p .
Schizma wschodnia to XI wiek, a Reformacja bodajże XVI.

Nie żebym się wymądrzał, ale po prostu każdy popełnia błędy i musimy sobie pomagać :) .

Mnisi mogli mieć projekty kuszy, przecież mogły one leżeć wśród ksiąg zakazanych. A mnich najzwyczajniej złamał zasady Kościoła, by uratować Anglię. Zresztą nie wiemy dokładnie, kiedy to się dzieje, bo po jakimś czasie kusza została zalegalizowana przez papiestwo.

tusilos, Sir Długoręka przecież mógł mieć na myśli jakieś konkretne wzgórze, chociaż masz wybór. A że się go nie posłuchasz, to trudno :)

Lord Smerf - 22 Styczeń 10, 17:48

tusilos - n/c.

tusilos napisał/a:
W wielu misjach sir długoręka mówi n.p.: ,,Znajdz odpowiednie wzniesienie możliwie blisko ziem Szczura (...) pamiętaj o budowie zagród bydła gdyż tamte ziemie będą żyzne." a skąd on wie które wzniesienie wybierzemy?!

Pomyśl, zanim napiszesz... Chodzi o to, że w pobliżu ziem Szczura będą żyzne ziemie...

Kokoju - 23 Styczeń 10, 12:46

davis140 napisał/a:
4. Potężna różnica w datach, w pierwszej misji jest rok 1066, a w ostatniej 1340. Jaki człowiek mógł tak długo żyć?


Fakt, też się zdziwiłem, że pierwsza misja dzieje się później niż misja piąta.

davis140 napisał/a:
2. W tej samej misji jedna z bram jest zamknięta, przez co fama i kilka warsztatów nie pracują.


Zrobili to specjalnie, ponieważ rycerze i pałkarze (W SHC chyba też niewolnicy) sami mogą grupkowo nacierać na wroga, więc jak na mapie jest np. 50 pałkarzy, to pewnie zaatakują kilka razy grupkami po 5-6 pałkarzy. Tak samo jest w misji Koniec Wieprza, gdzie nacierają pałkarze, i w misji z zabiciem Wilka - atakują grupki rycerzy.
Ponieważ jednak wokół warownii Wilka też miało być paru rycerzy, twórcy nie chcieli, by "uciekli", więc zablokowali bramę by nie mieli dostępu do wroga.

Iza94 - 24 Styczeń 10, 11:23

A dlaczego nikt nie zabijał tych kopaczy? Ja obejrzałam ten filmik bo miałam klopoty z ta misją. Tak w ogóle to ostatnia 21 misja w Twierdza deluxe czyli zniszczenie wilka jest prostsze od zniszczenia tego Wieprza. Aha i serio te wilcze doły tam koło fosy z prawej strony sa nasze a nie powinnyśmy ich widzieć :P . To taka mała pomyłeczka:))
DarnokOk - 25 Czerwiec 10, 16:41
Temat postu: Re: Błędy w Sh1
Kokoju napisał/a:
(...)-W trzeciej misji możemy na starcie Lordem wybić wilki. Wystarczy tylko tak go ustawić, by wybijał wilki pojedyńczo. Zabijamy wtedy wilki zanim przebędą oddziały Szczura, a mimo to będzie "Na szczęście oddział zwiadowców..."(...)

Tego nie sprawdzałem ale wierzę ci na słowo :-)
Kokoju napisał/a:
(...)-W czwartej nawet jeśli nie damy szans ucieczki włócznikom i wszystkich zabijemy, i tak pokarze się komunikat, że uciekli.(...)

Tak to jest prawda ja sobie kiedyś grałem i miałem w tej misji dużo łuczników i wroga wybiłem i i tak leci ten tekst

Kokoju napisał/a:
(...)-W dziewiątej choć atakują nas sami włócznicy i łucznicy, to i tak Szczur ginie. Przebrał się za włócznika? Jak dla mnie mogliby do oddziału oblegającego dodać jednego Rycerza/Wojownika.(...)

Ale popatrz też z innego punktu widzenia a mianowicie że Szczur nie miał umysłu i wysłał na ciebie całe swoje wojsko i wtedy Sir Długoręka zabił Szczurka swoimi wojakami ;-) (według mnie) albo inny koniec Szczurka: że gdy zabiłeś mu całe wojsko skoczył do rzeki xD
Kokoju napisał/a:
(...)-Choć w piętnastej misji przedarliśmy się przez zamek Wieprza na bagnach, to i tak potem atakujemy w osiemnastej misji na tym samym miejscu, choć powinniśmy od strony bagien.(...)

Ale my mieliśmy chyba kilka hrabstw i mogliśmy mieć wyrekrutowane wojsko w hrabstwie które było właśnie od tej strony

wojownik123 napisał/a:
(...)11. misja dostajemy od mnichów plan kuszy, lecz żaden z nich nie przychodzi(...)


A po co mieliby przychodzić? mogli wysłać kuriera.

davis140 napisał/a:
(...)1.Na początku ostatniej misji frontowa brama Wilka jest trochę uszkodzona pomimo tego, że jej nie ostrzeliwaliśmy.(...)

A może to ułatwienie, A może chcieli zrobić trochę realistyczną grę i zrobili tak specjalnie by było coś w rodzaju że budowniczowie Wilka nie zdążyli dobrze wybudować tej bramy???

To chyba tyle odpowiedzi, użyjcie wyobraźni :-)

McGregor - 26 Czerwiec 10, 19:39

Uważam, że daty to rzeczywiście wielka pomyłka!
davis140 napisał:
Cytat:
4. Potężna różnica w datach, w pierwszej misji jest rok 1066, a w ostatniej 1340. Jaki człowiek mógł tak długo żyć?

Żyć ok.270 lat...naprawdę żywotny człowiek

Daty to nie bug który przeszkadza w grze, ale są czasami bezsensowne i powstają takie głupstwa, że jedną misję wykonywałem (nie pamiętam którą) bodajże 100lat ! I pracowali do końca ci sami ludzie którzy na początku byli dojrzali...
...ale z dat można się pośmiać. W grze są naprawdę dziwne i alogiczne rzeczy np.w misji, w której atakujemy zamek Wieprza można atakować taranami bez inżynierów i nas nie atakują (ktoś już pisał to przede mną chyba...). A błędy takie jak ten:
Kokoju napisał:
Cytat:
-W czwartej nawet jeśli nie damy szans ucieczki włócznikom i wszystkich zabijemy, i tak pokarze się komunikat, że uciekli

wynikają z tego że nie można tak ustawić zdarzenia, żeby po wybiciu patroli nie było komunikatu a po ucieczce sił Szczura - był

Tak jak pisał mój przedmówca - by tłumaczyć niektóre bugi - użyjcie wyobraźni!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group