StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Gry i rozrywka - Gry Horrory

Zohan - 9 Sierpień 11, 12:08
Temat postu: Gry Horrory
Witam w tym temacie wypisujemy ciekawe gry z serii horrorów.

Penumbra: Requiem



Requiem to trzecia i ostatnia już odsłona cyklu gier przygodowych utrzymanych w konwencji horroru - Penumbra. Została ona zrealizowana w formie dodatku do części drugiej - Penumbra: Black Plague - i wymaga do działania jej uprzedniego zainstalowania. Podobnie jak poprzednio, w grze obejmujemy kontrolę nad postacią Philipa i jeszcze bardziej zagłębiamy się w dziwny i mroczny świat wykreowany przez twórców ze szwedzkiego studia Frictional Games. Ponownie musimy przemierzyć zakamarki opuszczonego kompleksu badawczego na Grenlandii po drodze spotkając dobrze znane z poprzednich epizodów postaci. Teraz jednak sytuacja uległa zmianie i musimy dobrze się zastanowić, czy wciąż powinniśmy ufać naszym dawnym przyjaciołom. Głównym celem Requiem jest rozwiązanie wszystkich niewyjaśnionych dotąd wątków z części poprzednich gry.

Penumbra: Przebudzenie



Penumbra: Overture jest pierwszym epizodem cyklu Penumbra, przygotowywanego przez studio Frictional Games. Akcja programu rozgrywa się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory.

Penumbra: Overture jest pierwszym epizodem cyklu Penumbra, przygotowywanego przez studio Frictional Games. Akcja programu rozgrywa się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca.

Penumbra: Czarna plaga



Penumbra: Black Plague jest grą przygodową utrzymaną w konwencji horroru, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Jest to sequel, a zarazem zakończenie opowieści rozpoczętej w Penumbra: Overture.

W grze wcielamy się w postać Philipa, który uwięziony w przerażającym, podziemnym kompleksie szuka informacji na temat swojego zmarłego ojca. Otoczony przez wrogów, musi stawić czoła nie tylko czyhającym nań niebezpieczeństwom, ale również przygotowanym przez autorów zagadkom, które ujawniają kolejne fragmenty tajemnicy.

F.E.A.R



F.E.A.R. to gra FPS autorstwa twórców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Członkowie zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym.

F.E.A.R.: Extraction Point



Zniszczenie kompleksu badawczego Origin wraz z całą dzielnicą Auburn, okazało się niewystarczające. Alma – tajemnicza dziewczynka, która napędzała nam stracha w grze F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon, powraca by siać śmierć i zniszczenie w pierwszym, oficjalnym rozszerzeniu programu, zatytułowanym Extraction Point.

F.E.A.R.: Perseus Mandate



Perseus Mandate to drugi dodatek do gry F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon, pierwszoosobowej strzelaniny z 2005 roku, która odniosła spory sukces komercyjny. Podobnie jak w przypadku pierwszego rozszerzenia, za powstanie programu odpowiada firma TimeGate Studios, Inc., znana głównie z serii Kohan.

F.E.A.R. 2: Project Origin



Kontynuacja głośnej gry akcji/FPS z roku 2005. Akcja rozpoczyna się w dystrykcie Auburn, na pół godziny przed końcem wydarzeń przedstawionych w poprzedniej odsłonie.

F.E.A.R. 2: Project Origin to obserwowana z perspektywy pierwszej osoby gra akcji, stworzona przez programistów z amerykańskiej grupy Monolith Productions. Produkt ten stanowi pełnoprawną kontynuację wydanego w 2005 r. shootera pt. F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon.

Akcja gry rozpoczyna się w dystrykcie Auburn, na pół godziny przed końcem wydarzeń przedstawionych w poprzedniej odsłonie. Tym razem wcielamy się nie w postać Point Mana, lecz w skórę Michaela Becketa, członka jednostki antyterrorystycznej Delta. Naszym zadaniem jest aresztowanie Genevieve Aristide, kierowniczki znanej korporacji Armacham, zamieszanej w niszczenie dowodów, świadczących o jej nielegalnych badaniach w dziedzinie bioinżynierii. W trakcie akcji dochodzi jednak do znanego z pierwszej części gry wybuchu, po którym budzimy się w szpitalu. Nie jest to jednak wybawienie, a szybko okaże się, że naszym podstawowym zadaniem będzie walka o przetrwanie.

Klimat F.E.A.R. 2 odpowiada atmosferze japońskich horrorów, których często nieodłącznym elementem jest postać małej, tajemniczej dziewczynki o paranormalnych zdolnościach. W Project Origin osobą tą jest Alma Wade, znana z pierwszego F.E.A.R.-a bohaterka, mająca ścisły związek z niewytłumaczalnymi wydarzeniami wokół nas. W stosunku do poprzedniej części jej umiejętności uległy rozwinięciu - potrafi kontrolować nie tylko ludzkie umysły, ale także w bardzo dużym stopniu wpływać na zjawiska fizyczne, zmieniając w ten sposób ukształtowanie danych lokacji. Alma stała się też bardziej dojrzała – pojawia się teraz pod postacią młodej kobiety.

Fundamentalną rolę w całej rozgrywce pełni walka, polegająca na wymianie ognia z napotkanymi oponentami. Starcia te toczą się zarówno we wnętrzach rozmaitych budynków jak i na zewnątrz, w scenerii zdewastowanego miasta. Autorzy podkreślają wagę przywiązywaną do odwzorowania tej ostatniej. Nowością w stosunku do poprzedniczki jest również obecność robotów bojowych. Mechy mogą być wykorzystywane zarówno przez gracza jak i wrogów, co wprowadza nową jakość do rozgrywki.

