StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

RPG I - Rozwiązywanie problemów

speeder11 - 7 Styczeń 09, 06:44

Poczytaj sobie o Dragons&Dungeons ;)
Kokoju - 7 Styczeń 09, 14:10

SeriousPandzior napisał/a:
Tak Czes, to zrozumiałe. Ja nie powiedziałem, że tak od razu. Ale jeśli każdy będzie grał sam, to zrobi się Chaos i gra może trochę odrzucać z tego powodu. Wiesz, we dwóch raźniej chociażby. Charakter i bóstwo też może na to wpływać. Typowo osobę złą może zdenerwować zachowanie lidera (dobrego) to zacznie walczyć o ten tytuł lub zdradzi, albo odejdzie. Tak samo osoba neutralna może wymagać zapłaty za wynajęcie na najemnika do jakiegoś zadania, przez co kogoś może to sprowokować.

Jedne co mi się nie podoba, to to, że All Filipo mówił, że gra nie jest w ogóle liniowa, a tak na początku każdy znajduje się w tym samym miejscu (W tym samym czasie) i każdy ma to samo zadanie (Nawet nie było czegoś takiego, że się na to nie pisze). Nawet nie jest wytłumaczone dlaczego. Chyba, że to dopiero początek, a potem coś się rozwinie. Ale i tak możnaby ten początek zmienić.



O, właśnie. Należy też pamiętać o rasach, także. Np. leśny elf lub człowiek nie powinien nabrać zaufania do mrocznego elfa, skoro mroczne elfy wykorzystują jako niewolników setki ludzi, no a przodkowie mrocznych elfów to wygnane leśne elfy za zdradę/kłusownictwo itp., jednak mroczne elfy z wysokimi lub leśnymi elfami się pogodzili (choć nie całkowicie). Z kolei ludzi i elfy (leśne lubwysokie) powinny żyć w zgodzie z lidźmi. Można dać takie coś, że każdy wybrałby swój ''cel życiowy'' (ja wziąłem takiw opisie)

SeriousPandzior - 7 Styczeń 09, 15:14

"Poczytaj sobie o Dragons&Dungeons" - Po co mam to czytać? W grze opartej na tych zasadach jest wszystko, i jest to w praktyce, a nie będę wkuwał na pamięć jakiś tekstów, bo to nie jest potrzebne. Założę się nawet, że Ty nie czytałeś ale mniejsza z tym.

Wy gracie, to Wy tworzycie fabułę, zasady (W pewnym sensie) i klimat. Każdy powinien robić co chcę i podział na tury jest trochę nie praktyczny. Ale, żeby ogarnąć dobrą grę, trzeba być dobrym GM'em. Bo najważniejsze jest jak się zacznie. Wtedy się w o wczuje i jak będzie nie typowo to Bard zrobi coś takiego. "Zauważył Nieumarłych strażników jeśli uda mu się ich rozbawić piosenką "wlazł kotek na płotek" to może uniknąć walki." Teraz rzut kości, etc. Bo to trochę można porównać do tego jak się zaczęło. Nikt nie ma nic do powiedzenia, po prostu ma wykonać to zadanie i na tym cała zabawa w RPG polega.

Ale pożyjemy zobaczymy ; p.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group