StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Stronghold - Kontrowanie paru jednostek

RazoX15X - 7 Kwiecień 13, 20:31
Temat postu: Kontrowanie paru jednostek
Witam.
Nie wiem czy to dobry dział na takie pytanie, i czy takie było, jeśli tak to sory, ale długo na tym forum nie jestem.

Do rzeczy.
Nie jestem najlepszym graczem w Twierdze, więc zwracam się do was z pytaniem jak skontrować dwa rodzaje jednostek.
Na początek spytam o trochę mniejszy problem. Jak pokonać tych kolesi z zbroją na grubość paru metrów? Tzn kolega naspami ich jakieś 200, wstawi na siedzibę i za chiny nie wejdę tam, a kuszników, którymi próbuje ich zabić to mi skosi czym innym.
I drugi ogromny problem z którym nie wiem jak dać sobie rade za nic. Pikinierzy, którzy atakują. Zjadają mi mury w mniej niż 10 sekund. Baszty tak samo. Jak się przedrą to nie idzie ich powstrzymać. Tak, zaproponujecie na nich smolne doły przed murami, lecz niestety jak już je spale to kolega zrobi sobie kolejne 100 takich, a mi smoły nie zrobią w pare sekund. Fose też mogą wykopać. Kuszników musiałbym mieć chyba 1000 żeby ich szybko zabić, mam jakieś 70 i nie wyrabiają ze strzelaniem.
Jakieś sugestie odnośnie szybkiego rozwalenia ich? Błagam bo denerwuje mnie już to przegrywanie z tymi pikinierami ;x

Gramy na mapie Between the Mountains.

Maciek - 8 Kwiecień 13, 08:12

1) Nie wiem za bardzo o co Ci chodzi ( skontrować?... )
2) No najlepiej wysłać do tych kuszników kilku konnych rycerzy, lub pałkarzy. Miotacze zajmą się zbrojnymi, a reszta ochroni je w razie niebezpieczeństwa walki w zwarciu.
3) Warto użyć, jak ja to nazywam, grupy do zadań specjalnych ;p. Po prostu przygotuj sobie w zamku grupę szybkich, silnych jednostek. Najlepsi będą rycerze, choć pałkarze też dadzą radę. Kiedy kusznicy ostrzeliwują pikinierów, wyślij rycerzy jakimś boczny wyjściem na pikinierów, aby ich osłabić i aby kusznicy mogli do nich dłużej strzelać.

Mapę wybraliście sobie świetną do rozgrywki w dwóch graczy. :)

RazoX15X - 8 Kwiecień 13, 16:11

Skontrować czyli pokonać ich czymś, co jest lepsze od nich. A ja takiej jednostki nie znam ;o
Bzyk - 8 Kwiecień 13, 16:18

Maciek napisał/a:
No najlepiej wysłać (...) kilku konnych rycerzy

[s]Że niby kogo? Nie zauważyłeś działu.[/s]
@down: Niech to dunder świśnie! Ja tam konnych łuczników widziałem... Efekty uboczne Crusadera : D

RazoX15X napisał/a:
Skontrować czyli pokonać ich czymś, co jest lepsze od nich

A nie czasem oprzeć się przeciwnikowi?

Siwy - 8 Kwiecień 13, 17:13

Bzyk - czyżby w Jedynce nie było kawalerii? oO

Siedemdziesięciu kuszników to tak naprawdę garstka. Wyszkol ich ze trzystu, skoro kolega wysyła tyle zakutych w zbroje wojaków. Walczenie pod własnym zamkiem rycerzami to nie jest najlepszy pomysł - mamy do dyspozycji mury, kuszników, fosę, wilcze doły. Bez sensu tracić tak cenne jednostki, jakimi są jeźdźcy do walczenia z piechotą. Możesz także do obrony zamku wykorzystać mangonele, które już z daleka będą razić owych pikinierów, skoro jest ich tak wielu.

Swoją drogą może pokaż swój zamek, to podpowiemy Ci, co możesz w nim ulepszyć.

Racja, mapa naprawdę świetna do gry 1 vs. 1. Zagrałem na niej kilka bardzo ciekawych pojedynków.

Kupiec Hrupkuw - 8 Kwiecień 13, 22:59

Jako doświadczony gracz coś Ci podpowiem. Nie wiem czy chcesz tak grać, ale w sh1 najlepiej postawić od groma sadów, nie budować muru i robić same warsztaty dla łuczników. Rekrutujesz samych łuczników i ciągle męczysz wroga ich ostrzałem. Nie wiem tylko jak wygląda ta mapa więc taktyka z jabłkami może nie wypalić, jeśli mało miejsca. Możesz też na początku zrobić kilkunastu kopaczy i szybko zaatakować przeciwnika. Sposobów jest wiele, ale to Twoja sprawa jak chcesz grać! Podstawowym błędem początkujących graczy w sh1 jak i shc jest zbyt mała agresja i czekanie na atak wroga. Bądź bardziej agresywny i atakuj pierwszy, a wygrasz ;)
RazoX15X - 10 Kwiecień 13, 21:30

@Bzyk
Jeden pies z tym kontrowaniem ;D
@Siwy
Zamku raczej nie pokaże bo się zapis zepsuł i zapisało się akurat gdy mnie wywaliło z gry. Bosko. Raczej nie wyrobie więcej niż 100 kuszników w 30 minut. Gramy bez machin(prócz tarcz) więc mangonele odpadają.
@Kupiec Hrupkow
My nie gramy alpha, przez 20-30 minut budujemy i dopiero atakujemy na siebie. Gramy bez kopaczy.


S.

Siwy - 11 Kwiecień 13, 17:37

To trzeba było napisać od razu owe dziwne zasady ;]. Czy nie są one aby trochę ustalone pod Twojego kolegę?
RazoX15X - 16 Kwiecień 13, 15:22

Sory że tak późno odpisuje.
Zasady raczej pod niego, on nie lubi machin.
Dobra już znalazłem sposób, zrobiłem po prostu ogromną fose i zanim zdąży wykopać to moi kusznicy go zestrzelą.
Anyway dzięki za próbę pomocy wszyscy co tu pisali ;d


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group