|
StrongholdNet - forum graczy Stronghold Największe polskie forum o grach z serii Stronghold. |
|
Edytor map - Mapy By Didek
Didek - 21 Styczeń 11, 15:54 Temat postu: Mapy By Didek http://www.megaupload.com/?d=LFRMBS60
Moja 1 mapa oceńcie poroszę osobno te 3 "Lokacje"
Przy okazji Witam wszystkich ;d
Siwy - 21 Styczeń 11, 16:17
Witaj Didek ;].
Nie wiem w zasadzie co to ma być ;P. Ani to mapa, ani jakieś "cuda' w edytorze... Ot, po lewej mamy jakąś górę, na dole labirynt ze skał, bramę i dwie zniszczone wieże, a na górze podkowę z gór i w środku drzewko na pagórku . Pewnie chodzi Ci o to, jak to jest technicznie zrobione, no więc tak:
Góra z oazą
Słabe wykończenie skałami. Na krawędzi sruuu duzy głaz jeden obok drugiego... To nie o to chodzi. Powinieneś koło nich zrobić parę mniejszych, potem najmniejszych, jakies krzaczki może itp. Sama oaza na tej górze wygląda nie najgorzej, aczkolwiek widziałbym koło jeziorka kilka głazów... No i na północy ten staw jest kwadratowo wykończony.
Podkowa
Tutaj wykonczenie góry głazami też wygląda podobnie (źle). Jednak przy lewym końcu podkowy wygląda nie najgorzej. Tak jak poprzednio - przydałoby sie sporo mniejszych i najmniejszych głazów... Widziałeś kiedyś, żeby w naturze było mnóstwo wielkich głazów koło siebie, a żadnych mniejszych odłamków itp ? Ja nie . Generalnie to nie wiem, gdzie mozmna spotkac tak ładnie wyrzeźbioną przez naturę idealnego kształtu podkowę, ale to już inna bajka ;P.
Podsumowując te dwa fragmenty widzę, że teren dobierasz przyzwoicie (w sensie podłoże) i uzywasz krzaczków, kaktusów, a co najważniejsze nie robisz kwadratowych oaz, gór itp. Jednak głazy wyglądają baaaaardzo przeciętnie . Jeśli to jedna z Twoich pierwszych prac, to jest całkiem całkiem, jednakże lepiej zrobić całą mapę i dopiero dać pod ocenę, niźli robić jakieś małe fragmenty niepowiązane ze sobą... Robiąc całą mapę, zdobędziesz dużo więcej doświadczenia .
Pozdrawiam.
PS. Trzeciej "lokacji" nie ma co oceniać.
Didek - 21 Styczeń 11, 16:49
Dzięki za porady jak tylko zrobie coś nowego to wrzucę
Hunter - 21 Styczeń 11, 17:57
Jeśli będziesz miał jakieś problemy z pomysłami lub wykończeniem, to polecam używanie 200x200. Przy mniejszych mapach zawsze łatwiej. Nie spiesz się też w robieniu map, bo nawet najlepszym zchodzi na misji kilka dni.
Didek - 21 Styczeń 11, 19:24
http://www.megaupload.com/?d=XQYG84OM - Nauczyłem się robić mosty i wkorzystałem to w tej mapce przy okazji korzystając z waszych porad
http://www.megaupload.com/?d=I19CSA90 - Chyba troszkę z tymi kaktusami przesadziłem
ale wydaje mi się ,że zbocze tej "góry" całkiem nieźle mi wyszło
Siwy - 21 Styczeń 11, 20:23
Cytat: | Nie spiesz się też w robieniu map, bo nawet najlepszym zchodzi na misji kilka dni. |
Nie powiedziałbym, że jestem zaraz tym "najlepszym", ale mi czasem schodzi na mapę, o ile się zabiorę do tworzenia takowej, przynajmniej tydzień, najczęściej dwa ;P. Najważniejsze to dokładne dopracowanie - nic na siłę. Dla przykładu (znowu z mojego życia ;P) jak nie mam pomysłu/chęci, to po prostu wyłączam Twierdze i czekam na "natchnienie" . Dobra, przejdźmy do Twojej mapki Rzeka (druga jest "chwilowo niedostępna").
Nie wiem dlaczego wzdłuż caaałego brzegu rzeki są głazy, i to na dodatek te największe . Przez cały most ciągną się także takowe... Dziwne ;P. Generalnie, jak przechodzisz z jednego terenu na drugi to często dobrze jest trochę pomajtać najmniejszym pędzlem, żeby były takie jakby prześwity tej "lepszej" ziemi, czy trawki. Głównie tyczy się to przejścia z najmarniejszej trawki do kamyczków, czy całkiem suchego lądu. Pamiętaj też, że czasem gdzieś na ziemi leżą jakieś małe kamyczki, a nie tylko przy samej rzece . Jednak bez przesady z takowymi.
