StrongholdNet - forum graczy Stronghold
Największe polskie forum o grach z serii Stronghold.

Edytor map - Inwazja do SH:C.

Hunter - 16 Maj 10, 14:13
Temat postu: Inwazja do SH:C.
Tak więc zamieszczę tu instrukcję dla nowicjuszy, jak stworzyć poprawną i dobrą mapę do inwazji w SH:C, jednak dzięki temu poradnikowi można poznać zasady tworzenia inwazji do SH, gdyż edytor jest podobny u dwóch gier. Tak więc:


1. Zrób mapę do inwazji i pamiętaj o postawieniu drogowskazu (ten z dużych skał), stamtąd będą przychodzić inwazje.
2.Wyjdź z edytowania mapy i wejdź do edycji scenariusza.
3.Ustaw datę, w której będziesz chciał wystartować misję.
4.Ustaw towary początkowe, ok. 80 drewna, 20 kamienia (ale wszystko zależyć będzie od fabuły misji). Pamiętaj, aby nie nawalić sporo towarów, bo będzie trochę nierealistycznie np. nie możemy robić piwa a mamy na początek 100 chmielu, musisz więc dobrzew dostosować ilość i jaki towar dostaniemy.
5.Kupiec - bardzo ważna rzecz, mianowicie musisz ograniczyć w nim opcje. Co to za misja, w której możemy kupować wszystko? np. nie budujemy farm bo można nakupić wszystkie rodzaje żywności albo nie robimy warsztatów bo możemy wykupić wszystkie bronie. Nie oznacza to oczywiście, że trzeba ograniczyć wszystko, ale uważaj, co możemy kupować.
6. Dostępność budynków - bardzo ważne. Np. jeśli zrobisz misję, w której jesteśmy np. w małym obozie czy coś w tym stylu, to raczej nie budujemy wtedy katedry. Musisz dostosować rodzaje budynków, bo podstawowe np. się buduje w obozie, a zaawansowane np. w mieście. Musisz też to dostosować do surowców na mapie, np. można budować chaty myśliwych a nie ma jeleni albo można budować odkrywki smoły a takowej smoły nie ma. Trzeba też uważać na broń, np. możemy budować piki a nie możemy budować pikinierów ( ale w przypadku broni może się tak zdarzyć, że nie możemy używać pik czy kusz, ale trzeba je zebrać jako warunek zwycięstwa).Przy budowie koszar czy obozu najemników znajduje się wykrzyknik, po kliknięciu na niego pojawiają się jednostki, które tam budujemy. Warto kilka zablokować (poprzez kliknięcie na daną jednostkę), aby nie móc budować wszystkiego. Gdy jesteśmy europejczykami i możemy budować łuczników, trzeba udostępnić warsztat łuczniczy i łuki (bronie, jakie można produkować, zaznaczamy przy wykrzykniku koło warsztatu).Trzeba także uważać, bo np. jeśli w misji chcesz grać europejczykami, żebyśmy nie budowali arabskich żołnierzy.
7.Inwazje. Trzeba je umiejętnie dostosowywać np. nie daje się ataku 100 zbrojnych na mały obozik, po ukończeniu misji trzeba ją przetestować, aby wiedzieć, czy misja jest za łatwa czy za trudna. Odstęp od początkowej daty a pierwszą inwazją to optymalnie 2 lata, a czas pomiędzy inwazją to optymalnie 1 rok (ale wszystko zależy od ciebie).
8.Inne zdarzenia. Mogą one urozmaicić grę i ich brak powoduje "liniowość misji". Takie rzeczy dodajemy, gdy tworzymy misję, gdzie się bronimy, a gdy atakujemy takowe można sobie odpuścić. Najlepiej dać od czasu do czasu jakąś plagę czy chorobę roślinności, ale nie wolno mprzesadzać. Co do zwycięstw to zależy od ciebie, ale trzeba pamiętać żeby nie zrobić głupstwa np. wygrana: śmierć lorda a porażka: także śmierć lorda albo czas do porażki chwilę i od początku gry "porażka" się wyświetla. Co do przegranej to zazwyczaj w obronie dajemy śmierć lorda, a w ataku opcję przegranej "wszyscy ludzie odeszli", wtedy po utracie wszystkich oddziałów przegrywamy.
9. Jeszcze tylko zapisujemy i cieszymy się grą.

Enjoy

By Wojo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group