StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Drużyna StrongholdNet - Misja nr 3

Kupiec Hrupkuw - 6 Kwiecień 13, 23:28
Temat postu: Misja nr 3
Przedstawiam 3 misje w moim wykonaniu. Siwy i Nidor mogą powiedzieć co poprawić w krajobrazie (hehe pewnie miasto trochę ;p), ale wstawiam do ocenienia poziomu trudności i grywalności! Mapa ma tez skrócony opis fabuły misji, w którym zawarte są pewne porady i go również zweryfikujcie, zwłaszcza pod względem błędów ortograficznych :D

http://www13.zippyshare.com/v/17207336/file.html
Zapomniałem coś poprawić, a nie chce mi się już zamieniać linka. Dobudujcie 2 spichlerze i dajcie towary początkowe, żeby było 1500 jedzenia xD. Dodam jeszcze, że pracuje nad zmianą tych murów przy polach pszenicy, poprawiłem kilka wież i zastanawiam się nad dodaniem muru do całej widocznej części miasta.

EDIT: Za niedługa wstawię poprawioną mapkę, zastosowałem się do kilku uwag. Nidor nie zgodzę się do końca co do poziomu trudności. Lekko go podwyższę, ale nieznacznie. Zauważ, że ta kampania ma raczej służyć przeciętnym graczom, którzy nie używają takich taktyk ja Ty. Ja sprawdzałem poziom trudność nie tak jak najlepiej umiem zagrać, ale tak jak zagra przeciętny gracz. Grałem swego czasu sporo w SHC na multiplayer i uwierz mi jakbym miał wykorzystać niektóry tricki jak nawalenie np. od groma łuczników na jedną wierze, zburzenie całego miasta i nawaleniu z 500 wilczych dołów albo ściskania wojska tak, żeby nikt się przez nie nie przebił to bym bez problemu każdą mapę przeszedł. Musisz sprawdzać poziom trudności tak jakby grał przeciętny gracz, których na pewno nie nawali wszystkich łuczników na siedzibę :)

Nidor - 7 Kwiecień 13, 14:25

Tak jak już pisałem, trzeba poprawić wieże,żeby nie było widać pod nimi skał.Tak samo z niektórymi budynkami.Nie wiem dlaczego dookoła tych stajni,mur jest zrobiony do wewnątrz.Lepiej jakby blanki były z dwóch stron.Bardzo podoba mi się most i droga.Ciekawy pomysł na wykonanie miasta.Mógłbyś urozmaicić skały wokół zamku jakimiś kamyczkami.

Poziom trudności jest trochę za łatwy.Na końcu miałem już trzystu łuczników i nie mieli szans się przebić.Wystarczyło podnieść podatki i postawić łuczników na zamku króla.Przeczytałem porady i ta kawaleria w ogóle mi się nie przydała.

Kupiec Hrupkuw - 7 Kwiecień 13, 20:23

Chyba ostateczna wersja mapy. Sprawdźcie poziom trudności. Zmieniłem most, który Nidorowi się podobał, a Siwemu nie. Tak na prawdę cały czas zastanawiałem się czy go nie zmienić, bo mimo tego, że mi się podobał to uważałem, że akurat tam trochę nie pasował. Na wszelki wypadek mam 2 wersje mapy z dwoma mostami. Jeżeli zapomniałem o jakieś poprawce to wspomnijcie!
http://www31.zippyshare.com/v/89651709/file.html

Nidor - 8 Kwiecień 13, 20:41

Teraz te miasto prezentuje się znacznie lepiej.Tylko jeszcze widać tak samo jak po wieżami(które już widzę poprawiłeś)wystające skały bod budynkami na północnym zachodzie miasta.

Sprawdziłem nowy poziom trudności.Grałem na poziomie bardzo trudnym.Było dużo mniej czasu na przygotowania.Miałem siedemdziesięciu łuczników i mimo,że ich cały czas produkowałem to nie udało mi się utrzymać ich przy życiu.Wybili wszystkich swoimi łucznikami,a później zastrzelili mi króla.

Siwy - 9 Kwiecień 13, 16:38

Mapa ogólnie będzie fajna, ale mam wrażenie, że brakuje Ci trochę dokładności, Kupcu ;]. Skały przy wieżach dalej nie są zrobione do końca perfekcyjnie, żeby to ładnie wyglądało. Teren w zamku czasem nie jest do końca wyrównany i np. przy koszarach czy przy domku we wschodnim skrzydle, są takie skarpy jakby.

