StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Turnieje i konkursy - V konkurs na mapę do Stronghold

Kupiec Hrupkuw - 31 Lipiec 12, 22:26

Miałem trochę powodów, ale nie ważne. Widzę, że zapisało się bardzo dużo osób i fajnie, tylko brakuje jurorów trochę. Myślę, że skoro konkurs tak się powiódł (na razie) kilka moderatorów oraz Odyn skuszą się na tą zaszczytną pozycje. PS. Mapy wcale jeszcze nie mam skończonej, ale powiem Ci że szlag mnie trafia, bo nie wiem, która wersje wybrać... zrobiłem nawet atak na ten zamek, robiąc go od nowa po kawałku. Wystawię jedną wersje do konkursu, a resztę w osobnym linku, żeby się nie zmarnowało jako "dodatek". Mnie również bardzo irytuje sprawa drzew, ale w tej mapie nie miałem z nimi większego problemu, gdyż jest bardziej skaliska i lasy są raczej rzadkie, a aby później ogarnąć ekspansje drzew dałem 2x "grzyb na drzewach". Fajnie też wtedy wygląda zamek na wzgórzu otoczony martwymi drzewami, taki mroczny klimacik się robi, zważając na to, że w tym momencie jesteśmy już w niemałych kłopotach jeżeli chodzi o przeciwników.
Siwy - 1 Sierpień 12, 16:28

Wiesz, u mnie też nie ma zbyt wiele lasów ze względu właśnie na te umierające drzewa. Fakt, mam sporo krzaczków, bo też umieściłem dużo skał (także limit...). Ale tak to jest przy mapce 400x400 :P . Swoją drogą naprawdę zastanawia mnie co chciało osiągnąć Firefly tym usychaniem drzew... Co za różnica choćby dla powiedzmy zasobów komputera czy drzewa mają liście czy nie... Inna sprawa, że mógłby być jakiś widoczny miernik roślinności, żeby było wiadomo, kiedy drzewa usychają. Bo to żałosne jest, ciężko zrobić dobrą mapę, wszak to krajobraz europejski, gdzie w średniowieczu chyba 1/3 Europy to były lasy (albo odwrotnie - 1/3 ludzie i ich siedziby/pola, a 2/3 lasy, nie pamiętam już).

Wątpię, że Odyn na coś takiego by miał czas :P . Kacper ma mało sprawną maszynę, by pociągnęła nawet Sh z tego co wiem, a poza tym ma mieć teraz praktyki, więc ciężko. Jedynie Bordinio jest w pełni dyspozycyjny i mówi, że nie ma problemu ;) .

Btw. Wolę, żeby było więcej uczestników niż jurorów, mimo wszystko.

TwierdzaBoss - 1 Sierpień 12, 17:31

Ja już kończę ale nic nie powiem :)
Kupiec Hrupkuw - 5 Sierpień 12, 15:59

Jak tam idą prace? Ja jestem już na poziomie ostatnich testów i poprawek. PS. może ktoś chętny do wstawienia mapki? Bo ja może już bym wstawił, ale jakoś tak pierwszy nie chcę xD.
Siwy - 5 Sierpień 12, 16:40

No ja jeszcze muszę dostosować ataki... Bo zrobiłem taką twierdzę, że 1k woja nie może się do niej dostac ;P. Głównie dlatego, że komp bezmyślnie niszczy mur chociaż ma już gigantyczną wyrwę... Co za różnica, który wstawiasz... Jak już masz to wrzuć i tyla.

Swoją drogą chciałbym sprawdzić gotowość jurorów do oceny, czy jeszcze pamiętają? ;> Piszcie tu lub na PW/gg.

TwierdzaBoss - 5 Sierpień 12, 17:02

Brat mi usunął twierdzę bo miejsca było mało więc nic nie wrzucę więc się wycofuje
Tay - 5 Sierpień 12, 17:19

Jestem zwarty i gotowy.
Siwy - 5 Sierpień 12, 17:38

A folder maps się nie ostaje ze stworzonymi przez graczy mapami?
Kupiec Hrupkuw - 5 Sierpień 12, 20:07

