StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Edytor map - Twierdza Ragnsburg

Threeth - 24 Sierpień 12, 17:43
Temat postu: Twierdza Ragnsburg
Podczas gdy grałem sobie w mapy stworzone na potrzeby konkursu naszła mnie chęć na zrobienie czegoś w edytorze. Tak oto powstała ta mapa. Fabuła pożyczona z tej kampani
http://strongholdnet.gry-...highlight=wojna

Twierdza Ragnsburg



Twierdza Ragnsburg była niegdyś wspaniałym miastem na południu kraju, które tętniło życiem, ludzie żyli tu w dobrobycie i luksusie. Jednakże inwazja barbarzyńskich ludów z południa spowodowała, iż całe miasto spłonęło, a mur runął za sprawą potężnego ostrzału z katapult. Po oblężeniu, z miasta została kupa gruzu i tlących się ruin domów. Większość mieszkańców, jeśli nie zginęła podczas inwazji, to uciekła jak najdalej stąd. Sto lat później z wspaniałego miasta pozostała jedynie cytadela i jeden pierścień murów obronnych. Mieszka tu niewielu ludzi. Wszechobecne ruiny przypominają im o ponurej przeszłości, i o tym, że ten koszmar może się w każdej chwili powtórzyć.

Obecnie twierdza ma niewielki garnizon i pozostaje cieniem tego, czym była kiedyś, ale w obliczu następnej inwazji barbarzyńskich ludów na te ziemie, nie wolno dopuścić by twierdza upadła. Gdyby to się stało, to fala dzikich ludzi, plądrujących wszytsko i siejących śmierć na swojej drodze bez przeszkód rozlała by się na malownicze ziemię Sarnidu Południowego.

Twoim zadaniem jest umocnienie garnizonu twierdzy, oraz obronienie jej za wszelką cenę. Sprzedawaj kamień, kupuj drewno i buduj warsztaty produkujące łuki.




Oczywiście proszę o oceny, oraz wstawienie mapki na stronę. Mapa jest specjalnie zaprojektowana tak, aby wróg nie zrównał zamku z ziemią, a nam w momencie wygranej miało został 5 żołnierzy :)

Maciek - 24 Sierpień 12, 19:00

Zagrałem i... zajęli cytadelę :( . Ale grało się ciekawie. Pierwszy atak mnie zdziwił myślałem że będzie z 250 Rycerzy/Zbrojny a tu na pierwszej linii... Włócznicy + Łucznicy xD. Ciekawie zbudowana trzecia linia murów ( ni to kwadrat, ni to okrąg ;) ), zresztą mury cytadeli także pomysłowe. Przyznam że trochę mi muliło podczas ostatnich ataków. Moim zdaniem za dużo złota na początek. co do krajobrazu nie mam jakichś większych zastrzeżeń. A, byłbym zapomniał. Trzy chatki drwala nie należą do nas ( czy było to zamierzone? ).
Threeth - 24 Sierpień 12, 19:23

Pierwszy atak był rozpoznawczy. Z tymi chatkami musiałem coś pomieszać jak robiłem ruiny. Dzięki za ocenę :)
Maciek - 25 Sierpień 12, 09:38

Co do ruin, to w ogóle namieszałeś :P . Mury ruin należą do nas, a te zniszczone chatki do wroga, więc zabawnie wyglądały katapulty i trebusze doniszczające ruiny a nie nasz zamek :D
Threeth - 25 Sierpień 12, 09:48

U mnie olali ruiny i atakowali zamek więc nie wiem o co chodzi :o
Maciek - 25 Sierpień 12, 10:26

Teraz cię zdziwię: przed chwilą włączyłem, wybieram maczugę ( w sensie tą do niszczenia ) i sprawdzam. Mury zniszczyłem niczym swoje, lecz... te podniszczone chatki ( z zakładki ruiny w edytorze ) także :o . Jedyne ruiny których nie dało się zniszczyć to te na pagórku na Południowy - Wschód od zamku :lol:
Threeth - 25 Sierpień 12, 10:50

Tak czy siak myślę, że w niczym to nie przeszkadza :)
Maciek - 25 Sierpień 12, 11:14

No prawdę mówiąc to nie :P
Siwy - 25 Sierpień 12, 11:43

Lol, skoro wróg atakuje te ruiny zamiast zamku to chyba jednak przeszkadza moim zdaniem oO.
Kupiec Hrupkuw - 25 Sierpień 12, 11:56

U mnie wszystko w porządku. Mapa na początku wydawała mi się nudna, ale kiedy doszły ostatnie ataki miałem co robić i mogę ją ocenić jako grywalną. Poziom trudności jest odpowiedni. Krajobraz i zamek oczywiście perfekt moim zdaniem, ruiny zrobione świetnie, dobrze, że je dodałeś. Fabuła bardzo ciekawa jednak jest pewne niedomówienie - "Większość mieszkańców, jeśli nie zginęła podczas inwazji, to uciekła jak najdalej stąd."
"Sto lat później" - chyba wiadomo o co chodzi xD. Ogólnie mapa świetna, jestem za wstawieniem na stronę.

Threeth - 25 Sierpień 12, 12:39

Siwy, Nie atakuje, a nawet jeśli 5 pałkarzy zniszczy kawałek muru, to przy inwazji na taką skalę nic to nie zmieni, u mnie ruiny nie były w ogóle ruszone, a pierwszy atak rzucił się na farmy i okoliczne domy, a ruiny olał. Z resztą jak zagrasz to zobaczysz o co mi chodzi.

Kupiec, dzięki za ocenę.

[ Dodano: 25 Sierpień 12, 12:41 ]
Kupiec Hrupkuw napisał/a:
Fabuła bardzo ciekawa jednak jest pewne niedomówienie - "Większość mieszkańców, jeśli nie zginęła podczas inwazji, to uciekła jak najdalej stąd."
Sto lat później - chyba wiadomo o co chodzi


Nie wiem o co chodzi :o
Kupiec Hrupkuw napisał/a:
"Większość mieszkańców, jeśli nie zginęła podczas inwazji, to uciekła jak najdalej stąd."

Po pierwszej inwazji.

Kupiec Hrupkuw napisał/a:
Sto lat później

czyli w momencie rozpoczęcia misji, i drugiej inwazji. Więc albo jestem ślepy, albo głupi, ale nie wiem o co chodzi :o

Btw. Zauważył ktoś kolesia od studni stojącego nad rzeką, zamiast studni? Taki smaczek zrobiłem z nudów.

Kupiec Hrupkuw - 25 Sierpień 12, 13:12

Chodzi mi o to, że przez sto lat to już kilka dobrych pokoleń, czyli tamto to nie reszta z inwazji, bo i tak już by zmarła.
Maciek - 25 Sierpień 12, 13:15

Zapewne chodzi o to że przed akcją mapy ( sto lat temu dokładniej ) podczas pierwszej inwazji niedobitki z zamku pouciekali, ale już nie wrócili.
Threeth - 25 Sierpień 12, 13:17

Kupiec, masz rację, ale myślę, że można by uznać, że chodzi tu o potomków tych ludzi :)
Maciek - 25 Sierpień 12, 13:18

Można też uznać że cytadelę zamieszkali jacyś przybysze z daleka itd. Można snuć wiele teorii na podstawie tej fabuły :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group