Didek - 22 Styczeń 11, 12:13
http://www.megaupload.com/?d=7YBWQMTA - Trzecia mapka nie zwracajcie uwagi na Twierdze poprostu kiedyś ją zrobiłem ,a teraz wrzuciłem krajobraz. Jednak tutaj użyłem ostatnich porad Siwego
Siwy - 22 Styczeń 11, 12:35
Hmm... Skałki przy morzu wyglądają bardzo dobrze . Przejście z plazy na trawke... Proponowałbym nie z plazy na najbardziej bujną trawę, ale najpierw na tę najbiedniejszą, a potem na średnią i ew. troszkę najbujniejszej . Natomiast przejście z trawy w drugą stronę - do ziemi - jest bardzo ładne. Te koła ze skał - w sumie wykończenie nie najgorsze, jednak nie wiem dlaczego jest tam tak gigantyczny ścisk i nie ma w ogóle wejścia na tą górę. Wydaje mi się, że powinieneś robisz takie skały jakimiś kupkami w pewnych tylko miejscach góry, pamiętając o umiarze . Krzaczki na skałach wyglądają tak średnio (mówię o tych dwóch duzych górach)... Za duże kupy tych krzaczków tam są, no a poza tym, nie wiem czemu nie używasz paproci ? Toż to najładniejsza roślinność w SH:C, nie licząc drzew . Krzaczki przy brzegu wyglądają bardzo dobrze, tak jak kamienie.
Generalnie widzę u Ciebie ogromny zapał i szybkie postepy - oby tak dalej . Teraz czekam(y) na jakąś większą mapkę ;].
Didek - 22 Styczeń 11, 13:54
Moja chyba najlepsza mapa zsumowałem wszystkie wasze porady
http://www.megaupload.com/?d=M5OHW082 - Łapcie
Krzysztof III - 22 Styczeń 11, 16:26
Didek Ta Twoja ostatnia mapa jest super , ale mam jedno zastrzeżenie, mianowicie gdzie nie gdzie morze ma kwadratowe zakończenie (to tylko moja sugestia, jeśli nie chcesz to nie musisz jej słuchać) Rodzi się kolejny (być może) MapMaker
Didek - 23 Styczeń 11, 00:19
oto następna mapa http://www.megaupload.com/?d=WLAZOI0A
ps w następnej zamierzam już dołączyć misje :]
Hunter - 23 Styczeń 11, 12:28
W sprawie fabuły/pomysłów możesz się zwrócić do mnie na pw, zawsze jestem skory do pomocy. Widać, że szybko się uczysz w rynsztunku mapmakerskiego
Krzysztof III - 23 Styczeń 11, 12:35
Didek zwracam Ci tylko maluteńką uwagę jeżeli masz zamiar robić kampanię to mapy rób w trybie losowego scenariusza
Didek - 23 Styczeń 11, 13:57
Krzysiu Ja wiem , ja wiem poprostu
na początek chciałem ogarnąć krajobraz ,a nie ładować kampanie/misje na szczerej pustyni
Siwy - 23 Styczeń 11, 16:43
Cytat: | Didek zwracam Ci tylko maluteńką uwagę jeżeli masz zamiar robić kampanię to mapy rób w trybie losowego scenariusza |
Hmmm... Niby dlaczego ? Właśnie moim zdaniem kampanie powinny być jako inwazje.
Co do mapki o tajemniczej nazwie "Klf":
Ogólnie bardzo podobają mi się te oazy, dobrze dobrana trawka, a ta oaza z wodospadem mnie wręcz urzekła ;P. A jeszcze w piątek robiłeś taką lipę . Naprawdę tak dynamicznych postępów jeszcze chyba nie widziałem . Jednak sa uwagi - nie ma mapy idealnej:
- Myślę, że wodospad powinien być na równym skraju góy, nie wiem czy wiesz o co mi chodzi... nie powinno być jednego kwadracika bardziej wysunietego niż drugi - takie jest moje zdanie (wydaje mi się, że woda za chwilę by takowy cypel zniszczyła )
- Powinieneś unikać takich kwiatków jak na obrazku poniżej (chodzi tu głównie o skałę która stoi na skraju takiego zbocza, taka która jest "na dole" już IMO wygląda w porządku). Oczywiście jeśli nie ma żadnej skały, a tylko sama góra się tak kończy to jest ok .
- Nie przesadzaj z tą ziemią "z kamyczkami". Jak jest takowej za duzo to już nie wygląda fajnie - co za dużo to nie zdrowo .
- Hmm... Nie jestem jakimś geologiem, ale mam wrażenie, że na pustyni drzewka raczej rosły jakimis grupkami - chodzi mi o te drzewka oliwne (te o białym pniu i szeroko rozłożonych gałęziach). U Ciebie te drzewa rosą pojedynczo w praktycznie równych odstępach .
Ogółem mapa jest bardzo dobra, jednak jest to mapka 200x200 - bardzo łatwo ją zapełnić . 3 oazy, zameczek i voila ;]. Czekam na coś 300x300 (nie ma co od razu szaleć z 400x400).
|
|