StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Gry i rozrywka - Heroes of Might & Magic III

Fryzjer - 26 Styczeń 10, 09:24
Temat postu: Heroes of Might & Magic III
Widziałem na forum kilka wątków o H5, jednak nie natknąłem się na nic o trzeciej części tej serii ;].
Znacie? Lubicie? Moim zdaniem to najlepsza strategia turowa wszech czasów :) . Wciągnęła mnie 3 lata temu i gram w nią do dziś (często wręcz nałogowo). I wg mnie tylko Heroes 3 z tej serii jest najlepsze. H4 i H5 są nawet fajne, ale trójce nie dorównują. Ponadto mimo upływu lat (11 od premiery) nadal grają w nią tysiące graczy na całym świecie (sprawdza się powiedzenie ,,stare, ale jare") :) .
Moje ulubione miasto to Zamek, ulubiony bohater - Christian, ulubiona jednostka - Archanioł, a ulubiona magia - Woda (niedoceniana). Część z moich ,,ulubionych" pokrywa się też z moją klasyfikacją ,,najlepszych".

Zapraszam do dyskusji nt. Heroes 3 :) .

Bordinio - 10 Luty 10, 11:18

Odgrzeję, może ktoś się wypowie :)
Pamiętam, że manią na tą grę zaraził mnie mój qmpel z podstawówki. Kupił ją od razu w dniu premiery i przyniósł spis jednostek do szkoły. Tego dnia na każdej przerwie studiowaliśmy z innymi wszystko co tam było. Po kilku dniach kilku z nas zdecydowało, że też kupi HIII i od tego momentu zaczął się etap ekscytujących i ciężkich zmagań pomiędzy nami. Razem robiliśmy mapy, walczyliśmy, tworzyliśmy "fabułę" itd. Miło ją wspominam. Grę niestety utraciłem.

Kokoju - 11 Luty 10, 12:31

Ja tam lubię H3, niedawno jeszcze grałem, ale teraz postanowiłem powrócić do H5 :)
Bardzo ciekawa strategia fantasy, wiele jednostek... Jedynie mnie wkurzały dwie rzeczy: bezkonkurencyjny Zamek (Pikinierzy/Halabardnicy - najlepszy 1 poziom. Łucznicy/Kusznicy - najlepszy 2 poziom. Gryfy/Gryfy Królewske - jeden z lepszych 3 poziomu. Itd) i fakt, iż w zamku leśnym jest tylko jednostka "Elf" czy "Krasnolud", to tak, jakby zrobić rycerza i go podpisać "Człowiek". I ulepszenie "Wysoki Człowiek" czy "Bojowy Człowiek".
Bardzo fajnie jest czasami w nią zagrać, aczkolwiek późniejsze części ją przegoniły.

Fryzjer - 11 Luty 10, 15:18

Ja tam uważam, że starego H3 nic nie przebiło, ale to tylko moje zdanie :) . H4 mi się średnio podobała, a H5 kompletnie nie przypadła mi do gustu.

Zamek, wiadomo, najlepszy :) . Choć wielu by cię za to stwierdzenie zlinczowało - ostatnio jest moda na Loch ;]. Zamek ma 4 jednostki najlepsze na swoich poziomach (Halabardnik, Gryf Królewski, Krzyżowiec, Archanioł) i jedną ulokowaną na drugiej pozycji (Czempion). Posiada jednak bardzo słabych strzelooków - Kusznicy byliby wspaniali, gdyby nie ich żałosne HP, zaś Kapłani to porażka - jedni z najsłabszych na poziomie. Mimo wszystko miasto to lubię najbardziej i uważam je za najlepsze w grze ;) . Co jednak nie oznacza, że inne miasta nie mają z nim szans - takie wrażenie można odnieść na początku, jednak później okazuje się, że Loch, Necro, Bastion czy Cyta mają bardzo duże szanse w pojedynku z ludźmi.

Szeryf99 - 11 Luty 10, 18:06

Mnie najlepiej się grało nekropolią czarni jeźdźcy-najlepszy 6 poziom (według mnie) lisze są bardzo dobre i jeszcze ten artefakt płaszcz króla nieumarłego lisza tworzy ,że Nekropolia to najpotężniejsze miasto. Ale kilka jednostek rzeczywiście bardzo dobrych jest z zamku ale w lochach czarne smoki to najpotężniejsze jednostki 7 poziomu. Hmm zamek też jest świetny wg. mnie to najlepsi stamtąd są halabardnicy, krzyżowcy, archanioły reszta szału nie robi. Najbardziej lubię grac Cytadelą, Zamkiem , Nekropolią.
Kiroyaku - 23 Marzec 10, 08:29

Odgrzewam.

