StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Edytor map - Kamieniec Podolski

Kupiec Hrupkuw - 7 Styczeń 12, 14:19
Temat postu: Kamieniec Podolski
Witam, tym razem postanowiłem odtworzyć autentyczny zamek, a jest nim zamek w Kamieńcu Podolskim. To wspaniała twierdza, która była oblegana wiele razy i została zdobyta przez turków w 1672 roku. Zamek oblegała wtedy 150 tysięczna armia. Myślę, że twierdze oraz krajobraz odtworzyłem najwierniej jak się da w ograniczeniach Strongholda, układ budynków w zamku jest trochę zmieniony i to chyba jedyna większa różnica nie licząc wałów, których kształt jest dobry nie mówiąc o wysokości...
Zamek leży na wapiennym wzgórzu, które z dwóch stron otacza rzeka, od przodu do zamku prowadzi wąski most, a z tyłu chronią go potężne umocnione wały.

Fabuła:
Nikt nie zdobył jeszcze tego wspaniałego zamku, a oblegany był wiele razy. Dziś nadchodzą wojska tureckie większe niż kiedykolwiek, dowodzone przez bezwzględnego Wieprza. Niech Bóg ma Nas w opiece i da siłę na pokonanie tureckich barbarzyńców.

Mapa nie opowiada o ostatnim oblężeniu zamku, bo miało ono miejsce za późno na strongholdwoskie klimaty, jest to jedne z wielu wcześniejszych oblężeń, które zamek przetrwał.

O grze:
Poziom trudności może być nieznacznie zróżnicowany zależnie od tego, z której strony zaatakuje wróg, a z której ustawimy wojsko. Ogólnie gra się bardzo przyjemnie, na początku mamy trochę czasu na rozwinięcie gospodarki w zamku, a później zaczyna się oblężenie, które nie ustępuję do końca rozgrywki.

Porady:
- szybko zacznij produkcje kusz na większą skalę
* wojsko rozłóż w miarę równomiernie z wszystkich stron zamku w dużych grupkach osłoniętych tarczami, ponieważ wróg będzie posiadał dużą ilość łuczników
- w czasie oblężenia możesz zmienić pozycje wojska, zależnie od tego gdzie jest najwięcej wroga
* zanim wróg zbliży się do murów koniecznie odetnij drogę wejścia na mury poprzez zniszczenie wszystkich schodów
- użyj konnicy do zabijania łuczników wroga

Minimapa:
http://oi44.tinypic.com/a4bm6u.jpg

Daję w ten sposób, ponieważ kiedy daje w skrypcie to strasznie się rozmazuje i brzydko wygląda. Nie wiem w czym problem, z tego powodu screen'y dodam jeszcze później.

Screen'y:
EDIT: http://imgur.com/a/wJ4mZ#0
Wygląda na to, że ten problem wystąpił na forum, dlatego też screen'y podaje w osobnym albumie.

Download:
http://www.sendspace.pl/f...a8e4a3b676b8581
lub
http://www.megaupload.com/?d=53G05ON9
EDIT: 8 stycznia o godzinie 1:00 zmieniłem download, aby poprawić malutki błąd na mapie, trudno wszystko wypatrzeć przy tak wielkim zamku :/ .

PS. Możliwe, że w najbliższym czasie zrobię wersje 2 mapy w której atakujemy zamek. Zna ktoś może sposób na zmianę "koloru" zamku bez burzenia i wymieniania murów oraz wszystkich budynków?

Erek - 7 Styczeń 12, 23:13

Jak zwykle świetna mapka. :>
Threeth - 15 Styczeń 12, 22:34

Kolor zmienia się hexem http://strongholdnet.gry-...topic.php?t=627
Oceniłbym, ale nie mam sh1 na komputerze.

Kupiec Hrupkuw - 29 Styczeń 12, 13:30

Dzięki za pomoc Threeth. Może ktoś jeszcze w końcu oceni, bo na prawdę się napracowałem ;-) ?
Za jakiś czas wystawie drugą wersje mapy z atakiem.

Threeth - 29 Styczeń 12, 14:41

Mapka jest naprawdę świetna, zamek robi ogromne wrażenie, niewątpliwie się napracowałeś, mury są dobrze poprowadzone, most jest ładny. Ogólnie zamek jest naprawdę świetny. Poziom trudności jest dość niski. Wrogie jednostki chodziły po mapie bez celu i dawały sie wystrzelać, jednynie w pewnym momencie przebili mur(czego nie zauważyłem) przez co musiałem podpalić cytadele. Trochę za dużo czasu przed atakiem jest, przez co mapka jest trochę nudnawa. Zdarzeń też jest trochę za dużo jak na mój gust. krajobraz jest ok, co prawda jest go mało, ponieważ 4/5 mapy zajmuje zamek. Dziwne również jest to, że dowódca turecki nazywa się Wieprz. Porady są trochę niepotrzebne, ponieważ mapa jest raczej łatwa. Ogólnie mapa jest wzorowa, musze przyznać, że sam bym takiego zamku nie zrobił.

Gratulacje!

Kupiec Hrupkuw - 29 Styczeń 12, 22:33

Threeth, dziękuje za tak łaskawą ocenę :-) . Niestety, ale właśnie spotkało Ciebie to o czym wcześniej mówiłem - poziom trudności może nieznacznie się różnić, zależnie od tego, z której strony zaatakuje wróg. Jak widać jednak znacznie się różni, kiedy ja grałem 2 razy w ostateczną wersje poziom trudności był na wysokim poziomie, wbili mi się do zamku i została resztka żołnierzy. Może dopracuje to przy robieniu drugiej wersji mapy.
Adamos114 - 26 Luty 12, 14:52

Jak zwykle, twoje mapy są świetne, ale tą to przebiłeś sam siebie:-)
Oczywiście ocena to 10/10 bo mapa mi się bardzo spodobała ;-)

Kupiec Hrupkuw - 3 Marzec 12, 07:48

Dziękuje za takie dobre oceny ;-) Może miał ktoś okazje oprócz Threetha zagrać do końca i mieć odpowiedni poziom trudności? Jak już mówiłem, poziom trudności zależy od tego jak pójdą i gdzie się przebiją, bo jak się np. przebiją najdłuższą drogą, tam gdzie dużo naszych żołnierzy to oczywiste, że łatwe będzie.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group