|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
.castella polona. - prologos
daniel22 - 18 Grudzień 08, 19:15 Temat postu: prologos
.polona castellum. 0.1
1. Opis.
polona castellum, to mało popularny nadal typ gry PBF turowej (play by forum) czyli rozgrywanej za pośrednictwem forum. Gracze, czyli użytkownicy forum, pisząc posty, wiadomości do mistrza gry, zarządzaja daną jednostka którą może być np. postać, miasto, lub państwo. W polona castellum, naszą jednostką bedzie to drugie - czyli gród, osada. Warto oczywiście zaznaczyć, że wszystko będzie rozgrywane w klimacie średniowiecza, w latach XIII-XIV wieków. Gry PBF, jak się już co niektórzy przekonali, to sposób na pokazanie swoich umiejetnosci i wartości strategicznych. Czyste myślenie i co najważniejsze - spryt.
2. Na czym to polega?
Na czym to wszystko polega? Wyobraźnia, jest przede wszystkim w nas niezbędna. Przenieśmy się w czasy wieków średnich, ziemie polskie XIII wieku. Rozdrobnienie feudalne, rozbicie dzielnicowe - jak zwał tak zwał. Wielki bałagan, rozdarte szaty książąt - walka pomiedzy braćmi z jednej rodziny. To wszystko tworzy znakomite środowisko, aby wcielić się we władców poszczególnych dzielnic, i rozpocząć bezpośrednią, ostrą walkę o koronę króla Polski. Czy i kto sprowadzi Krzyżaków? Jak zareaguje na nasze działania Papież, nasi sojusznicy i wrogowie? Kto zdominuje gospodarke na ziemiach polskich? Na to pytanie odpowiemy sobie sami, podczas gry. Objemiemy władze nad każdym aspektem średniowiecznego księstwa. Handlem, dyplomacją, gospodarką, wojskiem. To wszystko w naszych rękach, tworzy niepojęte możliwości pokierowania naszym wojskiem i wytrącenia rywali. Czas wziąźć włócznie, miecz, tarcze i podjąć walke...
3. Komunikacja i czas.
Komunikacja pomiędzy uczestnikami (użytkownikami forum), a mistrzem gry (czyli mną) prowadzona jest poprzez forum (pisanie postów, dyplomacja), gg (krótkie komunikaty, pytania, problemy), e-mail (wykonywanie ruchów). E-mail mistrza gry to - kampania_online[monkey]op.pl, gg - 7015849.
Gra prowadzona jest w systemie 4-5 dni = pół roku = jedna tura. Gra nie jest w pełni turowa, ponieważ czas miedzy turami jest rzeczywisty, czyli podczas trwania danej tury, ataki, polecenia wykonywane są chronologicznie, a nie w jednej chwili. Dopiero koniec tury, podliczenia jej można nazwać systemem turowym.
4. Handel.
Handel to jedna z czterech możliwości naszej władzy (reszta to wojsko, gospodarka, dyplomacja..). W systemie gry, najprostsza i najbardziej uproszczona. Cały handel opiera się na umowach kupieckich, handlowych pomiędzy prowincjami. Kto posiada ich więcej, szybciej się bogaci. Jednak aby podpisać opłacalną umowe pomiedzy np. prowincją bogata i biedniejsza, ta druga będzie musiała spełniać odpowiednie warunki, inaczej handel może szybko spaść na minus...
5. Gospodarka.
Całość gry, opiera się tak jak w TWC, na systemie miast i prowincji. Jako że prowincji na całej mapie jest kilkanaście tylko, na każdą prowincje przypada minimum 5 miast. W każdym mieście znajdują sie budynki gospodarcze produkujące dla naszych składów, odpowiednie surowce i żywność. Wszystko opiera się na współczynniku produkcji, który zależy od - 1. sytuacji w księstwie. 2. liczby ludności. 3. liczbie zakładów produkcyjnych. Dzięki temu współczynnikowi, wszystko przeliczane jest na denary - czyli podstawową jednostke pieniężną w średniowiecznej Polsce. Kiedy miasto jest oblężane, atakowane - współczynnik produkcji natychmiast spada. Aby trzymać go na odpowiednim poziomie, trzeba zatem dbać również o mieszkancow, ich bezpieczeństwo i wyżywienie.