Ja za to kosze twierdzą :d
Hogobliny dobre ale ogry szamany to hoho kosza jak chcą

intel005 - 25 Marzec 10, 08:33

H3 to legenda turowych strategii. To wie każdy. Ale jednak "piątka" z dodatkiem dzikie hordy jest lepsza. Dlaczego? Otóż:
1. Ładniejsza grafika (Wiem grafika ma mało do rzeczy, ale jednak lepiej gra się gdy widzimy ładniejsze jednostki, krajobrazy, zamki.)
2. Ciekawsza fabuła (Tu na pewno ktoś się ze mną nie zgodzi. Jednak według mnie H3 ma mniej ciekawą historię. H5 ma dużo lepszą. Lepiej wczuć się w bohatera itp.)
3. Ogólnie większa przyjemność z gry (Lepiej mi się gra w H5 miż w "trójkę")
4. Więcej modów (Do H3 było tylko parę, ale dość znaczących, a do H5 jest dużo więcej. Wystarczy tylko spojrzeć na te strony:
http://h5.heroes.net.pl/lista-modow/1.html
http://www.tawerna.biz/downloads.php?cat_id=13
Na pierwszy rzut oka widać morze modyfikacji, które samemu można zrobić.
5. Większe zróżnicowanie zamków [np. Nekropolis - Punkty Mocy (Czy jakoś tak. Te do wskrzeszania.) Twierdza - szał, okrzyki bojowe zamiast magii. Forteca - runy zamiast magii.
Dodatkowo każdy zamek posiada unikalną zdolność bohatera i niepowtarzalny budynek]

Chyba tyle.
;-)

Xeno - 12 Kwiecień 10, 19:21

Odgrzeje.
Widać, że fryzjer jak zwykle wyolbrzymił siłę zamku. Centaur bije halabardę, kusznik dostaje nawet od silnego choć niedocenianego lizarda, no na trzecim poziomie gryf może i króluje, na czwartym zdecydowanie alp ze swoją zdolnością odradzania po zaatakowaniu żywej jednostki, na piątym gorgona z zabójczym spojrzeniem, na szóstym naga królewska, jej wysokie hp, stały dmg i powstrzymywanie kontry jest bezkonkurencyjne, na siódmym poziomie królują arch i czarny smok, a zaraz za nimi hydra.

Najsilniejsze zamki, które zresztą spisują się zazwyczaj na każdej mapie to cytadela, necropolis i bastion.

H3 według mnie jest najlepszą częścią. Gra w nią tysiące graczy w Polsce. H4 to nie wypał, a H5 niestety, ale według mnie jest takie cukierkowe i zbyt szczegółowe.

Kokoju - 12 Kwiecień 10, 19:38

Malekith napisał/a:
Centaur bije halabardę


No fakt, ale i tak Halabardnicy będą jedną z najsilniejszych istot.

Malekith napisał/a:
kusznik dostaje nawet od silnego choć niedocenianego lizarda


Nie zgodzę się. Reptilioni są średnimi strzelcami, zaś Kusznicy mają podwójny atak.

Malekith napisał/a:
na czwartym zdecydowanie alp ze swoją zdolnością odradzania po zaatakowaniu żywej jednostki


Znów się nie zgodzę. Krzyżowcy są bardzo wytrzymali i łatwo nimi osiągnąć sporą liczbę, i wtedy stają się niemalże nie do powstrzymania, i sam znacznie łatwiej pokonałbym 50 Alpów niż 50 Krzyżowców. Może i mają oni odradzanie, ale niewiele wytrzymałości, więc lecą od strzał gdy tylko podejdą.

Malekith napisał/a:
na piątym gorgona z zabójczym spojrzeniem


Fakt faktem Mnisi nie są dosyć silni, choć od Gorgon wolę np. Minotaury czy Czarty.

Malekith napisał/a:
na szóstym naga królewska, jej wysokie hp, stały dmg i powstrzymywanie kontry jest bezkonkurencyjne


Według mnie Rycerze i Nagi idą ramię w ramię, gdyż Rycerze mają szarżę, sporą szybkość i świetne artrybuty, więc podchodząc mogą poprowadzić ostrą ofensywę.
Rycerze (jako bohaterowie) zaś łatwiej zdobywają artybuty Ataku i Obrony, dzięki czemu zwykle można przezwyciężyć Nagi (Które są dosyć powolne, choć nie znaczy to, że są słabe)

Cytat:
Najsilniejsze zamki, które zresztą spisują się zazwyczaj na każdej mapie to cytadela, necropolis i bastion.


