StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Drużyna StrongholdNet - Misja nr 1

Nidor - 6 Kwiecień 13, 15:29

Wystawiam poprawioną pierwszą misję.

Pobierz

Siwy - 14 Kwiecień 13, 15:19

Właśnie skończyłem grać, na poziomie trudnym straciłem 31% jednostek. Hmm poziom trudności wydaje się w porządku. Zanotowałem następujące uwagi:

    Na moście zrób ziemi na trzy kratki, usuwając po jednej kratce chodnika; może blanki zrób z muru zwykłego, czyli tak jak jest z tyłu zamku?
    Wyraźniejszą drogę zrób trochę (taką np. jak w ostatniej misji Kupca) i nie w zagłębieniu! Na ogół koło drogi kopano rowy, żeby tam woda spływała, nigdy odwrotnie.
    Urozmaić trochę bardziej krajobraz i wybrzeże też - inne drzewa zastosować, etc., przełamać tę monotonię.
    Ten klasztor to po co tak swoją drogą xd. Wywal go moim zdaniem.
    Trochę więcej kasy proponuję na start. W końcu to potężne państwo a i twierdza nielicha.
    Nie powinien atakowac Wilk, bo on jest Najeźdźcą. Tylko nie wiem w sumie kto nadałby się, bo Wieprz raczej nie. Może Wąż?
    Inne jednostki musza atakować. Głównie powinni to być chyba łucznicy (masa), włócznicy i przede wszystkim pałkarze. Raczej niewielu pikinierów czy zbrojnych. Kusznicy też mogą być. Znaczy tak sądzę, Kupiec chyba tak mówił - niech się wypowie. Więcej katapult (żeby były też w pierwszym ataku), jakieś tarany też
    Tekst "Nadchodzą! Na wały!" raczej nie jest dobry. Wszak mamy potężne mury, a nie wały.
    Niech od początku rozgrywki rzemieślnicy produkują miecze, a nie wekiery!
    Po co w środku oblężenia tekst "Ludzie chcą mieć kościół"?


To tyle, liczę, że wszystko poprawisz :D . Poziom trudności wydaje się ok, ale i tak trzeba będzie zagrać jeszcze raz, bo zmienią się jednostki ;) . Niech wypowie się też Kupiec Hrupkuw.

Nidor - 15 Kwiecień 13, 19:12

Poprawiłem most krajobraz i drogę ,ale moim zdaniem ten kościółek urozmaica tą mapę.Nad zmienieniem jednostek będę jeszcze pracował, ale niech Kupiec się wypowie.

PS.O tym tekście "Ludzie chcą mieć kościół" nawet nie wiedziałem :-D .

Kupiec Hrupkuw - 15 Kwiecień 13, 19:59

Myślę, że nie ma sensu grać skoro i tak całe inwazje będą musiały ulec zmianie. Jeśli urozmaiciłeś trochę krajobraz i poprawiłeś to co Siwy powiedział to myślę, że będzie dobrze. Jak dla mnie Kościół może zostać, w sumie trochę urozmaica krajobraz, a Sarmacja na pewno będzie krajem chrześcijańskim. Blanki takie jak z tyłu są na pewno ładniejsze, ale nie wiem czy tutaj by pasowały, bo zamek ma takie mury, przy których one by kiepsko wyglądały, chyba że odpowiednio je zrobisz to byłby duży plus. Nie wiem co sądzić o tekście "Nadchodzą! Na wały!", bo jest on raczej traktowany w przenośni tak więc mi jest to obojętne. Miecze - może być. Oczywiście co do jednostek to prawda, sam to w sumie wymyśliłem. Kto się nadaje na najeźdźców i Bedynów? Już dawno to przemyślałem i mówię zdecydowanie Wilk i Wieprz. Skoro państwo najeźdźców ma być silne i bardzo dobrze rozwinięte oraz prowadzić agresywną politykę to kto bardziej nadaje się jak nie Wilk? Pamiętajcie, że ta kampania wzoruje się na historii Polski w XVII wieku i nie ma co ukrywać, że z tego czerpałem te wszystkie pomysły. Do Szwecji chyba nie pasuje Wąż, Szczur czy tym bardziej Wieprz... Bedyni mają naśladować Kozaków. Kto pasuje do Kozaków? Szczur - aż za słaby, w końcu to Kozacy i nie bez powodu do dziś się używa tego określenia w Polsce. Wąż mi też jakoś nie pasuje z tą całą jego przebiegłością do ludzi, którzy zawsze otwarcie występowali przeciwko władzy, a i potrafili walczyć u naszego boku dla dobra Rzeczpospolitej do ostatniej kropli krwi. Do tego byli brutalni (co jak najbardziej pasuje do Wieprza) i robili wypady na Turcję, ponieważ utrzymywali się głównie z rabunku, a i byli też nieźle wykorzystywani przez Polaków. Myślę, że Wieprz jest najlepszym chodź nie idealnym kandydatem. Nie mam chyba więcej do powiedzenia :D
Nidor - 30 Kwiecień 13, 21:58