Heavenly Wall





Fabuła:
Heavenly Wall został wzniesiony z rozkazu króla w XI wieku, aby umocnić południową granice państwa. Szlak, który przebiegał tuż koło zamku stał się jednym z głównych handlowych w europie i podróżniczych w kraju. 13 lat po zbudowaniu twierdzy został dobudowany drugi człon który przecinał już szlak, a każdy kto chciał przejść dalej musiał zapłacić. Nie dużo czasu minęło, aby twierdza ta stała się znana oraz bogata za wyciągnie opłat od podróżnych. W niedługim czasie rozwinął się tam mały okręg przemysłowy, a niegościnny górski teren stał się ostoją życia. Tamtejsze góry są nader niebezpieczne i nawet wielka armia nie może czuć się pewnie po za głównym szlakiem. W górach tym bowiem bardzo łatwo zgubić drogę, wiele przejść prowadzi przez ciemne jaskinie, a wysokość większości urwisk przekracza 20 metrów wysokości, do tego w ciemnych zakątkach i ciasnych szczelinach czai się wiele groźnych zwierząt. Z powyższych faktów nie trudno wywnioskować, że Heavenly Wall wiele razy był oblegany, a jego garnizon jest już wprawiony w boju. Po 7 latach od zbudowania drugiego członu dobudowano jeszcze 2 podgrodzia i twierdza osiągnęła szczyt swojej chwały. Od tamtego czasu nikt nie odważył się zaatakować niebiańskiej ściany, lecz na pewno w końcu ktoś podejmie się tego kuszącego zadnia, a jeżeli to zrobi, oznacza to, że dysponuje niebywale wspaniałym wojskiem.

Cel misji:



Wskazówki:

*Od razu po rozpoczęciu misji nacieramy wojskiem na obóz wilka, jeżeli nie uda nam się go zdobyć powtarzamy misje, gdyż od razu po zakończeniu inwazji jeśli jest wojsko wroga na mapie ponosimy porażkę (nie próbujemy brać wsparcia z zamku, gdyż pierwszy atak Wilka jest dużo groźniejszy niż kilka kolejnych przeciwników)

*Używamy rycerzy (tylko tych z zamku) do zabijania łuczników wroga

*Przy każdym ataku staramy się bronić bram gdyż później nie można ich odbudować i zamek będzie osłabiony, w tym celu możemy zbudować wilcze doły oraz dać przed bramami włóczników/pikinierów

*Jedzenie zostawiamy na połowę racji, w innym wypadku zabraknie go nam zbyt wcześnie, a jeśli pod koniec misji nie będziemy mieć wolnych kmieci, można zwolnić większość pracowników którzy i tak nie będą już potrzebni

*Jeżeli w żaden sposób nie będziemy mogli poradzić sobie z wybiciem pierwszego obozu wilka, spróbujmy wejść do tego obozu mocno ściśniętym wojskiem, a pałkarzami nacierać na kuszników za tarczami (oczywiście po wybiciu wojowników)
>Poradnik do tego< Jak widać zostało mi jeszcze sporo wojska, czasami zostanie nam 7-8 jednostek, a innym razem 30, ale i tak powinniśmy sobie później bez nich poradzić.

*Kiedy już Wilk swoim ostatnim atakiem przełamie mury, wojsko, które będziemy mieć na twierdzy dobrze ścisnąć ciasno w przejściu między piekarniami, a twierdzą


Download

Proszę jurorów o ocenienie pierwotnego krajobrazu i obejrzenie zamku ze wszystkich stron na dużej rozdzielczości - zobaczcie jaka różnica w zamku, z jednej strony schludny, a z drugiej jakiś kosmiczny xD.


mroczny38 - 5 Sierpień 12, 21:03

Niestety z prywatnych przyczyn muszę znieść się na stanowisko jurora.
Lutel - 6 Sierpień 12, 10:26

Siwy, znalazłem coś, co może Ci pomoże z tymi umierającymi drzewami.

Cytat:
How do I stop the trees from growing in the map editor? / How do I pause the map editor?

If you press ALT & H this will pause the map editor.

mroczny38 - 6 Sierpień 12, 11:53

Niestety niespodziewany wyjazd na wakacje popsuł większość planów w tym moje stanowisko jurora.
Siwy - 6 Sierpień 12, 12:47

O widzisz, Luciak! To jest to. Dzięki wielkie, naprawdę to co odwalasz teraz dla naszego forum i strony zasługuje na wielki szacunek ;) . Może to pomoże... Oby. Ale raczej tylko nieco opóźni ich obumieranie. W każdym razie mimo wszystko jest to świetne, żeby nowe drzewa bez sensu nie rosły i żeby ludzie nie robili. Że też o tym nigdy nie wiedziałem...

Ah no mroczny,. mroczny, ja nie wiem... ;]

Kupiec Hrupkuw - 6 Sierpień 12, 14:41

Hmm zdziwiło mnie to, że tego nie wiedziałeś xD. Po co od razu odchodzić z konkursu z takich powodów? Przecież nie trzeba od razu wygrywać, można wstawić niedoskonałą mapę...
Siwy - 6 Sierpień 12, 18:19

On odszedł ze stanowiska jurora, na które się wcześniej przeniósł ;) .

Ale drzewa i tak umierają, cholera jasna... Znaczy nie w trakcie tej pauzy ale w trakcie gry.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group