Bastion - Jakoś nigdy nie grało mi się wygodnie. Jedyne jednostki jakie ciekawie się przezentują to Smoki, Elfy, Centaury i Jednorożce, z czego na start można mieć tylko Centaury i Elfy.
Nekropolis!? Nie żartuj. Nekropolis spisuje się na wielu mapach, ale nie na każdej - nie ma tanich strzelców, i na starcie bardzo ciężko wyjść bez strat. I na co nam wskrzeszenie z poległych 5-8 szkieletów, jak stracimy ich z 10?
Cytadela? Wielu ma do niej sympatię, ale nie ma za wielu ciekawych istot.
Osobiście sądzę, że kierowałeś się tu uczuciami, bo wielu lubi te trzy zamki, jednakże te mają silnych konkurentów. W H3 jest mnóstwo niedociągnięć, i wiele istot po prostu nie ma szans z innymi. Spróbuj zagrać z kimś Cytadelą na Zamek, a zapewne nie pójdzie tak łatwo. Zamek jest po prostu za silny, ma w każdej kategorii coś mocnego. Jeśli do tego dodać czary...

Xeno - 12 Kwiecień 10, 19:54

O mój drogi wszystko ma się do mapki. W cytadeli łatwo można postawić hydrę w pierwszym tygodniu, zresztą aniołki też, ale musi być bogata mapka. Lizardy są mocne. Władcy bestii mają dużo obrony, co w połączeniu z płatnerstwem daje nam praktycznie niezniszczalne jednostki.

Co do necro. Mając nekromancje na mistrzu w ciągu 2 miesięcy można nabić 2k szkieletów. A krzyżowiec przegra w starciu z alpami. Szybkość, powstrzymywanie kontry i odradzanie się po zadaniu obrażeń jest o wiele lepsze niż podwójny atak, który można wykorzystać przeciwko zamkowi stosując czar hipnoza.
Ja nie kieruje się uczuciami tylko doświadczeniami, które zdobyłem w grze multi. Gram słabo, bo tylko jakieś 1,5 roku multi i jeszcze długo muszę się uczyć, by umieć grać dobrze każdym zamkiem na każdej mapie.

Szeryf99 - 12 Kwiecień 10, 20:10

Jednak krzyżowiec chcąc czy nie chcąc, jest najpotężniejszym 4 poziomem.
Hmm może i w Nekropolii jest drogo i przyznam, że 7 poziom jest słaby choć czasem każdej jednostce do końca odejmuje połowę żyć. Zamek, wielu ludzi mówi, że jest najpotężniejszy, lecz gdy gram Nekropolią to nikt nie wygra zamkiem, wierzcie.
Nie chce mi się w heroesa grac, bo mam dużo nauki, lecz szkoda, że nie pyknę w Woga.
Mod in the wake of goods to moim zdaniem najlepszy dodatek.

[quote]
2. Ciekawsza fabuła (Tu na pewno ktoś się ze mną nie zgodzi. Jednak według mnie H3 ma mniej ciekawą historię. H5 ma dużo lepszą. Lepiej wczuć się w bohatera itp.[quote]

W wogu jest świetna fabuła i bardzo trudna rozgrywka. Te potwory ta rozmowa z tym takim hydropodobnym.

Xeno - 12 Kwiecień 10, 20:21

WoG to nieoficjalny dodatek i jest z nim dużo kłopotów. Zresztą chyba nikt nie gra z nim multi tylko każdy ćwiczy na SoD.

Zamek nigdy nie był najlepszy i inne miasta również. Wszystko zależy od mapy, farta do surowców i artefaktów i potworków na mapie. Ala jak piszę te 3 miasta są takie najbardziej dostosowane na walkę w 2 tygodniu lub w 4 miesiącu nawet.

A i kompy są na tyle tępe, że na 200% można je rozwalić każdym miastem.

Kiroyaku - 13 Kwiecień 10, 13:15

A według mnie od k. lepsi są ogrzy szamani. Bo mają dużo hp i ataku no i mogą czarować
Xeno - 13 Kwiecień 10, 14:21

Mają duże hp, ataku i mogą czarować, ale co za tym idzie tura jest zmarnowana, a taki czar można dostać praktycznie w każdej gildii i lepszy od niego jest czar błogosławieństwo. Zauważę też, że cena jego siedliska jest wysoka. 20 drewna chyba trzeba, by postawić ten budynek. Więc lepiej postawić roki i behemoty. Jest powolny i ma mało obrony więc można go wystrzelać łatwo.
Na 4 poziomie powtarzam najlepszy jest alp czy tam właściwie wampirzy lord.

Kiroyaku - 13 Kwiecień 10, 15:18

Roki dosyć mocne ale gorsze od gorgon.Ale cyklopy chyba ( oprócz tytanów) z strzelców najmocniejsze bo mogą niszczyć mury i duży atak mają.Z 1 poziomu IMO najmocniejsze hogobliny. Dlaczego? Bo mają baaaardzo dużo ruchu i nizły atak i 6hp.
I tak najgorsza jesdnostka to chłop


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group