Wreszcie poprawiłem mapkę.
http://www.speedyshare.com/w9hsm/Misja-1.zip

Kupiec Hrupkuw - 1 Maj 13, 08:55

No droga i most moim zdaniem wyszły bardzo fajnie, do jutra postaram się zagrać i ocenić poziom trudności.
Zagrałem i mam jedno zastrzeżenie. Ogólnie misja jest dosyć łatwa, ale tak ma być, bo to w końcu pierwsza misja czyli poziom trudności jest dobry. Niestety zdarzyło mi się coś takiego, że łucznicy wroga nie atakowali i zebrali się w ogromną kupę pod znakiem, którą ledwo co udało mi się wybić. Poprawisz to i według mnie będzie dobrze!

Siwy - 29 Maj 13, 14:45

Ok, wreszcie przetestowałem poprawioną wersję. Zatem:

- Mógłbyś poprawić nieco nabrzeże, a szczególnie takie małe kamyczki etc., które tak sobie wyglądają.




- Natomiast w centrum mapy, gdzie jest duży zbiór głazów, powinieneś zastosować także kilka tych takich średnich i ułożyć to jakoś tak schludniej, ładniej, np. u podnóży tych dużych głazów powinno być też trochę drobniejszych moim zdaniem, a wokół też trochę tych takich średnich.




- Po co te wazy z wodą za zamkiem?
- Czy w zbrojowni zamiast wekier nie powinny być miecze? Może zapomniałeś zmienić produkcji przy testowaniu mapy czy coś tam, bo pewnie robiłeś "trikas" z zamianą .sav na .map. Tak się pytam, bo jest w zbrojowni sporo zbój metalowych ;) .
- Hm, nie jestem pewny, czy w ataku bedyńskich sił powinny uczestniczyć mnisi... Co na to Hrupek?
- Możesz jak najbardziej dać na końcu wiadomość od Wieprza, czy też przed atakami etc.

Poziom trudności jest moim zdaniem ok. Przez moją nieuwagę przedarło się paru pałkarzy przez pierwszą warstwę, ale potem, mimo, że musiałem zakleić tę wyrwę palisadą, już się nie przebili mimo liczniejszych sił. Poza tym wcięło mi 11 rycerzy na wieżę, nie wiem jakim cudem, i nie mogli uczestniczyć w dalszych bojach. W każdym razie, jeśli pierwsza misja ma być łatwa, to taki poziom będzie odpowiedni. Co oczywiście nie zmienia faktu, że czekam na oceny tego aspektu przez naszych testerów ;].

______________________________________________________________________

Swoją drogą: co powiecie na to, aby w misjach, gdzie nie budujemy zamku od podstaw można było tylko robić drewniany ostrokół? To jest znacznie realistyczniejsze, bo w rzeczywistości (mimo szybkiego upływu lat w SH) nie dałoby się tak szybko wybudować murów, jak sądzę. Oczywiście naprawa wież i bram jak najbardziej (chyba, że całkiem je zniszczą). Mogłoby to nadać fajny charakter naszej kampanii.

Kupiec Hrupkuw - 29 Maj 13, 15:39

Pisze z telefonu wiec krotko i na temat. Zgadzam sie co do mnichow i w sumie zapomnialem o tym napisac w poprzednim poscie. Jak na razie to Siwy w kazdej naszej mapie da sie tylko palisade budowac, wiec moze tak pozostac. Mysle, ze tylko w jednej misji mozemy dac mozliwosc wybudowania albo ukonczenia twierdzy.
Lutel - 22 Czerwiec 13, 15:44

Nie mam większych zastrzeżeń do tej misji, jeśli chodzi o grywalność. Jednak kilka poprawek chyba nikomu nie zaszkodzi :) . Widziałem, że Siwy pisał coś o kasie, żeby było więcej.. rozumiem, że tylko na pokaz? Niestety nic z tą kasą się nie da zrobić, żadnych przydatnych towarów nie możemy kupić, co najwyżej pszenicę i zbroje skórzane (moim zdaniem powinna być możliwość kupowania kusz albo chociaż łuków). Misję przeszedłem na poziomie Normalnym oraz Bardzo trudnym, co ciekawe, straciłem mniej jednostek grając na Bardzo trudnym, pewnie dlatego, że już zapoznałem się z misją. Mimo wszystko nie podobają mi się przerwy pomiędzy atakami. Moim zdaniem przerwa między 3 i 4 atakiem (2 ostatnie) jest za mała (wróg uderza zanim skończy sę wcześniejsze oblężenie), natomiast przerwy między 1,2 i 3 atakiem są troszkę za długie (przynajmniej na poziomie Normalnym). Może da się to troszkę zbalansować? Ogólnie misja nie jest jakaś wymagająca, jednak jeżeli to ma być najłatwiejsza misja, to trochę się boję kolejnych ;) .