Nowością, są odkrywane technologie, takie jak np. trójpolówka, która może podwyższyć w pewnym momencie wspolczynnik produkcji nawet o 100%!
6. Dyplomacja.
Kolejna możliwość naszej władzy. Cicha, lecz jedna z najpotężniejszych - dyplomacja. Za jej sterami możemy wykonać praktycznie wszystko. Wystarczy trochę sprytu, logiki i odpowiedniej drugiej naiwnej osoby ;p. A tak naprawdę, za pośrednictwem gg czy forum, możemy zawierać dowolne pakty oraz układy z innymi uczestnikami gry, oraz tymi sterowanymi przez MG.
7. Wojsko.
No i doszliśmy do najpotężniejszej. Praktycznie na wojsko, militarii opiera się zabawa w naszych klimatach, w koncu to średniowiecze. Tu rozwiązania mieczem były chlebem powszednim. Ale do rzeczy. W naszych miastach budujemy budynki związane z produkcją broni oraz szkoleniem wojska. Aby jednak stworzyć dany oddział, trzeba spełniać odpowiednie warunki, np. produkcyjne broni czy ludnościowe.
Spotkania naszych armii będą obliczane w starym, dawnym systemie znanym z gry TWC. Zajmie to trochę czasu, ale cóż. ;] W bitwie system bierze pod uwage pole gdzie rozgrywa się bitwa, siłę oddziałów, generała oraz sytuacje moralną danych wojsk i księstwa.
8. Zakończenie.
Jak zauważyli starzy wyjadacze, tutaj przedstawiłem tylko same ogólniki dotyczące gry Play by Forum. Dokładniej opiszę wszystko, kiedy zbierze się odpowiednia liczba chętnych do gry. Czy ktoś ma ochotę? ; ]
Warlike - 19 Grudzień 08, 17:08
Ja mam ochotę, nawet bardzo wielką ochotę .
Zapowiada się niesamowicie ciekawie . Nie mogę się doczekać rozpoczęcia.
Volv - 19 Grudzień 08, 17:14
Jakby mogło szkota zabraknąć '^^ ...
Warlike - 19 Grudzień 08, 17:19
A jest mapka/spisik?
No naprawdę, Volf, to przestępstwo by było .
daniel22 - 19 Grudzień 08, 17:20
Pojawi się, pierwsza wersja - czyli zarys, chyba jeszcze dziś.
Potrzebne jest minimum, chyba z 6-7 osób do rozpoczęcia gry ;].
Kroniki - 19 Grudzień 08, 17:32
W takim razie Ja się zgłaszam na ochotnika do gry. Miła odskocznia w Święta.
Czes - 19 Grudzień 08, 17:40
Zguaszam sieu do gry KHYAAAA!
Warlike - 19 Grudzień 08, 17:45
A mogłaby być dziś przed dwudziestą?
Siwy - 19 Grudzień 08, 17:46
Także się zgłaszam
Magnatel - 19 Grudzień 08, 18:13
No ja też bym sobie pograł. Zgłaszam się xD
Crux - 19 Grudzień 08, 18:22
Jeśli gra będzie na takim poziomie, co jej nazwa, to już się boję. Pewnie skończy się na 1 turze...
No to co? Zapisuję się, rzecz jasna
Ardeth - 19 Grudzień 08, 19:28
Jak mogłoby zabraknąć najsłabszego ogniwa xD
Jestem chętny o ile znów się wszystko nie rozpadnie w połowie itp. itd.
Kacper - 19 Grudzień 08, 19:38
Ja również chętnie zagram. O ile Daniel nie będzie zadawał takich makabrycznych ciosów językowi łacińskiemu
daniel22 - 19 Grudzień 08, 19:42
Bardzo śmieszne ;p już powtarzałem, narzekać każdy potrafi! ;p Mogłem iść na łatwizne i dać polską albo eng nazwe, a tak próbowałem zaświecic ;D.
Kacper - 19 Grudzień 08, 20:01
Najpierw trzeba mieć czym Wojsko to copiae, gospodarka - parsimonia. Początek, wprowadzenie - introitus.
Służę pomocą
|
|