StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Drużyna StrongholdNet - Misja nr 1

Siwy - 25 Czerwiec 13, 18:20

Ja zbudowałem trochę piekarń, farm pszenicy, chatek drwali, warsztatów rzemieślniczych, etc.
Lutel - 25 Czerwiec 13, 18:30

Maciek, nie sądzę, aby dało się coś zrobić z tym, że niektóre jednostki zostają pod znakiem. Mi się nic takiego nie zdarzyło, ale miałem tak czasami grając w jakąś misję z inwazji, itp. Myślę, że jest to błąd w grze.
Maciek - 25 Czerwiec 13, 18:32

Threeth kiedyś zrobił mapkę do Krzyżowca i mu w ogóle wojska spod znaku nie chciały się ruszyc. No trudno.
Kupiec Hrupkuw - 25 Czerwiec 13, 18:52

Jak chyba wcześniej wspomniałem, u mnie też wystąpił ten błąd i chyba rzeczywiście nie da się z tym nic zrobić, ale niestety trochę to psuje rozgrywkę. Pamiętajcie też o tym, że pierwsza misja nie ma stanowić dużego wyzwania, a kolejne w miarę możliwości powinny być coraz trudniejsze. Po za tym dobrze, że w końcu mamy testerów, którzy szybko wzięli się do roboty :)
Siwy - 25 Czerwiec 13, 18:55

A to nie był przypadkiem... Persival?
Nidor - 10 Sierpień 13, 14:23

Zastosowałem się do wszystkich uwag i mam nadzieję, że wystawiam już ostatnią wersję mapy.

http://speedy.sh/z6aJF/Misja-1.zip

Kupiec Hrupkuw - 11 Sierpień 13, 01:06

Dobra grając na lajcie, na normalnym poziomie trudności, przeszedłem misje bez problemów. Myślę, że trzeba dać jej już spokój i poziom trudności jest w porządku, w końcu od tego istnieją one w grze, aby sobie dopasować. Nie miałem tym razem, aż takiego problemu z łucznikami, a oblężenie wygląda na prawdę świetnie. Bardzo ładne te urozmaicenia zamku. Nie wiem jak dla reszty, ale dla mnie mapa jest w 100% gotowa.
Siwy - 6 Grudzień 13, 17:21

Link wygasł. Możesz wrzucić ponownie najnowszą wersję mapy?
Nidor - 8 Grudzień 13, 16:45

Wersja z poprawionymi datami.
http://www.speedyshare.com/YtKMb/Misja-1.zip

Lutel - 20 Grudzień 13, 18:31

Siwy nakazał mi jeszcze raz zagrać. Mapa jest łatwa, nikt nie powinien mieć problemów z jej przejściem. Niestety na Bardzo trudnym jednostki lubią sobie zostać przy znaku i na koniec musiałem wyruszyć w podróż moimi żołnierzami, aby misja mogła się w końcu zakończyć :) .
Aby przejść tę misję wystarczy zrobić 60 kuszników, kilka tarcz i ustawić prędkość gry na 90. Na początku postawiłem kilka piekarni i w sumie nic więcej nie budowałem.

Hunter - 21 Grudzień 13, 15:28

Po pierwsze - witam w drużynie ;)

Po drugie i najważniejsze - krótko i zwięźle na temat misji 1.
Krajobraz jest przeciętny. Podłoże jest starannie zrobione, złożone z wielu elementów, ale brak
tutaj jakiegoś urozmaicenia. Zamek prezentuje się ładnie, nie mam zastrzeżeń.

Poziom trudności - jak w większości tego typu misji, gdzie dostajemy do obrony gotową twierdzę. Na początek zbieramy zapasy i się uzbrajamy, a gdy przychodzi inwazja, barykadujemy się w górnym zamku (można też na siedzibie), gdzie stawiamy zbrojnych+kuszników+tarcze. Do lorda nie dobrałaby się nawet stutysięczna armia czerwona :3 .

Siwy - 21 Grudzień 13, 17:09

Hm, czyli rozumiem, że odpuściłeś całkiem pierwszy mur i broniłeś tylko górnego zamku?
Hunter - 24 Grudzień 13, 12:02

Pierwszą inwazję można spokojnie obronić na pierwszym murze. Daje to więcej czasu na zebranie surowców i wojska. Potem można się zabarykadować i czekać aż misja się przejdzie :)
Siwy - 31 Grudzień 13, 16:58

Ok, grałem na poziomie trudnym, straciłem 26% jednostek. Jeszcze trzeba niektóre rzeczy dopracować, ale ogólnie jest raczej pozytywnie. Przeszedłem bez większych problemów, ale grało się całkiem fajnie i musiałem nieco uważać i dużo manewrować kawalerzystami. Ok, zatem:

  • Najpierw myślałem, aby sporo dopracować jeszcze krajobraz, bo jest dość monotonny i ogólnie raczej przeciętny (jak na ten "wyższy" poziom mapmakerstwa ;) ), po prostu nie ma szału. Ale potem doszedłem do wniosku, że w sumie na południu kraju mogą być swego rodzaju stepy etc. Trzeba tylko trochę zmniejszyć ilość tych kamyczków, skałek etc. Droga natomiast niech cała będzie z tej wydeptanej ziemi.
  • Myślę, że wzgórze, na którym stoi zamek, powinno być ładnie "gładkie" (jak w mojej mapie Tradetower)
  • Te głazy na morzu w sumie średnio mi się widzą. Może prędzej przy brzegu tak duże ich skupisko.
  • Może jakieś krzaczki etc. w zamku spontanicznie (w "rzemieślniczej" części).
  • Włącz możliwość budowania drewnianej bramy, a wyłącz natomiast zwodzony most (wydaje mi się, że nastąpiła pomyłka tutaj, tzn., że przypadkiem jest most, a powinna być brama drewniana)
  • Póki co jeszcze nie jest definitywnie postanowione, kto będzie w roli dowódcy Bedynów, ale jeśli Wieprz, to bez wiadomości od niego - zbyt duży wieśniak ;p.
  • Proponuję wyłączyć możliwość kupowania kusz. Może w ogóle niech nie będzie handlu bronią.
  • Wciąż w szeregach Bedynów są mnisi (w końcowych atakach). Nie powinno ich tam być.
  • Może nieco mniej kasy faktycznie (tak z 1,5k)
  • Tak sobie myślę, że w sumie małe oddziały pikinierów można dać Bedynom, może nieco kuszników też.
  • Inżynierzy powinni móc budować trebusze, katapulty racze nie.
  • W tych ruinach czasami blokują się jednostki wroga (musiałem na końcu tam podejść i ich wybić. Zablokowało się ok. 10 włóczników i wcześniej pałkarz jeszcze).


Ogólnie jest fajnie, ale w/w rzeczy trzeba jeszcze poprawić :) .

Nidor - 22 Marzec 14, 14:51

Z powodu tego, że ostatnio miałem parę wyjazdów kilkudniowych, nie miałem w ogóle czasu zająć się tą kampanią. Tak więc wrzucam misję 1.
http://speedy.sh/Kt8rW/Misja1.zip

Ps. Misja 4 też została wrzucona (i to miesiąc temu).


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group