Ten kościół może i ładny, ale niepraktyczny. Pierwsze co zrobiłem, to zablokowanie przejścia do tego kościoła i rzeczy przyjemnych, bo poddani wyruszali w długą podróż, aby sobie odpocząć.

Kilka screenów z gry:
http://postimg.org/image/7y9wvyc3j/
http://postimg.org/image/lggt88o8v/ <- Poziom Bardzo Trudny, 3 atak jeszcze całkiem się nie skończył (trochę jednostek dalej stoi przy znaku), a już pojawiają się żołnierze z 4 ataku
http://postimg.org/image/a1kc3mbwf/

Tay - 22 Czerwiec 13, 19:48

Misja jest okej, jedyne czego mi brakowało, to może jakieś wydarzenia losowe i wiadomości. Nie jestem też pewien, czy na początku mamy drwali, wydaje mi się, że nie. I może jeszcze dodać w tej fosie ciut więcej wody?

[ Dodano: 22 Czerwiec 13, 21:58 ]
No i IMO ten "klasztor" jest niepotrzebny :P

Siwy - 22 Czerwiec 13, 20:45

Zatem sądzę, że klasztor należy wywalić, skoro nikomu się nie podoba :P .
Tay - 22 Czerwiec 13, 21:04

Tzn. może tragiczny nie jest, ale nie pasuje tu kompletnie.
Maciek - 25 Czerwiec 13, 12:49

Jestem w trakcie przechodzenia misji na normalnym, i mam już za sobą 2 ataki. Pierwszy nie był taki trudny, choc rzeczywiście przydałyby się wrogowi katapulty. Przeciwnik wysyłał wojska bez żadnych bugów, ogólnie oblężenie zostało sprawnie przeprowadzone, a ja straciłem ledwie 4 kuszników i kilkunastu łuczników. Zabudowałem dziury w murze palisadą.

Drugi atak nie wydaje mi się większy od pierwszego, oprócz katapult i mnichów. Co do tych drugich, ustawili się pod znakiem i pojedynczo chodzą sobie pod moje mury :/ ( potrzebny screen: ).

Ja w każdym razie idę grac dalej ;)

[ Dodano: 25 Czerwiec 13, 14:14 ]
Skończyłem. Odstępy pomiędzy ostatnimi trzema inwazjami są za krótkie. Nawet nie musiałem szkolic więcej jednostek miotających, po drugim ataku ustawiłem wszystkich kuszników i łuczników na bramę prowadzącą do cytadeli, a wszystkie jednostki ustawione z tyłu, w pobliżu koszar ustawiłem w wyrwie powstałej po 3 ataku. Jednostki walczące w zwarciu wroga nie miały szans z moimi pikinierami i zbrojnymi.

Zauważyłem kolejny błąd związany z ustawieniem jednostek atakujących, otóż po piątym ataku masa łuczników i inżynierów została pod znakiem, i nic nie robiła ( potrzebny screen:
).

Grywalnośc oceniam na 8/10, trudnośc 7,5/10, krajobraz 9/10 ( w krajobrazie brakuje mi kilku małych wiosek poza murami, tzn. z wiatrakiem, kilkoma chatami i farmami pszenicy ). Zgadzam się także, że klasztor nie pasuje do tej mapy.

Nidor - 25 Czerwiec 13, 16:39

Myślę, że z tymi losowymi wydarzeniami, wiadomościami i poziomem trudności nie ma co przesadzać jak na pierwszą misję.

Cytat:
Zauważyłem kolejny błąd związany z ustawieniem jednostek atakujących, otóż po piątym ataku masa łuczników i inżynierów została pod znakiem, i nic nie robiła ( potrzebny screen:


Dziwne, jak ja grałem to tego nie zauważyłem, ale sprawdzę to.

Wywalę ten klasztor bo nikomu się jak widzę nie podoba :-) i zastosuje się do reszty uwag Lutela.

Maciek - 25 Czerwiec 13, 16:51

BTW. Budowaliście jakieś budynki podczas grania w tą misję? U mnie się obeszło bez tego, żywnośc mi się nie skończyła do końca gry.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group