StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Edytor map - [kampania] Przyjaciele ze wschodu

Arsene - 16 Maj 10, 21:38
Temat postu: [kampania] Przyjaciele ze wschodu
Witam. Oto moja pierwsza mapa zrobiona w edytorze SH:1. Jest początkiem kampanii. Proszę was o surową ocenę i podpowiedzi co do tego co robię źle i czego brakuje na tych mapach.

Miejsca (poza nazwami państw), osoby i wydarzenia są fikcyjne. Nie próbujcie robić tego w domu ;]

Misja 1. Brudna robota



Uploaded with ImageShack.us

Ziemie Andrzeja Polkowskiego, herbu Srebrnego Jabłka leżą przy granicy Rzeczypospolitej i Rosji. Jego włości są o tyle ważne, iż leżą w strategicznym punkcie. Przejścia na rzece leżące na jego terenie są jedynymi w tej okolicy. Zawsze, gdy armia chce przekroczyć granice, musi przejść przez ziemie Andrzeja. Wrogowie Rzeczypospolitej postanowili raz na zawsze rozwiązać ten problem. Wysłali armię, by rozprawiła się z szlachcicem, lecz ten nie ma zamiaru się poddać. Jego siedziba to murowany zamek, z fosą i dobrze zaplanowanymi pułapkami. Jego ludzie znają świetnie teren wokół zamku, przez co udaje im się od czasu do czasu zadać straty maszerującej armii. Jest to jedyna nadzieja szlachcica, gdyż armia podzielona nie powinna mu sprawić aż takich problemów.

Podpowiedzi:

*Postaraj się szybko zwerbować kuszników do głównego zamku, na posterunkach pozostaw łuczników
*Gdy łucznicy na posterunkach zabiją słabych włóczników postaraj się wycofać ich do głównego zamku
*Uważaj używając ognia, gdyż na Twoich ziemiach jest wiele farm
*Postaraj się jak najszybciej zapewnić zaplecze żywieniowe dla armii, gdyż ludność wokół zamku jest bardzo liczna, a w czasie inwazji będzie to bardzo trudne
*Szkól jednocześnie pałkarzy i kuszników, zaoszczędzisz cenny czas i surowce
*Skup się przede wszystkim na szkoleniu strzelców, posiadając ich odpowiednią liczbę zbyt duża liczba wojowników chroniących Andrzeja nie będzie potrzebna

http://www.speedyshare.co...5/Inwazja_1.map

UWAGA! WCZEŚNIEJSZA MAPA MIAŁA POPSUTE WARUNKI ZWYCIĘSTWA, ZMIENIŁEM LINK NA POPRAWNY!


Pomysł na dalszą kampanię mam mniej więcej taki: Przychodzi wezwanie od króla. Wioska zbroi się, trzeba obronić się do czasu zebrania odpowiedniej ilości broni. Dalej wojska spotykają się z siłami króla i muszą odbudować Twierdzę, której potem będą bronić. W między czasie wrogie wojska zakładają obóz pod zamkiem Polaków. To taki ogólny zarys.

jedikarix - 16 Maj 10, 21:51

Na Twoim miejscu wstawiłbym do tematu minimapkę. Większa szansa, że kogoś zainteresujesz i większa szansa, że ktoś to ściągnie :)

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to takie "skoki" na rzece. Na samym początku mapa nie jest do końca równa. Jeśli robi się rzekę, trzeba teren pod nią wygładzić narzędziem " Wysokość minimalna" Inaczej to to będzie nierealistycznie wyglądać (przynajmniej wg. mnie).
Jeżeli to Twoja pierwsza mapa, to krajobraz jest bardzo ładny i dobrze wykonany. Sugeruję umieszczenia kilku(nastu) skał na wzgórzach.
W mapę jeszcze nie grałem bo nie mam za bardzo czasu. :)

Arsene - 16 Maj 10, 22:07

Mówisz i masz ;]
przemusio - 17 Maj 10, 12:15

Ocena w porównaniu do moich map :
Krajobraz 9/10 (trochę z tą rzeką drobnych błędów)
Poziom trudności : 6/10 - Zdecydowanie za mało wojsk (zostało mi 98 %)
Ad notatka do fabuły (nie zmieniaj to tylko moje fanaberie) :
Ja jako Ruskich dałbym wieprza, a poza tym Srebrne Jabłko już dawno by sprzedał ziemię Rosji, a sam zdobyłby ich stronnictwo ;p.
Ale jak już pisałem, to tylko moje fanaberie (w końcu kilku było patriotów wtedy ;) )

Drizzt - 17 Maj 10, 12:52

Jeśli akcja dzieje się w średniowieczu, to pamiętajmy, że wtedy nie bylo jeszcze Rzeczpospolitej Polski. Później powstała taka nazwa, ale oficjalna całego państwa to Rzeczpospolita Obojga Narodów.
gign2 - 17 Maj 10, 15:04

Drizzt napisał/a:
Jeśli akcja dzieje się w średniowieczu, to pamiętajmy, że wtedy nie bylo jeszcze Rzeczpospolitej Polski. Później powstała taka nazwa, ale oficjalna całego państwa to Rzeczpospolita Obojga Narodów.


nie czytasz i sie czepiasz go . . .