Hm, mury w ogół zamku są raczej ok, ale dlaczego zrezygnowałeś z bramy do pszenicy? Wystarczyłoby zrobić jeden kwadracik ziemi jak sądzę przy wrotach i byłoby już ok. teraz jak łażą po murze to nie wygląda to zbyt dobrze... W każdym razie za tą wieżą musisz wyrównać teren.

Most wygląda już całkiem dobrze. Jednak nie bardzo widzi mi się też ta dróżka wewnątrz miasta z samych kamieni ;p.

Kupiec Hrupkuw - 9 Kwiecień 13, 17:48

Jeszcze mały zmiany i poziom trudności lekko zwiększony: http://www25.zippyshare.com/v/97488909/file.html
Siwy - 9 Kwiecień 13, 18:43

Z tym marszem rycerzy to miałem na myśli bardziej od mostku przez samą bramą gdzieś do środka jakieś 30 metrów xd. A nie przez całą mapę. Poza tym dlaczego zaraz po włączeniu mapy leży jakiś martwy jeździec, parę wilczych dołów jest otwartych i paru kmieci gdzieś idzie? ;p

Może faktycznie osobiście poprawię te dwie wieże w zamku. Co się zaś tyczy bramy do pszenicy to myslałem, że zrobisz ją tak jak była mniej więcej, bo wtedy było ok, tylko należało dodać jeden kwadracik ziemi zamiast muru i byłaby gitara xd. Poza tym trochę średnio wygląda to, że zaraz po rozpoczęciu misji kupa ludzi (piekarzy etc.) idzie od siedziby do miasta...

Artut97 - 17 Kwiecień 13, 15:47

Mmmm, misja ogólnie fajna, ale wg mnie poziom trudności lekko za wysoki. Nie przeszedłem misji nawet na normalnym. Ja bym zwiększył ilość naszych wojsk jak na fortecę przystało(powiedzmy 10 łuczników na każdej wieży), ataki zrobił z 3 rogów/stron, umozliwił budowanie palisad i drewnianych wież. Jak jakiś błąd zauważę to z edytuje post. Oczywiście można się nie zgadzać ze mną, jak to zawsze:D.
Kupiec Hrupkuw - 22 Czerwiec 13, 13:14

Najnowsza wersja mapy, zapraszam do testowania poziomu trudności: http://www49.zippyshare.com/v/21956769/file.html
Lutel - 26 Czerwiec 13, 00:21

Jak dla mnie to mapka jest za trudna, 2 próby za mną na Normalnym, obie nieudane. Za dużo tych ataków, ile ich jest, 15?! I wszystkie praktycznie takie same - przeogromne! Nawaliłem ruchomych tarcz, miałem 2x po 50-60 rycerzy, fosę, koksowniki, robiłem cały czas drabiniarzy, żeby w akcie rozpaczy zrobić z nich kopaczy. Nic nie pomogło. Co prawda nie robiłem masy łuków, ale nie wiem, czy to coś da. Jutro jeszcze pomyślę jak to "ugryźć" :) .
Maciek - 26 Czerwiec 13, 07:26

Zacząłem grac. Pierwsze co się rzuca w oczy, to event " Mój Panie, do miasta przybyła wędrowna trupa wagantów" na samym początku po włączeniu gry. Zauważyłem także brak możliwości produkowania kusz, mimo że były wspomniane w odprawie. ( potrzebny screen:
).

Jeśli chodzi o krajobraz, bardzo podoba mi się ta szeroka rzeka, oraz realistycznośc w niej zastosowana ( na wschód od mostu do miasta widac zaporę zapobiegającą osuwaniu się zbocza do rzeki ). W odprawie napisałeś by oszczędzac żywnośc - ja po kilku minutach od rozpoczęcia gry dostałem wiadomośc o pełnym spichlerzu ;p.

Nie doczekałem się jeszcze nawet pierwszego ataku, tak więc idę grac dalej.

[ Dodano: 26 Czerwiec 13, 07:42 ]
Gram na trudnym, ataki są ogromne i się straszna sieka robi. Zdziwiło mnie, że główne siły wroga udały się na północ ( potrzebny screen:
).