Project Origin pozwala odbiorcom na dużą swobodę w kwestii eliminowania przeciwników. Do naszej dyspozycji oddano m.in. opcję zwalniania akcji (bullet time), a także zagwarantowano wysoki stopień interakcji z otoczeniem (możliwość niszczenia lamp, telewizorów, przesuwania przedmiotów, np. mebli o dużych gabarytach, służących następnie jako osłony). Warto zwrócić też uwagę na szeroki zakres typów broni, składający się – oprócz najpopularniejszych broni z jedynki - chociażby z kilku futurystycznych karabinów (m.in. pulsacyjnego) czy miotacza płomieni.

Tytuł grupy Monolith Productions bazuje na zmodyfikowanej wersji autorskiego silnika Lithtech Jupiter Ex, docenionego przez branżowych specjalistów po tym, jak efektownie zastosowano go w First Encounter Assault Recon oraz Condemned: Criminal Origins. Korzystając ze swego narzędzia twórcy F.E.A.R. 2 skupili się na wyeksponowaniu częstych rozmyć obrazu oraz budującej napięcie grze świateł. Elastyczność engine’u przydała się również w projektowaniu nowego trybu multiplayer, pozwalającego odbiorcom na oderwanie się od mrocznej kampanii single i zagłębienie w zabawie sieciowej.

F.3.A.R.



Trzecia odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin.

F.3.A.R. to kolejna odsłona popularnego cyklu gier FPS. Podobnie jak poprzedniczki, stanowi ona połączenie elementów horroru (wyraźnie inspirowanych japońskimi filmami z tego gatunku) z czystą akcją. W przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych tytułów z serii, za produkcję F.3.A.R. nie odpowiada Monolith Productions, ale Day 1 Studios - autorzy m.in. cyklu MechAssault oraz portu pierwszego F.E.A.R. na Xboksa i PlayStation 3.

Ponownie zmierzymy się z głównym czarnym charakterem całego cyklu, czyli Almą. Na skutek wydarzeń, których byliśmy uczestnikami w finale F.E.A.R. 2: Project Origin jest ona kolejny raz w ciąży. Jak zwykle pała również żądzą zemsty, chcąc zniszczyć cały gatunek ludzki. Przyjścia na świat nowego „członka rodziny" z niecierpliwością wyczekuje Paxton Fettel - nieprzyjemny, ale genialny żołnierz, doskonale znany fanom poprzednich odsłon cyklu. W grze wystąpi także jego starszy brat, pierworodny syn Almy, Point Man - perfekcyjna maszyna do zabijania i niepokonany w walce wojownik, który był bohaterem pierwszej części. Zanim jednak bohaterowie gry dorobią się rodzeństwa, świat gry będzie wstrząsany wyjątkowo silnymi skurczami przedporodowymi Almy, które wywoływać będą fale uderzeniowe przetaczające się przez wszystkie poziomy.

Emmila - 9 Sierpień 11, 15:48

według ciebie z tych gier które podałeś najlepsza jest?
Zohan - 9 Sierpień 11, 19:32

Prosze o usuniecie powyzszej wypowiedzi poniewaz nie jest zgodna z tematem
Kalimach - 9 Sierpień 11, 20:08

Niby dlaczego do wywalenia ? Koleżanka zadała normalne pytanie. Jest to temat o grach horrorach, więc chyba można prowadzić normalną dyskusję, a nie tylko wyliczankę, która gra jest najlepsza wg. nas. Ludzie nie przesadzajmy :roll:
Kacper - 9 Sierpień 11, 20:26

@ Kalimach - słusznie.

Poza tym spodziewałem się czegoś więcej, niż recenzji zwyczajnie przeklejonych z serwisów o grach.

Rahnen - 9 Sierpień 11, 21:23

Napewno moim zdaniem straszne nie są :-P Ale nie wiem czy mi można w takie gry grać (patrz wiek)
Zohan - 10 Sierpień 11, 09:59

FEAR najlepszy !
Piotrek - 25 Październik 11, 17:20

Gry nie sa tak straszne, filmy o wiele bardziej .
Elmo - 27 Październik 11, 18:23

Evil Resident też fajny :P .
Threeth - 27 Październik 11, 18:28

Moim zdaniem najlepszy jest Silent hill, cała seria. Jak ktoś twierdzi, że survival horrory nie są straszne to pewnie grał Feara/Resident evil/penumbre, a tak na prawdę najstraszniejszy jest Silent hill 1, 2 i 3, nie będę pisać dlaczego, trzeba zagrać w nie żeby się dowiedzieć.
Kupiec Hrupkuw - 10 Listopad 11, 17:27

Dla mnie najlepszy horror to "Dead Space" i "Dead Space 2". Polecam te gry.
Al Ganonim - 10 Listopad 11, 23:28

Gdzie te czasy, jak o gęsią skórkę przyprawiał Alone in the dark...



Ech, ech.

Trndjava - 13 Marzec 12, 17:06

pewnie większość z nas to zna

http://www.milanos.pl/vid...raszna-gra.html

(zobaczcie sobie filmiki na yt)

TwierdzaBoss - 9 Sierpień 12, 15:09

hahhahaha SCP-087-b 100 piętro bo już musiałem do Klopa (wiadomo z jakich powodów...)
Amnezja:Mroczny obłęd i Amnesia the machine on pigs to jest dopiero coś (Mroczny obłęd ledwo przeszedłem chociaż mam mocne nerwy)

hastorpl - 16 Maj 13, 09:27

Zgraj sobie w: Slender, Slender: The arrival i Slenditubis.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group