Arsene napisał/a:
Miejsca (poza nazwami państw), osoby i wydarzenia są fikcyjne. Nie próbujcie robić tego w domu ;]


to fikcyjna fabuła więc w jego kampani moze sie nazywac jak chce . . .

Arsene - 17 Maj 10, 15:14

Dzięki za ocenę, ale zależało by mi raczej na ocenie mapki pod względem grywalności, klimatu (czyt. fabuły), poziomu trudności czy też jakości krajobrazu. Zbieżność fabuły z prawdą jest ... hmm .. nie ma jej ;]. W następnych kampaniach skoczę jakieś 200 lat do przodu po prostu, nie będzie 1066 tylko np. 1266. W tej mapie wprowadzę poprawkę i będzie dobrze ;]

EdiT: Wieczorem będzie druga część misji ;]

EdiT II: Jest już opis mapy, ona sama jest już zrobiona, ale internet nie pozwala mi na zhostowanie jej teraz, link pojawi się wieczorem.

Misja 2. Wyścig zbrojeń

MAPA NIEBAWEM

Wojownicy Andrzeja wciąż powstrzymują wrogów. Jednak nie wszyscy radzą sobie tak dobrze. Wielka armia Rosji zmierza już w kierunku jednego z większych miast na wschodzie kraju. Król wezwał okoliczną szlachtę by ta zebrała się ze swymi wojownikami w mieście i pomogła w obronie. Andrzej za punkt honoru postawił sobie wysłanie dobrze wyposażonego i silnego oddziału rycerzy. Jednak w zbieraniu zbrojenia i pieniędzy nie pomaga mu nowy rosyjski dowódca. Do tego wszystkiego dochodzi fakt, iż musi się spieszyć. Duża armia bojara Rosyjskiego zwanego Wieprzem zmierza ku niemu. Pół tysiąca zbrojnych to siła, która bez problemu zetrze niemalże każdy mały zamek z powierzchni ziemi.

Cele:

Zgromadź 2 000 sztuk złota na wyprawienie armii
Zgromadź 25 kompletów rynsztunku (miecz i zbroja)
Zgromadź zapasy chleba dla wojska i wioski - 250 chleba

Podpowiedzi:

*Postaraj się szybko zwerbować kuszników do głównego zamku, na posterunkach pozostaw łuczników
*Uważaj używając ognia, gdyż na Twoich ziemiach jest wiele farm
*Postaraj się jak najszybciej zapewnić zaplecze żywieniowe dla pracowników gdyż ludność wokół zamku jest bardzo liczna, a w czasie inwazji będzie to bardzo trudne
*Szkól jednocześnie pałkarzy i kuszników, zaoszczędzisz cenny czas i surowce
*Skup się przede wszystkim na produkcji uzbrojenia i gromadzeniu złota
*Śpiesz się, gdyż armia Wieprza jest niemalże nie do zatrzymania

olowek - 17 Maj 10, 18:45

Porada do mapy 1: postaraj się używać różnych rodzajów terenu np skał, kamieni, kamyków, chodzi mi głównie o wzgórza, które wyglądają pusto :)
Arsene - 17 Maj 10, 20:03

Dzięki ;] Druga mapa będzie działa się na tym samym, acz lekko zmodyfikowanym terenie, więc na pewno to wykorzystam ;]
Drizzt - 18 Maj 10, 17:43

gign2 -
Cytat:
Miejsca (poza nazwami państw)

Mógłbym się uczepić.
Jeśli chodzi o gre:
Krajobraz : 8/10, w sumie całkiem udany
Poziom Trudności : 6/10, jakoś specjalnie się nie natrudziłem, chyba że to było twoim zamiarem.

Hunter - 28 Maj 10, 15:38

Mapa jest łatwa, krajobrazy takie sobie, ale jak na pierwsza misję to dobrze. Postaraj się robić to, co npisał olowek. Mam nadzieję, że szybko wystawisz misje.

A i nie dawaj tak, że można budować wszystko, bo zrobileś głupie błędy np. mamy do budowy smolne rowy a nie ma jak pozyskać smoły.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group