Zauważyłem także, że nie da się odbudowywac murów ( nawet za pomocą palisad! ).

Dobra, idę kończyc tę misję w końcu ;p

[ Dodano: 26 Czerwiec 13, 07:55 ]
No i niestety przegrałem :( Wróg ma za dużo łuczników. Zdesperowany pod koniec rzuciłem wszystkie moje jednostki miotające na siedzibę ( ok. 60 łuczników i 15 kuszników ), i o dziwo wszyscy zostali wystrzelani, a później jeszcze zastrzelili mi lorda.

Zaiste misja jest trochę zbyt trudna. Dobrze, że zostały dodane wiadomości od Wieprza i Skryby, co urozmaica grę, podobnie eventy. Krajobraz zdaje mi się bardzo dobry, jak już mówiłem bardzo podoba mi się szeroka rzeka, ale także droga i północno-zachodni róg mapy. Stołp w zamku został wykonany bardzo dobrze IMO.


Rzadko używane słowo, więc tym bardziej wolałem poprawić, żeby niepoprawna pisownia się nie utrwalała ;) . S.

Cóż, w słowniku jest napisane, że owe słowo może występowac w obu formach, więc upomnienie uważam za kompletnie bezpodstawne :) . M.

Kupiec Hrupkuw - 26 Czerwiec 13, 10:40

Więc zastosuje się to tych poleceń i trochę zmniejszę poziom trudności! Moją receptą na zwycięstwo było użycie właśnie ogromnej masy łuczników, schowałem część z nich nawet za wieżą tą duża, więc byli bezpieczni. Dodatkowo używałem rycerzy do zabijania łuczników wroga, a wojowników posłałem przed ostatnią bramę i tam gromili pałkarzy ostro. Kusz specjalnie nie da się budować, bo to byłby pogrom, jest wspomniane o tym, że tylko kilku rzemieślników w okolicy to potrafi, dlatego tam chyba 2-3 warsztaty produkują już kusze i więcej się nie da. Muru specjalnie nie da się budować, dla utrudnienia, ale zastanowię się nad tą opcją.
Maciek - 26 Czerwiec 13, 10:47

BTW. po co koksowniki, skoro się nie da robic smolnych rowów??
Kupiec Hrupkuw - 9 Lipiec 13, 12:07

Dodałem trochę kuszników na start i zmniejszyłem lekko ataki. Polecam robić ogromną masę łuczników - wtedy wygracie bez problemu.
http://www8.zippyshare.com/v/78782623/file.html
Po za tym jeszcze 3 moje mapy czekają na test, więc zapraszam :D .

Siwy - 14 Lipiec 13, 13:36

Dobrze zatem, chciałem wreszcie się zmobilizować i przetestować pod względem grywalności tę mapkę, ale póki co mam jeszcze dość sporo uwag co do samej mapy. Ogólnie trzeba też poprawić będzie odprawę potem, bo rozumiem, że póki co to taki szkic pisany, zanim jeszcze doszliśmy tutaj z fabułą ;) . Do rzeczy:
- Po co na samym początku misji przybywa wędrowna trupa?
- Trzeba poprawić wieże i kamienie, żeby skały spodeń nie wystawały (screen 1, screen 2, screen 3. screen 4)
- Z jednej wieży przy murach miejskich wychodzą drzwi w przepaść ;p. Screen
- Szczegół: zrobić zruinowanych zbrojowń kilka, w końcu padły one łupem pożaru :P .
- Drogę trzeba poprawić, zrób taką jak w misji 7, bo jest fajna. Tak samo w mieście wywal te kamienie aka droga ;) .

Póki co tyle konkretnych uwag. Niestety, ale krajobraz mi się średnio podoba ;/. W porównaniu do pozostałych Twoich map w tej kampanii jest bardzo słaby. Byłoby fajnie, jeśli popracowałbyś jeszcze nad nim trochę, w końcu już praktycznie wszystko co do Ciebie należało zrobiłeś i zostało Ci tylko doszlifowywanie map i ew. trailera, więc liczę na Twoje zaangażowanie jeszcze. Np. średnio mi sie widzi to wzgórze na południu, gdzie jest nawalone mnóstwo głazów, etc. Liczę na Twoją inwencję ;) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group